Kobieta grająca na gitarze patrzy w stronę kamery Canon PowerShot V10 z zewnętrznym mikrofonem i uchwytem statywowym Canon HG-100TBR. Cały zestaw stoi na ławie przed kobietą.

KAMERY/APARATY DO VLOGOWANIA

Przewodnik zawierający wszystkie potrzebne informacje o kamerach/aparatach do vlogowania firmy Canon, a także wskazówki i inspiracje.

Opowiadaj historie na swoich warunkach

Dobry sprzęt to podstawa każdego udanego vloga. Aby umożliwić tworzenie ciekawych filmów, kamera/aparat musi zapewniać obraz o doskonałej jakości i bezproblemowy autofokus oraz cechować się skuteczną pracą przy słabym oświetleniu, a wszystko to w lekkim i małym korpusie. Jednocześnie funkcje, takie jak odchylany ekran ułatwiający samodzielne nagrywanie, stabilizacja obrazu zapewniająca płynne nagrywanie filmów i wysokiej jakości wejście audio, znacząco poprawiają jakość filmów.

Od modeli dla początkujących, które ułatwiają filmowanie, do profesjonalnych korpusów z zaawansowanymi możliwościami przeznaczonych dla poważnych twórców – firma Canon oferuje vlogerom szeroką gamę kamer/aparatów, które mają funkcje odpowiadające różnym potrzebom i poziomom wiedzy. Ze strony dowiesz się, dlaczego są to najlepsze kamery/aparaty do vlogowania, znajdziesz tu poradniki, które pomogą Ci wcielić swoje pomysły w życie, a także poznasz wskazówki i inspiracje, które ułatwią przejście na wyższy poziom filmowania.

Niezależnie od tego, czy nagrywasz vlogi do YouTube w celach zarobkowych, czy rejestrujesz przeżycia podczas rodzinnych wakacji, kamery/aparaty do vlogowania firmy Canon pomogą Ci opowiedzieć historię zgodnie z zamysłem artystycznym.

Porównaj kamery/aparaty dla początkujących vlogerów

Zapoznaj się z poniższą tabelą porównawczą zawierającą najważniejsze dane techniczne kamer/aparatów firmy Canon dla początkujących vlogerów.

Matryca

Matryca CMOS o wielkości 1 cala i rozdzielczości 13,1 MP
Matryca CMOS o wielkości 1 cala i rozdzielczości 20,1 MP
Matryca CMOS APS-C o rozdzielczości 24,2 MP
Pełnoklatkowa matryca CMOS o rozdzielczości 26,2 MP

Filmy

4K do 30p, Full HD do 60p
4K do 30p, Full HD do 120p
4K do 30p (nadpróbkowanie z 6K), Full HD do 120p
4K do 25p, Full HD do 60p

Gniazdo mikrofonu

Tak
Tak
Tak
Tak

Łączność

Bluetooth, Wi-Fi, USB-C, Micro HDMI, transmisje na żywo, Cloud Frame.io za pośrednictwem image.canon
Bluetooth, Wi-Fi, USB-C, Micro HDMI, transmisje na żywo, Cloud Frame.io za pośrednictwem image.canon
Bluetooth, Wi-Fi, USB-C, Micro HDMI, transmisje na żywo, Cloud Frame.io za pośrednictwem image.canon
Bluetooth, Wi-Fi, USB-C, Micro HDMI, Cloud Frame.io za pośrednictwem image.canon

Autofokus

Wykrywanie twarzy / funkcja Touch AF na całym obszarze, 1-punktowy AF, filmowy serwo AF (tryb filmowania)
AiAF (31-punktowy, wykrywanie twarzy / funkcja Touch AF, śledzenie obiektu/twarzy), 1-punktowy AF, 2 tryby śledzenia filmowego Serwo AF, tryb nagrywania vlogów
Technologia Dual Pixel CMOS II AF, 651 obszarów AF do wyboru, 4503 pozycje AF w przypadku fotografowania oraz 3713 w przypadku filmowania
Technologia Dual Pixel CMOS AF, 143 obszary AF do wyboru, 4779 pozycji AF

Ekran

460 000 punktów, odchylany ekran dotykowy (5 cm)
1,04 mln punktów, odchylany ekran dotykowy (7,5 cm)
Obracany ekran dotykowy o przekątnej 7,5 cm; 1,62 mln punktów
Obracany ekran dotykowy o przekątnej 7,5 cm; 1,04 mln punktów

Masa (z kartą i akumulatorem)

211 g
304 g
375 g
485 g

Porównaj profesjonalne kamery/aparaty do vlogowania

Zapoznaj się z poniższą tabelą porównawczą, zawierającą najważniejsze dane techniczne profesjonalnych kamer/aparatów do vlogowania firmy Canon.

Aparat

EOS R APS-C

EOS R7

EOS R FF

EOS R8

EOS R FF

EOS R5

Matryca

Matryca CMOS APS-C o rozdzielczości 32,5 MP
Pełnoklatkowa matryca CMOS o rozdzielczości 24,2 megapiksela MP
Pełnoklatkowa matryca CMOS o rozdzielczości 24,2 megapiksela MP
Pełnoklatkowa matryca CMOS o rozdzielczości 45 MP

Filmy

4K 60p (nadpróbkowanie z 7K), Full HD do 120p
4K 60p (nadpróbkowanie z 6K), Full HD do 180p
4K do 60p (nadpróbkowanie z 6K), Full HD do 180p, filmy w formacie RAW 6K ProRes
Wewnętrzny zapis materiału RAW (bez przycinania kadru) o rozdzielczości 8K do 30p, 4K do 120p, Full HD do 120p, Full HD HDR do 30p

Gniazdo mikrofonu

Tak + stopka wielofunkcyjna
Tak + stopka wielofunkcyjna
Tak + stopka wielofunkcyjna
Tak

IBIS

Tak
Nie
Tak
Tak

Łączność

Bluetooth, Wi-Fi, USB-C, Micro HDMI, Cloud Frame.io za pośrednictwem image.canon
Bluetooth, Wi-Fi, USB-C, Micro HDMI, Cloud Frame.io za pośrednictwem image.canon
Bluetooth, Wi-Fi, USB-C, Micro HDMI, Cloud Frame.io za pośrednictwem image.canon
Bluetooth, Wi-Fi, USB-C, Micro HDMI, Cloud Frame.io za pośrednictwem image.canon

Autofokus

Technologia Dual Pixel CMOS AF II, 651 obszarów AF do wyboru i do 4823 pozycje AF w przypadku filmowania. AF ze śledzeniem ludzi (oczy, twarz, głowa, ciało), zwierząt (psy, koty, ptaki) i pojazdów (samochody wyścigowe, motocykle)
Technologia Dual Pixel CMOS AF II, 1053 obszary AF do wyboru i do 4067 pozycji AF w przypadku filmowania. AF ze śledzeniem ludzi (oczy, twarz, głowa, ciało), zwierząt (psy, koty, ptaki, konie) i pojazdów (samochody wyścigowe, motocykle, samoloty, pociągi)
Technologia Dual Pixel CMOS AF II, 1053 obszary AF do wyboru i do 4067 pozycji AF w przypadku filmowania. AF ze śledzeniem ludzi (oczy, twarz, głowa, ciało), zwierząt (psy, koty, ptaki, konie) i pojazdów (samochody wyścigowe, motocykle, samoloty, pociągi)
Technologia Dual Pixel CMOS AF II, 1053 obszary AF do wyboru i do 4500 pozycji AF w przypadku filmowania. AF ze śledzeniem ludzi (oczy, twarz, głowa, ciało), zwierząt (psy, koty, ptaki) i pojazdów (samochody wyścigowe, motocykle)

Ekran

Obracany ekran dotykowy o przekątnej 7,5 cm; 1,62 mln punktów
Obracany ekran dotykowy o przekątnej 7,5 cm; 1,62 mln punktów
Obracany ekran dotykowy o przekątnej 7,5 cm; 1,62 mln punktów
Obracany ekran dotykowy o przekątnej 8,1 cm; 2,1 mln punktów

Masa (z kartą i akumulatorem)

612 g
461 g
670 g
738 g

TWORZENIE VLOGÓW SPRZĘTEM CANON

Poznaj vlogerów, którzy opowiadają swoje historie za pomocą kamer/aparatów i obiektywów firmy Canon.

Inspiracje i techniki dotyczące vlogowania

Zapoznaj się z inspirującymi wywiadami i praktycznymi poradnikami. Dowiesz się ciekawych rzeczy i poznasz techniki, które pozwolą Ci udoskonalić swoje umiejętności nagrywania vlogów.

Znajdź vlogerską niszę

Chcesz rozpocząć przygodę z vlogowaniem? Dowiedz się, jak znaleźć swoją niszę oraz odpowiedni aparat i obiektyw Canon.

Najlepsze aparaty i obiektywy firmy Canon do nagrywania vlogów

Firma Canon tworzy gamę aparatów, kamer i obiektywów, które idealnie nadają się dla twórców materiałów multimedialnych. Ten przewodnik pomoże Ci znaleźć idealny zestaw.

Jak zostać blogerem?

Zacznij tworzyć wysokiej jakości vlogi, korzystając z naszych wskazówek dla początkujących.

Wskazówki dotyczące ulepszania filmów publikowanych w mediach społecznościowych

Czworo twórców opowiada o tym, jak tworzyć atrakcyjne treści i wyróżniać się w Internecie.

Poznaj PowerShot V10

Dowiedz się, dlaczego mała kamera 4K dla vlogerów firmy Canon jest doskonałym wielofunkcyjnym zestawem dla początkujących.

Tworzenie treści aparatem EOS R50

Aparat EOS R50 marki Canon umożliwia tworzenia bardziej zaawansowanych treści do mediów społecznościowych.

Vlogowanie w podróży przy użyciu ultraszerokokątnego obiektywu

Vlogerka podróżnicza Chloe Gunning rejestruje całodzienną wycieczkę po mieście, korzystając z obiektywu Canon RF 16mm F2.8 STM.

Najlepsza aparat kompaktowy do kreatywnej pracy

Odkryj, w jaki sposób aparat PowerShot G7 X Mark III może pomóc Ci uwolnić pokłady kreatywności.

Tworzenie filmowej opowieści

10 wskazówek ułatwiających tworzenie atrakcyjnych minifilmów.

Często zadawane pytania dotyczące vlogów

Odpowiadamy na wybrane pytania związane z nagrywaniem vlogów oraz podpowiadamy, jak zacząć nagrywanie i jak zarabiać na vlogach.

  • Co oznacza termin „vlogowanie”?

    „Vlogowanie” to termin wywodzący się z połączenia słów „wideo” (ang. video) i „blogowanie”. Jest formą blogowania, w której głównym narzędziem służącym do przekazywania informacji lub opowiadania historii są treści wideo. Stanowi to oryginalny sposób na dzielenie się ze światem swoim punktem widzenia, pomysłami i doświadczeniami. Vlogi mogą obejmować szeroki zakres tematów: począwszy od opowieści o życiu codziennym autora, przez sprawozdania z podróży, poradniki, do recenzji produktów. Jest to środek przekazu pozwalający wykazać się kreatywnością. Umożliwia zbudowanie wokół siebie grupy ludzi o podobnych zainteresowaniach, a nawet może stać się podstawowym źródłem dochodu. Piękno vlogów polega na ich uniwersalności, dostępności dla każdego i możliwości zbudowania bliższej relacji pomiędzy autorem a widzami.

  • Jak rozpocząć tworzenie vlogów w serwisie YouTube?

    Uruchomienie vloga w YouTube może być ekscytującym przedsięwzięciem – bez względu na zakres posiadanej wiedzy na ten temat. Oto kilka podpowiedzi na początek.

    1. Przemyśl kwestię tematyki swoich vlogów. Powinno to być coś, czym się pasjonujesz i o czym chcesz opowiedzieć ludziom.
    2. Zainwestuj w sprzęt dobrej jakości, np. kamerę/aparat Canon do vlogowania, aby jakość obrazu odpowiadała poziomowi treści.
    3. Załóż kanał w serwisie YouTube i umieść na nim oryginalny baner oraz swoje logo.
    4. Możesz teraz przystąpić do filmowania swojego pierwszego vloga. Postaraj się zachować prostotę i autentyczność. Pamiętaj, że kluczem do sukcesu jest regularne zamieszczanie nowych nagrań. Dlatego warto opracować sobie harmonogram.
    5. Zoptymalizuj swoje filmy pod kątem wyszukiwania za pomocą słów kluczowych. Nadawaj im interesujące tytuły i zamieszczaj szczegółowe opisy. Warto mieć kontakt z widzami, odpowiadając na ich komentarze i prosząc o opinie. Nie zapomnij promować vlogów na swoich kanałach w innych mediach społecznościowych.

    Pamiętaj, że nagrywanie vlogów to raczej maraton, a nie sprint. Dlatego nie spiesz się, baw się dobrze i pokaż widzom swoją osobowość.

  • Zarabianie na nagrywaniu vlogów1

    Aby zacząć zarabiać na vlogach, trzeba przede wszystkim regularnie przygotowywać ciekawe materiały, które spodobają się odbiorcom. Gdy zaczniesz zdobywać publiczność, otwierają się różne ścieżki zarabiania.

    Współpraca ze sponsorami i markami to jedno z możliwych źródeł dochodu. Firmy często płacą vlogerom za promowanie produktów lub usług w filmach. Marketing afiliacyjny – polegający na wypłacie prowizji za produkty sprzedawane za pośrednictwem łączy zamieszczonych w opisie filmu – to kolejne z powszechnie stosowanych metod. Poza tym platformy do finansowania społecznościowego umożliwiają zagorzałym zwolennikom wsparcie finansowe pracy vlogera w zamian za premie w postaci np. wcześniejszego dostępu do treści.

    W celu uzyskiwania dodatkowych dochodów można też sprzedawać produkty opatrzone własnym znakiem bądź wykorzystywać swoją wiedzę do prowadzenia kursów internetowych lub świadczenia usług konsultacyjnych. Pamiętaj, że choć monetyzacja jest ważnym aspektem tworzenia vlogów, to skupienie się na tworzeniu wartościowych i autentycznych treści powinno oczywiście prowadzić do rozwoju Twojej działalności i zwiększenia możliwości zarabiania.

    1. Z informacji zamieszczonych na tej stronie internetowej należy korzystać wyłącznie w celach informacyjnych. W żadnym wypadku nie powinny zastępować porad finansowych niezależnego doradcy.

Zainspiruj się, zarejestruj się

Nigdy nie przegapisz najnowszych ofert firmy Canon, wskazówek, poradników, aktualności oraz zaproszeń na lokalne imprezy.