Hero image

Naprawa produktu

Zapoznaj się z informacjami niezbędnymi do wysłania produktu do naprawy. Obejmują one wyszukiwanie autoryzowanych partnerów serwisowych, czynności, które należy wykonać w celu uzgodnienia naprawy, i zestaw odpowiedzi na często zadawane pytania.


Proces serwisowania i naprawy

Urządzenie Canon wymaga serwisu — co trzeba zrobić?

Jeśli wymagana jest usługa objęta ryczałtowym kosztem (np. usługa konserwacji lub aktualizacji), usługę Wizyty serwisowej dla produktu można zamówić za pośrednictwem portalu Canon Online Service & Repair Portal, który prowadzi użytkownika przez proces składania zamówienia.

Mogą wystąpić różnice w zależności od kraju, dlatego należy zapoznać się z informacjami na stronach pomocy technicznej właściwej dla kraju zamieszkania, korzystając z modułu wyboru kraju.

Urządzenie Canon nie działa — co trzeba zrobić?

W pierwszej kolejności należy zapoznać się z pomocą techniczną dla produktów zawierającą informacje, które mogą przydać się przy rozwiązywaniu problemu. Po wybraniu urządzenia można skorzystać z sekcji często zadawanych pytań i pobrać instrukcje obsługi, sterowniki oraz oprogramowanie (także układowe).

Wizytę serwisową dla produktu można również ustalić za pomocą portalu Canon Online Service & Repair, który prowadzi użytkownika przez proces składania zamówienia. i oferuje porady dotyczące rozwiązywania problemów (jeśli dotyczy).

Mogą wystąpić różnice w zależności od kraju, dlatego należy zapoznać się z informacjami na stronach pomocy technicznej właściwej dla kraju zamieszkania, korzystając z modułu wyboru kraju.

Urządzenie Canon wymaga serwisowania lub naprawy — dalsze czynności

1 — Zażądaj serwisu lub naprawy

Prosimy o skorzystanie z naszego portalu Canon Online Service & Repair w celu zgłoszenia żądania na stronie Zamów wizytę serwisową lub Zamów naprawę.

Użytkownik zostanie poprowadzony przez odpowiednie kroki w celu dostarczenia wszystkich istotnych informacji (np. typu żądania, informacji o awarii, dowodu zakupu itp.) i może dodać do żądania dodatkowe produkty (jeśli ma to zastosowanie).

Użytkownik zostanie poinformowany o lokalizacji, w której ma być świadczona usługa — w profesjonalnym centrum serwisowym firmy Canon lub u autoryzowanego partnera serwisowego firmy Canon. Należy pamiętać, że autoryzowani partnerzy serwisowi firmy Canon są niezależnymi organizacjami, w związku z czym działają zgodnie z własnymi warunkami i postanowieniami. Dlatego przed wysłaniem jakichkolwiek produktów do serwisu lub naprawy warto skontaktować się z nimi w celu uzyskania dalszych informacji.

W zależności od produktu możemy skierować Cię do naszego zespołu pomocy technicznej, aby mógł on udzielić dalszej pomocy.


2 — Po wysłaniu zgłoszenia serwisowego i/lub naprawy należy wydrukować „Podsumowanie zamówienia” i dołączyć je do przekazywanego produktu

Po przesłaniu zgłoszenia można wydrukować „Podsumowanie zamówienia”, którego kopia zostanie również wysłana pocztą e-mail (w przypadku konieczności wydrukowania w późniejszym czasie). „Podsumowanie zamówienia” zawiera wszystkie szczegóły zgłoszenia i należy je dostarczyć wraz z produktem, w przypadku wysyłania do serwisu (profesjonalne centrum serwisowe firmy Canon lub autoryzowanego partnera serwisowego firmy Canon). Umożliwi to punktowi serwisowemu potwierdzenie odbioru produktu i dostarczenie wszystkich informacji potrzebnych do przetworzenia żądania.


3 — Urządzenie musi być solidnie zapakowane na czas transportu.

Wysłanie produktu do profesjonalnego centrum serwisowego firmy Canon lub autoryzowanego partnera serwisowego firmy Canon nie oznacza, że użytkownik zawarł umowę z firmą Canon, w związku z czym firma Canon nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek straty lub szkody powstałe w trakcie transportu.

Zalecamy, aby produkt był bezpiecznie zapakowany. Instrukcje można znaleźć w przewodniku użytkownika. Niezastosowanie się do nich może doprowadzić do dalszych uszkodzeń podczas transportu. Warto również rozważyć ubezpieczenie urządzenia, szczególnie w przypadku bardzo wartościowych urządzeń. Istnieje również możliwość osobistego dostarczenia produktów do profesjonalnego centrum serwisowego firmy Canon lub autoryzowanego serwisu firmy Canon.


4 — Jak wygląda procedura serwisowania lub naprawy po wysłaniu produktu?

Jeśli produkt został wysłany do profesjonalnego centrum serwisowego firmy Canon:

Po dostarczeniu do punktu serwisowego produkt zostanie zarejestrowany w systemie napraw, a klient otrzyma wiadomość z potwierdzeniem odbioru produktu.

Po przetworzeniu zamówienia i ocenie produktu natychmiast zajmiemy się zamówieniem (zgodnie z warunkami świadczenia usługi i naprawy) lub, w stosownych przypadkach, skontaktujemy się z Tobą w celu uzyskania zgody na kontynuowanie procedury (np. w przypadku ofert określających czas i koszt).

Akceptacja zamówienia i realizacja umowy zakupu serwisu i naprawy ma miejsce w momencie rozpoczęcia przez nas żądanego serwisu lub naprawy, chyba że powiadomiliśmy użytkownika, że nie przyjmujemy zamówienia. Warunki umowy zostaną przez nas zachowane, a klient otrzyma kopię wraz z potwierdzeniem zamówienia.

Za pomocą portalu Canon Online Service & Repair można sprawdzić stan zgłoszenia i w razie potrzeby nawiązać kontakt z profesjonalnym centrum serwisowym firmy Canon.

Jeśli produkt został wysłany do autoryzowanego partnera serwisowego firmy Canon:

Należy pamiętać, że autoryzowani partnerzy serwisowi firmy Canon są niezależnymi organizacjami, w związku z czym działają zgodnie z własnymi warunkami i postanowieniami oraz procedurami. Dlatego przed wysłaniem jakichkolwiek produktów do serwisu lub naprawy warto skontaktować się z nimi w celu uzyskania dalszych informacji.

Uwaga: Powyższe informacje są przeznaczone wyłącznie do celów informacyjnych i nie stanowią żadnej umowy między firmą Canon a klientem. Szczegółowe warunki korzystania z profesjonalnego centrum serwisowego firmy Canon lub autoryzowanego partnera serwisowego firmy Canon mają pierwszeństwo przed wszystkimi informacjami zawartymi na tej stronie.

Powrót do początku



Często zadawane pytania dotyczące serwisu i naprawy

P: Chcę skorzystać z serwisu. Jakie mam możliwości?

O: Jeśli chcesz skorzystać z serwisu produktu firmy Canon, profesjonalne centra serwisowe firmy Canon oferują szeroki zakres usług objętych ryczałtowym kosztem, w zależności od produktu:

Wizytę serwisową dla produktu można zamówić za pośrednictwem portalu Canon Online Service & Repair, który prowadzi użytkownika przez proces składania zamówienia.

Partnerzy serwisowi firmy Canon mogą oferować równoważne lub podobne usługi.


P: Mój produkt uległ awarii. Jakie mam możliwości?

O: W przypadku awarii produktu firmy Canon zapewniamy sieć punktów serwisowych (w skład których wchodzą profesjonalne centra serwisowe firmy Canon i autoryzowani partnerzy serwisowi firmy Canon), którzy z przyjemnością naprawią produkt zgodnie z oryginalnymi specyfikacjami firmy Canon.

Wizytę serwisową dla produktu można zamówić za pośrednictwem portalu Canon Online Service & Repair, który prowadzi użytkownika przez proces składania zamówienia.

Wszystkie punkty serwisowe w naszej sieci mogą przyjmować zlecenia naprawy za pośrednictwem poczty/kuriera lub osobiście.

W przypadku gdy produkt jest objęty gwarancją handlową firmy Canon, wszelkie wykonane naprawy będą bezpłatne dla użytkownika (zgodnie z odpowiednimi warunkami, które można znaleźć w Centrum gwarancji). Jeśli produkt nie jest objęty gwarancją handlową firmy Canon, wszelkie naprawy będą płatne.

Klient może również skorzystać z ustawowych praw dotyczących sprzedaży towarów i może skontaktować się ze sprzedawcą, od którego zakupił produkt, w celu omówienia wszelkich opcji wsparcia, które sprzedawca może mu zapewnić.


P: Mój produkt uległ awarii i nie jest objęty gwarancją handlową firmy Canon. Ile będzie kosztować naprawa?

O: W przypadku wygaśnięcia gwarancji handlowej firmy Canon lub gdy rodzaj usterki nie jest objęty gwarancją, profesjonalne centra serwisowe firmy Canon mogą zaoferować szereg płatnych opcji naprawy w zależności od produktu:

  • Zryczałtowany koszt naprawy: Przed wysłaniem produktu do profesjonalnego centrum serwisowego firmy Canon klient otrzyma informację o zryczałtowanym koszcie naprawy. Ta stała cena jest oferowana w przypadku usterek spowodowanych normalnym zużyciem i obejmuje koszty wszystkich wymaganych części zamiennych, robocizny i wysyłki zwrotnej. Jeśli okaże się, że usterka jest spowodowana innymi okolicznościami (np. uderzeniem lub płynem), skontaktujemy się z Tobą, aby zaoferować ofertę określająca czas i koszt.
  • Limit naprawy: Można ustawić limit naprawy (tzn. maksymalną opłatę za naprawę) przed wysłaniem produktów do profesjonalnego centrum serwisowego firmy Canon. W tym przypadku jednak obowiązuje minimalna wartość. Stanowi to dla nas upoważnienie do kontynuowania naprawy i w tej sytuacji nie zostanie podana żadna oferta. Jeśli naprawa może zostać wykonana za opłatą niższą niż określony limit naprawy, naliczona zostanie tylko niższa kwota. Wprowadzenie limitu naprawy może spowodować skrócenie czasu naprawy, a naprawa nie będzie również podlegać opłacie za odrzucenie (dotyczy zgłoszeń objętych ofertą określającą czas i koszt).
  • Oferta określająca czas i koszt: Po przybyciu do profesjonalnego centrum serwisowego firmy Canon, którym będzie przeprowadzana diagnostyka techniczna można poprosić o ofertę określającą czas i koszt. Następnie przedstawimy ofertę zawierającą szczegółowe informacje dotyczące przewidywanych kosztów naprawy produktu, które można zaakceptować lub odrzucić przed rozpoczęciem jakichkolwiek prac naprawczych. W przypadku odrzucenia oferty może zostać naliczona opłata za odrzucenie, która pokrywa koszt kontroli produktu.

Wszystkie płatne opcje naprawy podlegają naszym warunkom korzystania z serwisu i naprawy.

W przypadku, gdy punktem usługowym jest autoryzowany partner serwisowy firmy Canon, będzie on mógł zaoferować naprawę za opłatą. Dokładne dostępne opcje mogą się jednak różnić i podlegają warunkom autoryzowanych partnerów serwisowych firmy Canon.


P: Produkt uległ awarii. Czy można go wymienić, zamiast naprawiać?

O: Sposób naprawy produktu zostanie określony według wyłącznego uznania profesjonalnych centrów serwisowych firmy Canon i autoryzowanych partnerów serwisowych firmy Canon.

Można również skontaktować się ze sprzedawcą, od którego zakupiono produkt, w celu omówienia wszelkich opcji pomocy technicznej, które mogą być przez niego udostępniane.


P: Czy muszę dołączyć akcesoria, gdy wysyłam produkt do naprawy?

O: W przypadku korzystania z internetowego portalu Canon Online Service & Repair, w zależności od rodzaju wskazanej usterki, poinformujemy Cię, czy podczas wysyłania produktu do naprawy należy dołączyć odpowiednie akcesoria Canon.

Przykładowo w przypadku problemów z zasilaniem produktu przyczyną może być również bateria lub ładowarka, co może oznaczać, że powinny one zostać wysłane wraz z produktem.

Jeśli jednak nie uważasz, że istnieje związek między usterką a odpowiednim akcesorium Canon, najlepiej jest zachować je i wysłać tylko wadliwy produkt.


P: Jak pakować produkt, jeśli wysyłam go do serwisu lub naprawy?

O: Należy upewnić się, że produkt jest bezpiecznie zapakowany oraz zapoznać się z instrukcją obsługi, aby uzyskać szczegółowe instrukcje dotyczące wysyłki, ponieważ w przeciwnym razie może dojść do dalszych uszkodzeń podczas transportu.

W przypadku drukarek zaleca się wykonanie następujących czynności:

  • Wyłącz drukarkę, naciskając przycisk wł./wył., aby zabezpieczyć głowicę drukującą we właściwym położeniu
  • Odłącz wszystkie kable i owiń je oddzielnie w plastikowej torbie.
  • Wyjmij cały papier z drukarki i zamknij podajniki papieru.
  • Zabezpiecz zasobniki na miejscu za pomocą kilku kawałków taśmy.
  • Kasety z atramentem (nawet puste) muszą być pozostawione wewnątrz drukarek (w przeciwnym razie może dojść do uszkodzenia głowicy drukującej i unieważnienia gwarancji firmy Canon)
  • Zapakuj drukarkę w oryginalne opakowanie, jeśli wciąż je masz, upewniając się, że jest ona zabezpieczona folią ochronną lub papierem, aby zapobiec jej przemieszczaniu się w opakowaniu i zabezpiecz taśmą.
  • Jeśli nie masz już oryginalnego opakowania, drukarkę należy umieścić w pudełku o podwójnych ściankach (grubym) i zabezpieczyć folią ochronną lub papierem, aby nie poruszała się w opakowaniu.
  • W pudełku umieść „Podsumowanie zamówienia”.
  • Zabezpiecz pudełko wytrzymałą taśmą. Górną i dolną część opakowania zabezpiecz podwójną warstwą taśmy, aby zapewnić dodatkowe podparcie.

W przypadku produktów fotograficznych i wideo zalecamy wykonanie następujących czynności:

  • Przed zapakowaniem należy zapisać wszystkie ustawienia (jeśli dotyczy), ponieważ podczas naprawy urządzenie może wymagać przywrócenia domyślnych ustawień fabrycznych.
  • Wyjmij akcesoria, takie jak baterie, karty pamięci, ładowarki akumulatorów, kable (chyba że są związane z usterką produktu).
  • Na produkt należy założyć dekiel na korpus / dekiel na obiektyw. Zawsze należy pakować korpusy i obiektywy fotograficzne/filmowe osobno (tzn. niepołączone), aby chronić je podczas transportu. Należy pamiętać, że po zakończeniu serwisowania/naprawy nie prześlemy bezpłatnie nowego korpusu/obiektywu.
  • Zapakuj produkt w oryginalne opakowanie, jeśli wciąż je masz, upewniając się, że jest ona zabezpieczona folią ochronną lub papierem, aby zapobiec jej przemieszczaniu się w opakowaniu i zabezpiecz taśmą.
  • Jeśli nie masz już oryginalnego opakowania, produkt należy umieścić w pudełku o podwójnych ściankach (grubym) i zabezpieczyć folią ochronną lub papierem, aby nie poruszał się w opakowaniu.
  • W pudełku umieść „Podsumowanie zamówienia”.
  • Zabezpiecz pudełko wytrzymałą taśmą. Górną i dolną część opakowania zabezpiecz podwójną warstwą taśmy, aby zapewnić dodatkowe podparcie.

P: Z kim kontaktować się, aby sprawdzić stan naprawy lub serwisu?

O: Jeśli produkt został wysłany do profesjonalnego centrum serwisowego firmy Canon, stan naprawy lub serwisu można sprawdzić w portalu Canon Online Service & Repair.
Jeśli produkt został wysłany do autoryzowanego partnera serwisowego firmy Canon, w celu uzyskania aktualizacji statusu należy skontaktować się z bezpośrednio z partnerem.


P: Co mogę zrobić, jeśli produkt nadal jest wadliwy po powrocie z naprawy?

O: W mało prawdopodobnym przypadku, gdy po zakończeniu naprawy nadal występuje problem, prosimy o kontakt z profesjonalnym centrum serwisowym firmy Canon, ponieważ gwarantujemy, że nasze naprawy będą wolne od usterek (zgodnie z warunkami świadczenia usługi serwisu i naprawy).

Jeśli produkt został wysłany do autoryzowanego partnera serwisowego firmy Canon, należy skontaktować się bezpośrednio z partnerem.


P: Czy mogę kupić części zamienne do produktu firmy Canon?

O: Zalecamy, aby naprawy były przeprowadzane wyłącznie przez profesjonalne centra serwisowe firmy Canon lub autoryzowanych partnerów serwisowych firmy Canon, ponieważ do bezpiecznej naprawy produktu mogą być wymagane specjalne narzędzia i oprogramowanie.
W razie potrzeby oryginalne części zamienne firmy Canon można zakupić u wybranych autoryzowanych partnerów serwisowych firmy Canon lub u dystrybutorów części zamiennych:

CSI Service -Proclub

Żytnia 15
01-014 Warszawa

Tel.: +48 22 379 20 90
Strona internetowa: http://www.proclub.pl


P: Jak długo produkt może być naprawiany po wprowadzeniu produktu na rynek?

O: Staramy się zapewnić jak najdłuższą dostępność trwałego wsparcia dla naszych produktów. Po wycofaniu produktu ze sprzedaży przez firmę Canon staramy się zapewnić dostępność części zamiennych przez następujące okresy:

GAMA PRODUKTÓW MODEL LATA
Lustrzanka cyfrowa Seria EOS 1D, seria EOS 5D 7
Inne modele z serii EOS. 5
APARAT BEZLUSTERKOWY Seria EOS R 7
Seria EOS M 5
OBIEKTYWY Seria EF–L, seria RF-L, seria DO, seria TS-E i seria CN-E. 7
Wszystkie pozostałe serie obiektywów 5
LAMPA BŁYSKOWA Wszystkie modele lamp błyskowych Speedlite 5
APARAT KOMPAKTOWY Seria PowerShot G 5
PowerShot D30, PowerShot S120, PowerShot SX60HS, PowerShot SX70HS, PowerShot SX520HS, PowerShot SX530HS, PowerShot SX740 HS 5
FILMY Seria LEGRIA; seria X (XF; XA; XL; XH; XC); seria ME; seria ML i seria Cinema EOS 7
Akcesoria: RC-V100, EVF-V70, SG-1, OU-700, SU-15, MO-4E, MO-4P, MA-400,CT-V1, SP-V1, WM-V1, WP-V1, WP-V2, WP-V3, DM-100, SM-V1 7
PROJEKTORY Seria XEED, seria LV i seria LX 7
LORNETKA Wszystkie lornetki 5
DRUKARKI Seria PIXMA i MAXIFY (z wyjątkiem modeli wymienionych poniżej) 5
Seria i-SENSYS 7
SKANER Seria CanoScan 5
INNE PRODUKTY Wszystkie akcesoria fotograficzne; obiektywy (EF50 F1.8 STM; EF-M 22MM f/2.0; EF-M 15-45MM F/3.5-6.3 IS STM); seria PowerShot (z wyjątkiem modeli wymienionych powyżej); seria IXUS; akcesoria i obiektywy wideo (z wyjątkiem modeli wymienionych powyżej); akcesoria i obiektywy do projektorów; kalkulatory; drukarki PIXMA (MG2xxx; MG3xxx; MG5xxx; MX4xx; MX5xx; TR45xx; TS3xxx i TS5xxx); Selphy serii CP; Seria Zoemini, nagrywanie IVY REC i skanery (CanonScan LiDE Series i seria P 2XX) Brak części

W przypadku gdy uzyskanie wymaganej części zamiennej w tym okresie nie jest możliwe, oferujemy naszym klientom alternatywne rozwiązanie.

Powrót do początku

Inne przydatne pozycje...

Feedback