Wolność wyboru - indywidualizacja wnętrz
Mieszkania, biura, sklepy, kawiarnie, placówki ochrony zdrowia – nie ma przestrzeni, której nie ozdobiłyby drukowane obrazy, fototapety i inne nowoczesne dekoracje ścienne, produkowane przez firmę Caro. Od popularnego widoku rozświetlonego milionem świateł Nowego Jorku, poprzez kojące oko pejzaże natury i wizerunki zwierząt, aż po dzieła bardziej osobiste, personalizowane przez klientów. Branża wystroju wnętrz doskonale sprzyja rozwojowi kreatywności zarówno wśród klientów, jak i producentów.
Producent spod Zielonej Góry udowadnia to już od prawie trzydziestu lat. Wszystko zaczęło się od ręcznie malowanych obrazów (zwanych fakturowanymi). – W 1994 roku, kiedy rozpoczynaliśmy swoją działalność, popyt na obrazy fakturowane był wyjątkowo wysoki – mówi Marta Naranowicz, dyrektor operacyjny w Caro Group. – Jednak wkrótce zaobserwowaliśmy, że naszych klientów coraz bardziej interesują obrazy drukowane. Popyt na ten rodzaj sztuki rósł w zawrotnym tempie. Zdecydowaliśmy się więc na inwestycję w nowoczesną drukarnię, co okazało się strzałem w dziesiątkę. W krótkim czasie rozpoczęliśmy produkcję wielotysięcznych zamówień dla największych sieci handlowych w Polsce i Europie – wspomina.
Jak przyznaje Marta Naranowicz, przejście z produkcji obrazów fakturowanych na obrazy drukowane było największym przełomem w historii firmy. Kolejne lata przyniosły jednak zwiększenie świadomości klientów i ewolucję ich potrzeb. Dziś nie wystarczy, że obraz przedstawia interesującą scenę. Wydruk musi być ostry, kolory powinny wiernie odwzorowywać rzeczywistość, a całość musi być bezwonna i wyprodukowana w możliwie ekologiczny sposób. Istotna jest także kwestia odporności na uszkodzenia i zabrudzenia. A wreszcie – dziś ogromną popularnością cieszą się nie tylko obrazy drukowane, ale też fototapety.
Dlatego firma Caro zdecydowała się na kolejną zmianę technologii. W 2021 roku do akcji wkroczyły najnowocześniejsze urządzenia produkcji Canon.