Sanne from Books & Quills is filmed writing in her journal.

NAGRYWANIE VLOGÓW

Polecane aparaty Canon do tworzenia vlogów

Prowadzenie vloga to doskonały sposób na to, aby ludzie mogli Cię poznać. Do jego nagrywania potrzebny jest jednak odpowiedni aparat. Bez względu na to, czy marzysz o zostaniu twórcą internetowym i zdobyciu tysięcy fanów, czy chcesz się dobrze bawić, dzieląc się swoim hobby lub relacjonując wakacyjne przygody, masz mnóstwo możliwości, by wykazać się kreatywnością i pokazać siebie światu poprzez vloga. W sieci działa już wielu vlogerów, ale otwarte i kreatywne osoby, które mają coś do powiedzenia, zawsze znajdą sposób na to, by usłyszano ich głos.

Sympatyczne zachowanie i przekaz zależą wyłącznie od Ciebie. Prezentujemy trzy aparaty Canon do nagrywania filmów, które sprawią, że wprowadzenie w życie Twoich pomysłów stanie się łatwe i przyjemne. Zapewnią one świetną jakość obrazu i twórczą kontrolę, których potrzebujesz, by stworzyć dopracowanego vloga. Wszystkie te modele mają wbudowane funkcje Wi-Fi i Bluetooth, dzięki którym można błyskawicznie udostępniać filmy i zdjęcia, przesyłając je bezprzewodowo na smartfon, a następnie do mediów społecznościowych.

A flatlay of a vlogger's equipment, including the Canon EOS 250D.

Idealny aparat Canon dla początkujących vlogerów nagrywających w domu

Matryca: 24,1 MP APS-C
Ekran: obrotowy ekran dotykowy o przekątnej 8 cm
System AF: technologia Dual Pixel CMOS AF z funkcją śledzenia twarzy i obiektów oraz funkcją wykrywania oczu
Maksymalna rozdzielczość obrazu: 4K (3840 × 2160)
System obiektywów: zgodny z obiektywami EF i EF-S
Dźwięk: wejście mikrofonowe

Ta lekka i przenośna lustrzanka cyfrowa ma ogromne możliwości i imponujące parametry. Umożliwiający pełny obrót ekran Vari-Angle pozwala znaleźć idealny kąt, gdy filmujesz siebie w domu lub w studiu. Pomocny interfejs z przewodnikiem przeprowadzi Cię przez funkcje i wyjaśni, jak tworzyć różne efekty. Canon EOS 250D to doskonały aparat dla vlogerów, którzy pragną zmienić smartfona na narzędzie dające większą kontrolę nad procesem twórczym.

Technologia Dual Pixel CMOS AF z funkcją wykrywania twarzy i oczu sprawia, że ostrość zawsze pozostaje ustawiona na Ciebie, gdy mówisz i poruszasz się przed aparatem. Gdy odłączysz aparat Canon EOS 250D od statywu, by nagrywać materiały dodatkowe, przekonasz się, jak dobrze jest wyważony i łatwy w trzymaniu. To większy aparat spośród trzech opisanych tu modeli, który gwarantuje mocny chwyt, ułatwiając uzyskiwanie płynnych i stabilnych ujęć.

Sanne from Books & Quills sits at a desk writing in her journal.

Oprócz wszystkich tych przydatnych funkcji inwestycja w aparat należący do systemu EOS daje możliwość korzystania z szerokiej gamy akcesoriów, które zapewniają jeszcze większą swobodę twórczą. Dzięki zgodności z obiektywami EF i EF-S użytkownik ma wiele opcji wyboru ogniskowej i może tworzyć piękną, małą głębię ostrości. Chcąc zapewnić lepszą jakość dźwięku, aparat wyposażono w gniazdo mini-jack stereo 3,5 mm do podłączania zewnętrznego mikrofonu.

Canon EOS 250D to solidny, uniwersalny aparat wybierany przez influencerów takich jak Sanne z kanału „Books and Quills” w YouTube. Korzysta ona z szerokiej gamy obiektywów Canon, aby uzyskać efekt płynnej, małej głębi ostrości, nadający jej filmom profesjonalnego charakteru.

Powiązane artykuły
Adventurer Laura Bingham pictured from behind, facing dense jungle, as she films a vlog with a Canon PowerShot G7 X Mark II.

TWORZENIE VLOGÓW

Laura Bingham: zdobywanie rzeki Essequibo

Miłośniczka przygód Laura Bingham poprowadziła pierwszy na świecie spływ rzeką Essequibo. Swoją przygodę dokumentowała aparatem PowerShot G7 X Mark II.

Two women pose in front of a camera in a clothes shop.

NAGRYWANIE VLOGÓW

Podziel się swoją pasją, pokaż swoją osobowość: jak rozpocząć tworzenie vloga

Prowadzenie vloga jest satysfakcjonujące i ciekawe – skorzystaj z naszych wskazówek i dowiedz się, jak tworzyć piękne ujęcia, by zadowolić najbardziej wymagających widzów.

A flatlay of a vlogger's equipment, including the Canon M50.

Uniwersalny aparat bezlusterkowy Canon, przeznaczony do użytku zarówno w pomieszczeniach, jak i na zewnątrz

Matryca: 24,1 MP format APS-C
Ekran: obrotowy ekran dotykowy Vari-Angle o przekątnej 8 cm
System AF: technologia Dual Pixel CMOS AF z funkcją śledzenia twarzy i obiektów
Maksymalna rozdzielczość obrazu: 4K (3840 × 2160)
System obiektywów: zgodny z lekkimi obiektywami EF-M, obiektywami EF i EF-S oraz adapterem mocowania Canon EF-EOS M.
Audio: wejście mikrofonowe

Canon EOS M50 stworzono z myślą o filmowaniu, a w szczególności o nagrywaniu vlogów Aparat Canon EOS M50 ma nawet 143 punkty autofokusa (w zależności od używanego obiektywu). Pozwala na to technologia Dual Pixel AF, która umożliwia też śledzenie twarzy i obiektów. Ręczna regulacja ostrości w całym kadrze oznacza, że podczas nagrywania materiałów dodatkowych możesz przesunąć palcem po ekranie dotykowym, by przenieść punkt AF lub stworzyć profesjonalny efekt stopniowej zmiany punktu ostrości.

Canon EOS M50 świetnie sprawdza się podczas filmowania przy słabym oświetleniu. Gdy filmujesz w 4K, aparat zapewnia czułość do ISO 6400, co pozwala uzyskać wyraźne materiały z wiernie odwzorowanymi kolorami, niezależnie od tego, czy nagrywasz wieczorem w oświetlonej lampą sypialni, czy w południe w pełnym słońcu na ulicy. Jeśli nie musisz nagrywać w 4K, filmowanie w jakości HD pozwoli zwiększyć zakres czułości ISO od 100 do 25 600. Dzięki temu możesz filmować w świetle księżyca, a Twoja twarz nadal będzie dobrze widoczna!

Obrotowy ekran Vari-Angle pozwala szybko obrócić aparat i sfilmować się w ruchu, na przykład podczas wizyty na lokalnym targowisku lub pieszych wędrówek na szlaku w Appalachach. System AF w Canon EOS M50 umieszcza na twarzy kwadratowy znacznik, który informuje, że ostrość jest odpowiednio ustawiona. Wbudowany cyfrowy stabilizator obrazu (Movie Digital IS) pomaga uzyskać stabilne ujęcia nawet podczas nagrywania z ręki.

A portrait of vlogger Joel from Gallucks.

Obiektywy EF i EF-S wraz z adapterem mocowania Canon EF-EOS M zapewniają twórczą swobodę, a dedykowane kompaktowe obiektywy Canon EF-M idealnie nadają się do nagrywania vloga.

Jakie jeszcze zalety ma ten model? Posiada wbudowany mikrofon stereo oraz gniazdo mini-jack stereo 3,5 mm do podłączenia zewnętrznego mikrofonu. Z obiektywem Canon EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS STM, który znajduje się w zestawie, aparat EOS M50 dobrze leży w dłoni. Oznacza to, że możesz filmować siebie, trzymając aparat w wyciągniętej ręce i nie męcząc się przy tym. Jest to technika często stosowana w filmach takich twórców jak Joel z Gallucks.

A flatlay of a vlogger's equipment including the Canon G7 X Mark II.

Kompaktowy aparat Canon do nagrywania filmów w każdym miejscu

Matryca: 20,1 MP BSI 1,0
Ekran: odchylany ekran dotykowy o przekątnej 7,5 cm
System AF: ciągły AF z funkcją śledzenia twarzy i obiektów; 31 punktów AF; 4-stopniowy mechanizm przesuwania obiektywu typu IS, inteligentny stabilizator obrazu z 5-osiową zaawansowaną dynamiczną stabilizacją obrazu i automatycznym poziomowaniem
Maksymalna rozdzielczość obrazu: Full HD (1920 × 1080) 60 kl./s
Filtr: wbudowany filtr szary

Canon PowerShot G7 X Mark II to kompakt o dużej matrycy z wbudowanym obiektywem 24-100 mm (odpowiednio) f/1.8-2.8. Połączenie niewielkiej wagi i dużej matrycy sprawia, że to nie lada gratka dla vlogerów. Możesz włożyć go do kieszeni i zabrać ze sobą wszędzie – zmierzy się z każdym postawionym przed nim wyzwaniem. Wbudowany obiektyw jest niezwykle szybki – dzięki niemu nie przegapisz żadnej ważnej chwili. Odchylany ekran sprawia, że filmowanie siebie w drodze jest dziecinnie proste.

Canon PowerShot G7 X Mark II doskonale sprawdza się w każdych warunkach oświetleniowych, zarówno w pełnym słońcu, jak i w oświetlonej lampą sypialni. To po prostu aparat idealny. Niezwykle wyraźne materiały nagrywane tym aparatem możesz podziwiać, oglądając, rejestrowane od zmierzchu do świtu, filmy Ellie z kanału doyouknowellie, na portalu YouTube.

Ellie from doyouknowellie sits at a table in a cafe.

Aparat Canon PowerShot G7 X Mark II daje ogromny zakres ogniskowych i duży zasięg. Na przykład podczas imprezy sportowej możesz objąć całą scenę, a później powiększyć ją do końca zakresu ogniskowych (100 mm) i uchwycić akcję. Następnie oddal obraz, obróć ekran dotykowy do góry, naciśnij go i nagraj swoją reakcję!

Canon PowerShot G7 X Mark II ma również znakomitą funkcję wykrywania twarzy oraz tryb śledzenia. Teraz możesz swobodnie poruszać się, z emocji podnosić ręce w górę i uwieczniać swoje reakcje na to, co się dzieje, nie martwiąc się, że Twoja twarz pozostanie poza strefą ostrości.

5-osiowy zaawansowany dynamiczny stabilizator obrazu pozwala rejestrować niezwykle stabilne materiały, nawet przy pełnym zbliżeniu, a także podczas panoramowania i w ruchu.

Autor: Jeff Meyer