Grey goods

OBRAZ SPRZEDAJE W RETAILU

Fotografia produktowa

Jeden „klik” i kupione! Tak można podsumować współczesną rewolucję w handlu, związaną z e-commerce i m-commerce. A ponieważ u człowieka jednym z najważniejszych zmysłów jest wzrok, nie ma sprzedaży internetowej bez dobrych zdjęć. I ten trend wykorzystuje polska firma z Tarnowskich Gór – Orbitvu. Dostarcza ona rozwiązań do zautomatyzowanej fotografii produktowej 2D, 3D i 360°.

NASZE ROZWIĄZANIA WYRÓŻNIA TO, ŻE TO SĄ AUTOMATY DO ZDJĘĆ, KTÓRE POTRAFIĄ WYKONYWAĆ FOTOGRAFIE PRZERÓŻNYCH PRODUKTÓW: OD BUTÓW, POPRZEZ CZĘŚCI SAMOCHODOWE, MODELI I MODELKI, SKOŃCZYWSZY NA MEBLACH. STARAMY SIĘ, ABY MIMO ELASTYCZNOŚCI I WIELOŚCI ZASTOSOWAŃ, BYŁY TO ROZWIĄZANIA PROSTE W OBSŁUDZE. 

Tomasz Bochenek, Prezes Zarządu Orbitvu Sp. z o.o.

Orbitvu

  
Startując od klapy

– Historia Orbitvu zaczęła się w zasadzie od dużej klapy rynkowej. Wymyśliliśmy sobie, że stworzymy rozwiązania do fotografii 360°. Niestety okazało się, że rynek nie potrzebuje tych rozwiązań. W związku z tym zaczęliśmy analizować rynek i zapytaliśmy naszych klientów czego tak naprawdę potrzebują. Okazało się, że potrzebują oni po prostu zdjęć – prostych zdjęć produktowych. Chcą je robić szybko i tanio. I tak pojawił się pomysł na AlfaShota, automatyczne studio do fotografii produktowej – tłumaczy Tomasz Bochenek.

Pierwszym produktem, który opracowała firma, był Alfashot 360 – studio fotograficzne, które wycinało tło ze zdjęć produktów. Ta funkcjonalność była kluczowa, bo dzięki niej klient mógł skupić się na fotografii produktu, a nie na tym, aby tło było idealnie białe. Można je było bowiem zawsze dowolnie podstawić po wykonaniu fotografii.

Orbitvu

W zamyśle studio miało działać w sposób całkowicie automatyczny. Klient miał włożyć produkt, nacisnąć przycisk i zrobić zdjęcie. Niestety okazało się, że od teorii do praktyki Orbitvu dzieliła długa droga. 

Pierwszy produkt działał bowiem tylko wtedy, gdy obsługiwał go prezes firmy lub inny inżynier. Tylko oni bowiem potrafili obsłużyć skomplikowane oprogramowanie. Stworzenie oprogramowania, które działa w sposób w pełni automatyczny, zajęło projektantom ponad sześć miesięcy. Tyle zajęło opracowanie algorytmów, które w rzeczywistości pozwalały na intuicyjną obsługę praktycznie każdemu. 

Od tego czasu firma mogła już tylko dopracowywać produkt i rozwijać portfolio o kolejne. Dziś zaś oprócz Polski, firma obecna jest na rynkach w Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Hiszpanii, USA, a jej przedstawicielstwa znaleźć można w krajach południowoamerykańskich i azjatyckich.

Orbitvu

Cegiełki sukcesu

Inżynierowie firmy nie wyważają jednak otwartych drzwi. Choć stworzyli swoje własne oprogramowanie do obróbki zdjęć i produkują szerokie portfolio rozwiązań do fotografii produktowej w wielu rozmiarach – w zakresie przechwytywania i utrwalania obrazu postanowili zaufać aparatom i optyce marki Canon.

Orbitvu

CANON DOSTARCZA NAJLEPSZYCH ROZWIĄZAŃ DO FOTOGRAFII. SĄ TO CHYBA NAJLEPSZE ROZWIĄZANIA DO FOTOGRAFII PRODUKTOWEJ. W URZĄDZENIACH, TAKICH JAK NASZE, WYKORZYSTYWANE SĄ DOŚĆ SPECYFICZNE TECHNOLOGIE I W ZASADZIE TYLKO CANON JEST W STANIE SPROSTAĆ NASZYM WYMAGANIOM. 

Tomasz Bochenek 

– Canon jest też firmą, która dostarcza nam najlepszego wsparcia do swoich produktów. Jest to wsparcie w postaci softwere’u, który później integrujemy z naszym oprogramowaniem. Jest to również wsparcie w postaci aparatów fotograficznych i ich dostępności oraz wsparcie techniczne odnośnie rozwiązań używanych w tych aparatach. 

– Nasi klienci alternatywnie mogą skorzystać z innych aparatów. Ale dostarczając nasze rozwiązania rekomendujemy produkty Canon. To rozwiązania, które najlepiej współpracują z naszymi produktami. Wiemy, że te aparaty razem z urządzeniami Orbitvu stanowią najlepszy tandem, jeśli chodzi o automatyczną fotografię produktową – uzupełnia Tomasz Bochenek.

Orbitvu

Owocna współpraca

Wykorzystanie sprawdzonych technologii obrazowania pozwala Orbitvu tworzyć rozwiązania, które umożliwiają klientom firmy tworzenie – szybko i tanio – dużej ilości contentu produktowego (zdjęć i nagrań video) w wysokiej jakości. Dobry content produktowy to taki, który możliwie jak najlepiej przekazuje właściwości produktów. Klient musi być pewny, że to, co widzi na zdjęciu odpowiada specyfice produktu w rzeczywistości. Dzięki temu nie dochodzi do nieporozumień czy rozczarowań z powodu niezgodności towaru z opisem czy – jak w przypadku Orbitvu – ze zdjęciem. A ograniczenie liczby zwrotów to jedno z głównych wyzwań sklepów e-commerce.

Orbitvu

Plany na przyszłość

Działalność firmy spotyka się z uznaniem klientów, dzięki czemu możliwe jest planowanie kolejnych. W najbliższym czasie Orbitvu chce jeszcze mocniej postawić na rozwój urządzeń do tworzenia wideo produktowego. Jak podkreślają właściciele – tu z pewnością także zostaną wykorzystane urządzenia marki Canon. Firma chce także rozwijać globalny potencjał marki, planując ekspansję na kolejne rynki, w tym przede wszystkim azjatyckie, australijski i amerykański.

Canon - Okiem Eksperta - Orbitvu - Pobierz PDF

SPRZĘT

W torbie fotografa

Aparat

Canon EOS 750D

Aparat zaprojektowany aby pomóc kreatywnym użytkownikom wkroczyć w całkowicie nowy poziom fotografii. Wyposażony w 24.2-megapikselową matrycę CMOS oraz szybki procesor obrazu DIGIC 6. Dzięki takiemu połączeniu obrazy są wyjątkowo dobrze odwzorowane, kolory żywe, a detale perfekcyjnie ostre.

Zakres czułości 100-12800 ISO umożliwia rejestrowanie szczegółowych fotografii nawet we wnętrzach czy o zmierzchu - niezależnie od warunków oświetleniowych.

Tryb zdjęć seryjnych pozwala uchwycić prawdziwą dynamikę wydarzeń z prędkością 5 kl./s, a o doskonałe ustawienie ostrości w każdej fotografii zadba 19-punktowy, krzyżowy autofokus. Sprawdzi się on zarówno w fotografii statycznej, jak i podczas rejestrowania dynamicznych scenerii takich, jak wydarzenia sportowe, czy biegnące zwierzęta - jest po prostu doskonały.

Zaawansowany system Hybrid CMOS AF III daje możliwość śledzenia filmowanych obiektów, a zgodność z bezgłośnymi obiektywami wyposażonymi w silnik krokowy STM przekłada się na płynne ustawianie ostrości i szybką pracę zestawu. Ergonomiczny grip i odchylany ekran LCD ułatwia fotografowanie z nietypowej perspektywy, a dzięki zastosowaniu inteligentnego wizjera każdy użytkownik zyska wyjątkową precyzję i wygodę fotografowania.

Obiektyw

Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM

Zaawansowany układ optyczny
Układ optyczny obiektywu to 15 soczewek umieszczonych w 12 grupach. Na szczególną uwage zasługuje zastosowanie soczewki niskodyspersyjnej (UD) gwarantującej najwyższą jakość obrazu aż po same brzegi zachowując przy tym wierność barw. Zastosowanie tego typu soczewki skutecznie eliminuje też aberrację chromatyczną. Z obiektywem 100 mm f/2.8 L EF Macro IS USM możesz być więc pewnien najwyższego poziomu obrazowania.

9-listkowa, okrągła przysłona
Połączenie ogniskowej 100 mm z dużą jasnością idealnie sprawdza się w fotografii portretowej zachowując atrakcyjnie rozyte tło. Dzięki zastosowaniu kołowej przysłony, składającej się z aż 9 listków obiektyw zapewnia atrakcyjny efekt bokeh nawet wtedy gdy przysłona jest przymknięta. W fotografii makro efekt jest jeszcze bardziej spektakularny.

Wydajna stabilizacja o skuteczności nawet 4EV
Zastosowana w obiektywie stabilizacja została zoptymalizowana pod kątem użycia w makrofotografii. Wydajność stabilizacji przy powiększeniu 1:1 wynosi 2 stopnie EV, zwiększając się do 3 stopni przy powiększeniu 1:2 i aż 4 stopni przy użyciu jako typowy teleobiektyw.

Szybki AF dzięki ogranicznikowi ustawiania ostrości
Obiektyw został wyposażony w szybki i niezwykle cichy system ustawiania ostrości USM (Ultra Silent Motor),


Bądź na bieżąco

Zapisz się do Newslettera

SUBSKRYBUJ

Zobacz także