CO ZROBIĆ, ŻEBY KLIENT CHCIAŁ WRACAĆ?

Cyfrowe rozwiązania dla drukarni, które wpływają na satysfakcję klientów.
automatyzacja w poligrafii

Czego oczekują klienci drukarni? Przede wszystkim szybkiej realizacji zamówień. Duże znaczenie ma również doświadczenie zakupowe, które staje się coraz ważniejszym czynnikiem decydującym o wyborze danej firmy. Jak sprostać oczekiwaniom klientów i wygrać z konkurencją? Odpowiedzią jest cyfryzacja i wdrożenie odpowiednich rozwiązań informatycznych, które integrują różne obszary firmy, usprawniając procesy realizacji zamówień.

Spełnienie oczekiwań klientów to jedno z wielu wyzwań

Drukarnie stoją w obliczu wielu wyzwań, które zmuszają je do poszukiwania nowych rozwiązań i optymalizacji procesów.

Klienci drukarni mają coraz większe oczekiwania, przede wszystkim, jeśli chodzi o czas realizacji zleceń. Chcą otrzymać zamówienie najpóźniej w ciągu 48 godzin, a jeszcze lepiej, gdyby zlecane prace były realizowane i dostarczane w ciągu doby.
● Coraz ważniejsze są także doświadczenia zakupowe klientów, którzy podobnie jak w przypadku branży e-commerce oczekują, że dostawcy będą ich obsługiwać w oparciu o zapamiętane preferencje zamówień.
● Klienci biznesowi chcieliby również, aby proces składania zamówień był prosty i aby mogli przy tym korzystać z gotowych narzędzi umożliwiających samodzielne wypełnienie zapytania.
● Oczywiście klienci słusznie wymagają, aby zlecenia były realizowane w sposób prawidłowy, z zachowaniem odpowiednich standardów jakości, a następnie wysyłane pod wskazany adres i prawidłowo rozliczane.

Tymczasem nadal większość drukarni ma problem ze spełnieniem tych oczekiwań. Na przykład dużym wyzwaniem – dosyć często spotykanym w naszej praktyce zawodowej – jest poprawne wystawianie faktur za zrealizowane zamówienia.

Jak poradzić sobie z takimi problemami? Najlepiej z wykorzystaniem cyfryzacji i automatyzacji.

Dlatego 4 firmy – Canon, OneVision, Fit It i Soneta – producent enova365 – połączyły siły, tworząc zespół doświadczonych partnerów technologicznych, specjalizujących się w obsłudze drukarni.

W ramach naszej współpracy stworzyliśmy i wdrażamy narzędzie, które odpowiada stricte na wyzwania branży poligraficznej. Jest nim zintegrowany system, który automatyzuje cały proces obsługi zamówień klientów – od przyjęcia zlecenia, przez produkcję, aż po wysyłkę do klientów końcowych. Łącząc nasze najlepsze rozwiązania w ramach jednego ekosystemu, otwieramy przed firmami z branży poligraficznej ogromne możliwości uproszczenia i usprawnienia pracy.

Według nas, cyfryzacja jest procesem nieuniknionym. Kluczowy jest wybór odpowiednich rozwiązań.

Inwestycja w cyfryzację i automatyzację jest budowaniem tarczy ochronnej

Cyfryzacja przedsiębiorstw to bardzo wyraźny trend ostatnich lat. Wydatki na automatyzację stale rosną, a systemy informatyczne stają się fundamentem pozwalającym na budowanie przewagi konkurencyjnej oraz zwiększanie efektywności operacyjnej. Kiedy rozmawiamy z właścicielami drukarni, obserwujemy postępujący trend związany ze zmianą podejścia do automatyzacji, która zaczyna być przez nich postrzegana jako inwestycja, nie zaś jako koszt. Coraz częściej osoby zarządzające zadają sobie pytanie, jakie konsekwencje może przynieść brak takiej inwestycji w dobie cyfrowej transformacji.

Wykorzystanie narzędzi IT do automatyzacji produkcji w drukarni to świetny sposób na usprawnienie procesów i zwiększenie efektywności. Dzięki temu możemy zadbać o cały proces obsługi zamówień klientów – od momentu przyjęcia zamówienia, przez przygotowanie plików produkcyjnych, harmonogramowanie produkcji, aż po wysyłkę gotowego zamówienia.

Nasze rozwiązanie pozwala na lepszą kontrolę zarówno całego procesu realizacji zamówień, jak i poszczególnych jego etapów. Przekłada się to na mniejszą liczbę błędów, szczególnie tych wynikających z czynnika ludzkiego. Automatyzacja pomaga skrócić czas realizacji zleceń, zmniejszyć koszty i poprawić jakość. Dzięki temu klienci są bardziej zadowoleni i lojalni.

Wierzymy, że automatyzacja to inwestycja w przyszłość firm poligraficznych. Można to porównać do budowania tarczy ochronnej, która pomaga przetrwać nawet najtrudniejsze zawirowania rynkowe. To naprawdę dobry krok w kierunku rozwoju i sukcesu w dynamicznie zmieniającym się świecie druku.

Obszary automatyzacji

W zasadzie nie ma takiego obszaru działania drukarni, którego nie dałoby się usprawnić dzięki automatyzacji

Automatyzację można zastosować w praktycznie każdym obszarze działalności firmy:

● zamówieniach, projektach i sprzedaży;
● produkcji, planowaniu i kontroli kosztów;
● kompletacji, wysyłce i montażu zamówień;
● zarządzaniu zasobami i magazynem;
● kontroli jakości;
● elektronicznym obiegu dokumentów.

Kluczową rolę w automatyzacji procesów pełni wydajny system ERP, a takim bez wątpienia jest enova365. To oprogramowanie o modułowej budowie, które można dostosować do indywidualnych potrzeb i procesów w drukarni.

Nie bez powodu Canon połączył swoje siły z enova365. System ERP oferowany przez Sonetę posiada rozwiązania, które wyróżniają go na tle innych rozwiązań ERP na rynku.

Pełna kontrola nad zamówieniami dzięki jednej bazie danych systemu ERP

System ERP enova365 ceniony jest zarówno za modułową budowę, jak również za centralną bazę danych. Oznacza to, że wszystkie moduły korzystają z jednej bazy informacji. Dzięki temu zyskujemy pełną kontrolę nad procesami zamówienia i pełną synchronizację danych.

System ERP enova365 integruje różne obszary działalności firmy, jak:

● Produkcja
● Handel i magazyn
● Finanse i księgowość
● Kadry i płace (rozbudowane o samoobsługę pracowniczą)
● Procesy
● Projekty
● Usługi
● Sprzedaż
● Nieruchomości
● Business Intelligence
● Flota

Wszystkie moduły współpracują ze sobą i łączą różne obszary firmy.

W zasadzie nie ma takiego obszaru działania drukarni

Jakie korzyści przynosi zastosowanie systemu ERP w drukarniach?

Centralizacja danych – informacje przechowywane są w jednym systemie, co ułatwia dostęp do danych, poprawia komunikację i umożliwia podejmowanie lepszych decyzji;
Kontrola nad całym procesem realizacji zamówienia – wygodne śledzenie etapów produkcji i monitorowanie stanu realizacji zamówienia;
Możliwość kalkulowania kosztów produkcji – szybkie podejmowanie decyzji biznesowych;
Precyzyjna księgowość – księgowanie faktur, rozrachunki z kontrahentami, sprawy kadrowe;
Zarządzanie magazynem – kontrola stanów magazynowych, lepsze zarządzanie surowcami;
Automatyzacja wielu działań – mniejsze ryzyko błędów oraz szybszy czas realizacji zadań, a także redukcja kosztów;
Szybka i sprawna obsługa klienta – wygodny dostęp do danych i kontrola procesów pozwalają na szybkie oraz prawidłowe realizowanie zleceń;
Kontrola jakości – szybsza identyfikacja i eliminacja problemów i błędów, co przekłada się na poprawę jakości pracy;
Zaawansowane analizy BI – monitorowanie i analiza kosztów, możliwość podejmowania decyzji optymalizujących koszty i zwiększających rentowność;
Wzrost konkurencyjności – wdrożenie systemu ERP w drukarni pozwala zwiększyć przewagę konkurencyjną i zabezpieczyć się przed zawirowaniami na rynku.
Wdrożenie systemu ERP w drukarni jest inwestycją, która jest w stanie zwiększyć efektywność działań, co dla klientów oznacza sprawną i dokładną realizację zleceń.

Zastosowanie nowoczesnych rozwiązań informatycznych, jak system ERP enova365, wpływa na funkcjonowanie całej firmy i przynosi efekty w postaci redukcji kosztów, poprawy jakości i lepszej obsługi klienta.

Jak jest więc odpowiedź na pytanie: co zrobić, żeby klient chciał wracać?
Spełnić jego oczekiwania przy wsparciu odpowiedniej technologii.
Takie wsparcie zapewnia system ERP enova365.

Dołącz do ponad 1000 firm z branży druku, które subskrybują nasze treści i czerpią inspirację do rozwoju swojej firmy.

Zobacz również

Dochodowa drukarnia

Dzielimy się wiedzą, która inspiruje do działania i rozwoju dochodowego biznesu w branży druku.

Automatyzacja produkcji w drukarni

Sprawdź obszary, które możesz zautomatyzować korzystając z naszych rozwiązań

Automatyzacja druku: szybciej, taniej, pod kontrolą

Dlaczego warto automatyzować druk i pracę w drukarni?