PRZEWODNIK KUPUJĄCEGO

Pomysły Canon na świąteczne prezenty

Znajdź doskonałe prezenty dla rodziny i znajomych w tym sezonie świątecznym!
Canon Camera
Szukasz pomysłów na prezenty dla kreatywnych osób? Niezależnie od tego, czy chcesz zaskoczyć znajomego vlogera nowym aparatem, czy sprawić studentowi fotografii niespodziankę w postaci nowego aparatu pełnoklatkowego – w przewodniku po prezentach na pewno znajdziesz idealny produkt.

W przypadku niektórych osób trudno jest wybrać odpowiedni prezent. Najlepszym rozwiązaniem może okazać się nowinka techniczna. Zebraliśmy propozycje najlepszych prezentów firmy Canon dla każdego, kto lubi rozwijać kreatywne pasje – niezależnie od budżetu. Od zestawów dla vlogera po najnowocześniejsze aparaty bezlusterkowe – znajdziesz tu najlepsze rekomendacje dla rodziny i znajomych.

Prezenty dla vlogerów, blogerów i twórców treści

Mężczyzna chodzący po plaży i filmujący siebie aparatem PowerShot G7 X Mark III.

Aparat Canon PowerShot G7 X Mark III to doskonałe narzędzie nie tylko do fotografowania, lecz także do nagrywania niesamowitych filmów 4K. Umożliwia robienie zdjęć o rozdzielczości 20,1 MP z szybkością do 30 kl./s w trybie RAW (maks. 70 zdjęć).

Kobieta w wełnianej czapce trzyma aparat Canon EOS RP.

Canon EOS RP z matrycą o rozdzielczości 26,2 megapiksela to najmniejszy i najlżejszy aparat pełnoklatkowy EOS, który obsługuje wiele kreatywnych funkcji, takich jak tryb HDR i ekspozycja wielokrotna, tryb cichej pracy oraz sekwencja nastaw ostrości, dzięki której można idealnie wyostrzyć cały obiekt fotografowany z małej odległości.

Jeśli znasz nasz przewodnik po aparatach firmy Canon do vlogowania, wiesz już, że aparat PowerShot G7 X Mark III to idealny prezent dla osób, które chcą tworzyć wysokiej jakości filmy do udostępniania w Internecie.

Jest na tyle mały, że mieści się w kieszeni i można go zabrać w dowolny miejsce. Ma za to dużą matrycę o rozmiarze 1,0 cala i umożliwia nagrywanie wyraźnych filmów w rozdzielczości 4K. Ponadto ma wejście mikrofonowe 3,5 mm, które umożliwia podłączenie zewnętrznego mikrofonu stereo, takiego jak lekki model Canon DM-E100, w celu rejestrowania krystalicznie czystego dźwięku.

Aparat PowerShot G7 X Mark III zapewnia filmowcom nowe możliwości twórcze dzięki dużej prędkości zapisu Full HD na poziomie 120 kl./s. Umożliwia to płynne odtwarzanie obrazu w zwolnionym tempie. Z kolei funkcje odtwarzania filmów w pionie umożliwia wygodne publikowanie materiałów w mediach społecznościowych. Urządzenie ma również wbudowaną funkcję strumieniowej transmisji na żywo.

Obsługa aparatu PowerShot G7 X Mark III jest łatwa dzięki intuicyjnemu 3-calowemu ekranowi dotykowemu. Można go obracać w zakresie 180 stopni, co ułatwia vlogowanie. Aby obsługa aparatu jedną ręką była łatwiejsza, można użyć lekkiego uchwytu statywowego Canon HG-100TBR z bezprzewodowym pilotem zdalnego sterowania i poręcznym wspornikiem na mikrofon. Można go też używać jako statywu.

Jeśli osoba, dla której kupujesz prezent, chce mieć aparat z wymiennymi obiektywami, model Canon EOS RP to fantastyczne narzędzie kreatywne. Zapewnia również rozdzielczość do 4K i zaawansowany autofokus Dual Pixel CMOS podczas nagrywania filmów Full HD.

Obiektyw Canon RF 16mm F2.8 STM to dobre rozwiązanie do vlogowania przy użyciu aparatu EOS RP. Bardzo szeroki kąt widzenia pozwala ująć mnóstwo szczegółów, a dzięki dużej przysłonie (f/2,8) można uzyskać obraz zbliżony do kinematograficznego. Ten model ma również niezwykle cichy silnik regulacji ostrości, więc mniej prawdopodobne jest zarejestrowanie odgłosów jego pracy podczas nagrywania filmu.

Prezenty dla fotografów, którzy chcą przejść na aparat pełnoklatkowy

Kobieta w szarej bluzie trzyma aparat Canon EOS 6D Mark III.

Aparat Canon EOS 6D Mark II pomoże Ci rozpocząć twórczą przygodę. Idealnie nadaje się do fotografii portretowej i krajobrazowej, a nawet nagrywania filmów.

Mężczyzna trzyma aparat Canon EOS R6 i dostosowuje ustawienia na ekranie.

W modelu Canon EOS R6 zastosowano najnowocześniejsze rozwiązania techniczne, takie jak tryb cichych zdjęć (20 kl./s) i wbudowany stabilizator obrazu zapewniający stabilizację na poziomie nawet 8 stopni w przypadku niektórych obiektywów. Ma także zaawansowany autofokus Dual Pixel CMOS AF II, który automatycznie śledzi oczy fotografowanych osób.

Doskonałym rozwiązaniem dla osób, które chcą zacząć korzystać z aparatu pełnoklatkowego, jest aparat Canon EOS 6D Mark II. Ta klasyczna cyfrowa lustrzanka obsługuje szeroką gamę obiektywów EF firmy Canon i ma przydatne technologie, w tym precyzyjny autofokus z 45 krzyżowymi punktami AF, wbudowany moduł GPS i odchylany ekran dotykowy LCD. W połączeniu z uniwersalnym obiektywem, takim jak Canon EF 24-105mm f/3.5-5.6 IS STM, który ma optyczny stabilizator obrazu i obsługuje uniwersalny zakres ogniskowej, model EOS 6D Mark II jest idealny dla osób, którzy rozpoczynają przygodę z pełnoklatkowymi lustrzankami cyfrowymi.

Canon EOS RP to aparat bezlusterkowy, który umożliwia realizację ambitniejszych projektów fotograficznych. Jest idealny dla początkujących i ma wiele kreatywnych funkcji. Pełnoklatkowa matryca aparatu ułatwia uzyskanie profesjonalnych efektów małej głębi ostrości w przypadku portretów i ujęć z bliska, a pionierski uchwyt RF otwiera nowe możliwości związane z jakością obrazu pełnoklatkowego.

Model EOS RP, najbardziej przystępny w grupie aparatów bezlusterkowych Canon EOS R, doskonale sprawdzi się w przypadku osób zaczynających swoją przygodę z obiektywami Canon RF o wysokiej wydajności. Najlepsze w historii obiektywy firmy Canon zapewniają niesamowitą jakość obrazu i całkowicie nowe funkcje. Zapoznaj się z lekkim superteleobiektywem Canon RF 800mm F11 IS STM, który idealnie nadaje się dla początkujących fotografów przyrodniczych, lub z wszechstronnym obiektywem Canon RF 50mm F1.8 STM, który umożliwia fotografowanie z szerokim otworem przysłony.

Obiektyw Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM stanowi doskonałe uzupełnienie aparatu EOS RP. Obsługuje szeroki zakres ujęć – od panoramicznych zdjęć krajobrazowych po portrety obejmujące głowę i ramiona – dzięki czemu nie trzeba zmieniać obiektywów.

Bardziej zaawansowany model, obiektyw Canon RF 24-105mm F4L IS USM, ma profesjonalną budowę typową dla obiektywów serii L oraz stałą maksymalną przysłonę f/4, dzięki czemu ekspozycja pozostaje niezmienna nawet podczas zmiany ogniskowej. Doskonale współpracuje z pełnoklatkowym aparatem bezlusterkowym Canon EOS R6 stworzonym do fotografowania bardziej wymagających obiektów. Dzięki dużej prędkości wykonywania zdjęć seryjnych (20 klatek na sekundę) i inteligentnemu układowi AF, który rozpoznaje i śledzi oczy, twarze i zwierzęta, aparat EOS R6 jeszcze bardziej ułatwia rejestrowanie ekscytujących dynamicznych wydarzeń.

Prezenty firmy Canon do uwieczniania rodzinnych chwil – w pomieszczeniach i na zewnątrz!

Mała dziewczynka w wełnianej czapce spogląda przez wizjer aparatu Canon PowerShot ZOOM.

Prosta konstrukcja aparatu Canon PowerShot ZOOM pozwala wykadrować i zrobić zdjęcie w ciągu kilku sekund.

Dwa aparaty Canon PowerShot PX, jeden czarny i jeden biały, na świątecznie udekorowanym stole.

Dzięki obiektywowi 19–57 mm przesuwanemu w zakresie 340° i odchylanemu w zakresie 110° aparat Canon PowerShot PX może komponować zdjęcia i filmy na bieżąco i w automatyczny sposób. Z myślą o zwiększeniu komfortu wyposażono go w funkcje aktywacji głosowej i rozpoznawania obiektów. Obsługuje też łączność Wi-Fi. Aparat można łatwo ładować przez port USB-C.

Model Canon EOS 850D to znakomity uniwersalny aparat do rejestrowania niepowtarzalnych chwil w rodzinnym gronie na wyjątkowo szczegółowych zdjęciach o rozdzielczości 24,1 megapiksela lub atrakcyjnych filmach 4K. Zaawansowany autofokus z 45 krzyżowymi punktami umożliwia wyostrzanie szybko poruszających się obiektów, a połączenie aparatu z obiektywem ze stabilizacją obrazu, takim jak Canon EF 16-35mm F4L IS USM, ułatwia robienie wyraźnych zdjęć podczas rodzinnych przygód w atrakcyjnych plenerach.

Aby korzystać z ulepszonych parametrów pracy, weź pod uwagę model Canon EOS 90D. To zaawansowana lustrzanka cyfrowa, która umożliwia rejestrowanie zdjęć o rozdzielczości 32,5 megapiksela z szybkością do 10 klatek na sekundę. Podobnie jak model EOS 850D umożliwia on nagrywanie filmów w rozdzielczości 4K. Aparat ma wbudowaną łączność Bluetooth i Wi-Fi, co ułatwia udostępnianie zdjęć w wiadomościach i serwisach społecznościowych, a także zdalne sterowanie aparatem za pomocą aplikacji Canon Camera Connect w smartfonie w celu uzyskania fantastycznych rodzinnych selfie.

Modele EOS 850D i EOS 90D są tak lekkie, że można je zabierać wszędzie, jednak w kontekście rodzinnych zdjęć w domu warto postawić na aparat Canon PowerShot PX. Ten inteligentny aparat kompaktowy może automatycznie podążać za akcją oraz kadrować zdjęcia i filmy za pomocą specjalnego obiektywu uchylno-obrotowego. Aparat można też skonfigurować tak, aby nadawał priorytet określonym twarzom w kadrze. Ma również funkcję aktywacji głosowej, co niezwykle ułatwia jego użytkowanie.

Jeśli w gronie bliskich Ci osób są miłośnicy filmowania, mamy dla nich mieszczący się w dłoni model Canon PowerShot ZOOM. Ten wyjątkowy obiektyw monokularowy ma funkcję szybkiego przełączania ogniskowej – 100 mm i 400 mm oraz cyfrowe powiększenie 800 mm, dzięki któremu można wypełnić cały kadr odległymi obiektami. To idealne rozwiązanie do fotografowania i filmowania w plenerze, zwłaszcza podczas obserwowania zwierząt.

W najbliższe Święta podaruj bliskim coś, co umożliwi im bardziej kreatywną pracę.

Autor: Marcus Hawkins