FOTOGRAFIA PODRÓŻNICZA

Najlepszy zestaw Canon do fotografii podróżniczej

Przygotuj się na przygodę: sprzęt do fotografii podróżniczej dla osób początkujących, twórców i entuzjastów.
Osoba robiąca zdjęcie aparatem i obiektywem firmy Canon na plaży o zachodzie słońca.

Minęły już czasy, gdy fotografia podróżnicza sprowadzała się do kupna jednorazowego aparatu fotograficznego w celu zrobienia kilku nieostrych zdjęć na plaży, które można umieścić w rodzinnym albumie.

Gwałtowny rozwój platform społecznościowych do udostępniania zdjęć i filmów oraz pojawienie się profesjonalnych internetowych albumów fotograficznych sprawiają, że zdjęcia muszą być nieskazitelne. Smartfony są świetne, ale aby robić zdjęcia i drukować odbitki w urzekającej jakości, potrzebny jest specjalny aparat fotograficzny, który będzie sprawdzał się przez cały rok, bez względu na warunki fotografowania, a jednocześnie będzie na tyle mały, że zmieści się w bagażu podręcznym. Podobnie jest w przypadku obiektywów, które muszą być na tyle uniwersalne, aby sprostać potrzebom miłośników przygód, a jednocześnie zapewniać obraz wysokiej jakości.

Trzeba rozważyć wielu kwestii, ale można to zrobić z naszym przewodnikiem po najlepszym sprzęcie do fotografii podróżniczej. Bez względu na to, czy jesteś początkującym entuzjastą, uznanym blogerem podróżniczym, który chce zachwycić swoich czytelników, czy zyskującym popularność twórcą starającym się ulepszyć swoje treści i zestaw fotograficzny, będziesz mieć pewność, że korzystasz z narzędzi ułatwiających odnoszenie sukcesów.

Najlepsze aparaty podróżne dla okazjonalnych fotografów i na rodzinne wakacje: Canon Zoemini S2 i Canon PowerShot ZOOM

Canon Zoemini S2 na złożonej parze obciętych jeansów w otoczeniu małych zdjęć.

Canon Zoemini S2 mieści się wygodnie w kieszeni i zapewnia wszystko, co niezbędne do robienia zachwycających zdjęć rodzinnych i selfie w podróży.

Rodzina na wsi wskazuje coś, co znajduje się ponad nimi. Mężczyzna korzysta z aparatu Canon PowerShot ZOOM.

Aparat Canon PowerShot ZOOM to luneta i aparat w jednej obudowie. Ma niesamowity zoom (800 mm) i intuicyjny układ przycisków i pozwala uwieczniać dynamiczne wydarzenia nawet z bardzo daleka.

Rodzinne wakacje to coś więcej niż tylko ucieczka od codziennych rutynowych czynności. To ważny czas spędzony z najbliższymi, z którym wiążą się najcenniejsze wspomnienia.

Dzięki 8-megapikselowej matrycy aparat Canon Zoemini S2 jest wspaniałym towarzyszem na wakacjach – błyskawicznie uwiecznia cenne chwile. Ultramobilny aparat z drukarką Canon Zoemini S2 umożliwia wykonywanie selfie przy użyciu zintegrowanego lustra i lampy pierścieniowej, co pozwala perfekcyjnie uchwycić sylwetkę i dobrać idealną ekspozycję. Następnie możesz wydrukować zdjęcie na miejscu w czasie krótszym niż minuta lub zapisać obrazy na karcie Micro SD i wydrukować je później.

Po sparowaniu urządzenia Canon Zoemini S2 z aplikacją Canon Mini Print można także sprawdzać kompozycję w widoku na żywo, dostosowywać obrazy przed wydrukowaniem, a nawet drukować zdjęcia bezpośrednio ze smartfona.

Aparat PowerShot ZOOM jeszcze bardziej zbliża użytkownika do centrum wydarzeń, dzięki czemu doskonale sprawdzi się na następnym safari. Dzięki maksymalnej ogniskowej 800 mm ten kieszonkowy aparat z superzoomem jest idealnym narzędziem, gdy potrzebujemy większego zasięgu. 12-megapikselowa matryca i 4-osiowy stabilizator obrazu sprawiają, że to kompaktowe urządzenie jest doskonałym rozwiązaniem podczas każdej podróży, a także podczas obserwowania ptaków, wydarzeń sportowych i rodzinnych zabaw.

Najlepszy aparat podróżniczy dla początkujących i twórców treści: Canon EOS R10

W dłoniach trzyma aparat Canon EOS R10 i patrzy na ekran, na którym widoczna jest zieleń i fontanna.

Aparat Canon EOS R10 waży zaledwie 429 g, a dołączony obiektyw podstawowy Canon RF-S 18-45mm f4.5-6.3 IS STM (130 g) jest równie mały, obsługuje uniwersalny zakres zoomu i ma stabilizator obrazu. Połączenie tych dwóch rozwiązań daje potężny, a przy tym lekki zestaw zarówno dla początkujących, jak i doświadczonych fotografów.

Canon EOS R10 to doskonały wybór zarówno dla początkujących, jak i doświadczonych fotografów podróżniczych. Model EOS R10 to przystępny cenowo model z systemu EOS R firmy Canon. Aparat ma profesjonalne mocowanie obiektywu RF, dzięki któremu początkujący użytkownicy mają dostęp do szerokiej gamy szybko wyostrzających obiektywów i mogą stopniowo rozwijać swoje umiejętności. Imponujące parametry techniczne sprawiają, że ten aparat jest również odpowiedni dla entuzjastów i twórców treści o ugruntowanej pozycji, którym zależy na cechach umożliwiających tworzenie lepszych materiałów.

Matryca APS-C o rozdzielczości 24,2 megapiksela sprawia, że aparat EOS R10 tworzy piękne, czyste zdjęcia i nieskazitelnie czyste filmy w jakości 4K pod kątem profesjonalnie wyglądających vlogów i wizualnych opowieści. Dzięki zaawansowanemu systemowi automatycznej regulacji ostrości, który umożliwia śledzenie oczu, twarzy, zwierząt i pojazdów, materiały zawsze będą ostre, nawet przy słabym oświetleniu.

Aparat EOS R10 ma także obracany ekran dotykowy, który ułatwia komponowanie ujęcia pod dowolnym kątem, oraz wbudowaną lampę błyskową, która umożliwia fotografowanie w nocy lub przy słabym oświetleniu. Waży zaledwie 429 g, więc nie będzie stanowił balastu podczas wędrówek po miastach i stromych górach.

Najlepszy aparat pełnoklatkowy dla entuzjastów fotografii podróżniczej: Canon EOS RP

Mężczyzna w piance do nurkowania i z deską surfingową na kolanach siedzi na kamienistej plaży.

Dzięki matrycy pełnoklatkowej, niewielkim rozmiarom i cichej pracy aparat Canon EOS RP to naturalny wybór dla fotografów, którzy chcą używać aparatu z systemu EOS-R. Zdjęcie zrobione aparatem Canon EOS RP z obiektywem Canon RF 35mm F1.8 MACRO IS STM; 1/3200 s, f/1,8 i ISO 100. © Jitka Smelhausova

W przypadku fotografów, którzy zwiedzili już niejeden kraj i chcą robić jeszcze lepsze materiały, bardziej kreatywną pracę może ułatwić aparat pełnoklatkowy, taki jak Canon EOS RP.

Duże matryce w aparatach pełnoklatkowych są bardziej czułe na światło niż mniejsze matryce. Oznacza to, że mogą rejestrować szerszy zakres dynamiczny – co jest bardzo przydatne podczas fotografowania w słonecznych warunkach – i generować mniej szumów przy wysokiej czułości ISO. Dają też większą kontrolę nad głębią ostrości, co umożliwia precyzyjną regulację rozmycia i efektu bokeh, a także tworzenie portretów ulicznych i uwiecznianie rozświetlonego nocnego pejzażu miasta.

Dzięki możliwości nagrywania filmów w jakości 4K, dostępowi do gamy profesjonalnych obiektywów RF firmy Canon i inteligentnemu autofokusowi, jakiego można oczekiwać od aparatu z systemu EOS R, model EOS RP jest idealnym rozwiązaniem dla twórców, którzy chcą tworzyć materiały o profesjonalnej jakości. Waży tylko 485 g i jest odporny na wodę i kurz – idealny podczas pełnych przygód wypraw.

Najlepszy aparat kompaktowy do vlogerów i blogerów podróżniczych: Canon PowerShot G7 X Mark III

Mężczyzna siedzący przy małym ognisku na kamienistej plaży. Przed nim na statywie z mikrofonem znajduje się aparat Canon PowerShot G7 X Mark III.

Dzięki szerokiemu zakresowi ogniskowych, który odpowiada zakresowi 24–100 mm w aparacie pełnoklatkowym, ultramobilny aparat Canon PowerShot G7 X Mark III umożliwia vlogowanie z ręki, a także robienie zdjęć portretowych i przyrodniczych.

Kobieta stoi na ulicy, uśmiecha się do aparatu, trzymając aparat Canon PowerShot G7 X Mark III z zamocowanym mikrofonem i uchwytem statywowym.

Statywy są niezwykle przydatnymi akcesoriami w podróży i zapewniają stabilność zarówno filmów, jak i zdjęć. Uchwyt statywowy Canon HG-100TBR to lekki, niewielki statyw, który łatwo mieści się w plecaku i może również pełnić funkcję uchwytu do vlogowania.

Gdy nagle zapragniemy ruszyć w podróż, często starcza nam czasu tylko na to, aby chwycić plecak. Gdy ważna jest przede wszystkim ilość miejsca, aparat PowerShot G7 X Mark III jest idealnym partnerem w podróży.

Niezwykła równowaga między wydajną pracą i rozmiarem – model PowerShot G7 X Mark III ma dużą, 1-calową matrycę światłoczułą, która umożliwia wykonywanie imponujących zdjęć o rozdzielczości 20,1 megapiksela oraz nagrywanie filmów 4K. Aparat ma szerokość poniżej 11 cm i waży zaledwie 300 g, więc jeśli nie masz miejsca w plecaku, możesz włożyć go do kieszeni. Możesz także jednym ruchem przełączać między trybami fotografowania i filmowania.

Dzięki ekranowi odchylanemu o 180° i możliwości prowadzenia transmisji na żywo aparat pozwala nagrywać vlogi, a jasny maksymalny otwór przysłony (f/1,8), funkcja AF ze śledzeniem twarzy i szerokokątny obiektyw zmiennoogniskowy umożliwiają prawidłowe naświetlanie, wyostrzanie i kadrowanie.

Aparat PowerShot G7 X Mark III nie służy jednak tylko do vlogowania. Przystępna cena i mnogość zaawansowanych funkcji sprawiają, że jest to jeden z najlepszych aparatów podróżnych dla początkujących fotografów.

Chcesz rozpocząć przygodę? Pamiętaj, aby pobrać aplikację Canon Camera Connect, która umożliwia podłączenie aparatu do smartfona i udostępnianie zdjęć z podróży bezpośrednio w mediach społecznościowych. Aplikacja umożliwia także zdalne sterowanie aparatem, co przekłada się na pozbawione efektów drgań aparatu zdjęcia i stabilny obraz wideo.

Najlepszy szerokokątny obiektyw zmiennoogniskowy do fotografii podróżniczej: Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM

Formacje chmur odbijające się w nieruchomej tafli jeziora otoczonego górami.

Model Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM to ultraszerokokątny obiektyw zmiennoogniskowy stworzony z myślą o najbardziej wymagających fotografach podróżniczych. Dzięki 5-stopniowemu optycznemu stabilizatorowi obrazu, jasnej maksymalnej przysłonie f/4,5 i zapewnianej przez mocowanie RF firmy Canon szybkiej regulacji ostrości ten obiektyw zapewnia wyraźny obraz i profesjonalny wygląd materiałów z podróży niezależnie od warunków oświetleniowych. Zdjęcie zrobione aparatem Canon EOS R5 z obiektywem Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM; 17 mm, 2,5 s, f/11 i ISO 100. © Verity Milligan

Wszechstronny szerokokątny obiektyw zmiennoogniskowy to najlepsze narzędzie fotografa podróżniczego. Dzięki bardzo szerokiemu zakresowi ogniskowej model Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM zmieści w kadrze wszystkie obiekty, niezależnie od tego, czy vlogujesz w otoczeniu wysokich budynków w centrum miasta, spacerujesz po wijących się alejkach średniowiecznego miasta czy uwieczniasz spektakularne pasmo górskie.

Ten kompaktowy i lekki obiektyw RF stanowi niedrogi element wyposażenia osób, które nie chcą nosić zbędnego balastu. Dzięki stabilizatorowi obrazu i jasnemu, maksymalnemu otworowi przysłony (f/4,5) ten obiektyw doskonale sprawdza się w zmiennych warunkach oświetleniowych.

Najlepszy szerokokątny obiektyw stałoogniskowy do fotografii podróżniczej: Canon RF 35mm F1.8 MACRO IS STM

Sfotografowana z góry misa z makaronem w sosie pomidorowo-bazyliowym; w kadrze widać też widelec, liście bazylii, tłuczek i moździerz.

Dzięki 5-stopniowemu stabilizatorowi obrazu, który pozwala robić zdjęcia z ręki bez rozmyć, i funkcji makro 0,5x obiektyw Canon RF 35mm F1.8 IS STM to oczywisty wybór w kontekście fotografowania przysmaków w odległej restauracji. Ponadto cichy silnik STM do regulacji ostrości sprawia, że obiektyw doskonale sprawdza się podczas vlogowania i transmisji na żywo. Zdjęcie zrobione aparatem Canon EOS RP z obiektywem Canon RF 35mm F1.8 MACRO IS STM; 1/125 s, f/2,5 i ISO 800. © Natasha Alipour-Faridani

Nie bez powodu obiektyw Canon RF 35mm F1.8 MACRO IS STM jest uwielbiany przez fotografów ulicznych, fotografów portretowych i fotografów podróżniczych. Jest wystarczająco szeroki, by uwzględnić w kadrze rozległe panoramy miast i szerokie ujęcia krajobrazów, a jednocześnie pozwala robić zdjęcia z małej odległości w dyskretny sposób, ma dużą maksymalną przysłonę i obsługuje tryb MAKRO z powiększeniem do 1:2, więc doskonale sprawdza się w różnych gatunkach fotografii.

Obiektyw RF 35mm F1.8 MACRO IS STM jest przeznaczony do aparatów pełnoklatkowych, ale można stosować go także w korpusach z matrycą APS-C, takich jak Canon EOS R10. W takiej sytuacji rejestruje on pole widzenia odpowiadające obiektywowi 56 mm w pełnoklatkowym korpusie.

Najlepszy stałoogniskowy obiektyw dla początkujących amatorów fotografii podróżniczej i ulicznej: Canon RF 50mm F1.8 STM

Kobieta z czerwoną szminką na ustach odwraca głowę, aby spojrzeć na aparat. W tle widoczne są migające światła.

Dzięki asferycznej powłoce obiektywu zdjęcia zrobione modelem Canon RF 50mm F1.8 STM będą ostre w całym kadrze. Niewielki tubus sprawia, że obiektyw jest cennym elementem zestawu fotograficznego bez względu na to, czy jesteś początkującym podróżnikiem czy doświadczonym odkrywcą.

„Ekonomiczna pięćdziesiątka”, np. Canon RF 50mm F1.8 STM, to pierwszy wybór dla początkujących, którzy chcą zacząć robić kreatywne zdjęcia podczas podróży. Szeroka przysłona obiektywu (f/1,8) pozwala uzyskać niezwykle małą głębię ostrości, dzięki czemu można tworzyć piękne portrety, które naprawdę oddają tożsamość kulturową spotykanych osób.

Przesłona przepuszcza również dużo światła, dzięki czemu można się dobrze przygotować na każde warunki oświetleniowe. Po zamocowaniu obiektywu w aparacie APS-C uzyskamy pole widzenia odpowiadające 80 mm w aparacie pełnoklatkowym.

Najlepszy uniwersalny obiektyw zmiennoogniskowy do fotografii podróżniczej: Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM

Wąska, kręta uliczka z domami z jasnego kamienia z wiszącymi na ścianach doniczkami z terakoty wypełnionymi pelargoniami.

Minimalna odległość ogniskowania obiektywu Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM, wynosząca zaledwie 13 cm w trybie makro 0,5x z wyostrzeniem w środku kadru, umożliwia uchwycenie najdrobniejszych szczegółów. Nie musisz martwić się o drgania aparatu, które niekorzystnie wpływają na zdjęcia, ponieważ obiektyw ma 5-stopniowy optyczny stabilizator obrazu. Zdjęcie zrobione aparatem Canon EOS RP z obiektywem Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM; 50 mm, 1/320 s, f/5 i ISO 800.

Chcesz podróżować bez zbędnego balastu i masz w plecaku miejsce tylko na jeden obiektyw? Uniwersalny obiektyw Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM to doskonały wybór. Szeroki zakres ogniskowej umożliwia wszechstronną pracę, dzięki czemu obiektyw nadaje się do realizacji różnych zadań – od nagrywania vloga z ręki po tworzenie zachwycających portretów. Co więcej, ten model łączy imponujący zasięg z 5-stopniową stabilizacją obrazu, która umożliwia fotografowanie z ręki i w słabym oświetleniu – a wszystko to w tubusie o długości poniżej 9 cm i wadze zaledwie 395 g. W przypadku matrycy APS-C zakres ogniskowej tego obiektywu odpowiada zakresowi 38,4–168 mm w aparacie pełnoklatkowym.

Dla poszukiwaczy przygód te mieszczące się w plecaku aparaty, obiektywy i akcesoria są naprawdę doskonałymi towarzyszami podróży. Pozwalają tworzyć oszałamiające obrazy i filmy bez ograniczania swobody ruchu. Aby zyskać dodatkową inspirację w kontekście fotografii podróżniczej, zobacz, jak zawodowa fotografka Diana Millos radziła sobie z aparatem Canon EOS R10 podczas 48-godzinnego pobytu w pięknej Sewilli.

Autor: Peter Wolinski