Rynek druku wielkiego formatu zmienia się niemal codziennie – staje się ciekawszy, piękniejszy i coraz bardziej różnorodny. To słowa Tomasza Miękusa, naszego eksperta od druku wielkoformatowego, który miał okazję opowiedzieć o najciekawszych trendach biznesowych i technologicznych w „Niezbędniku poligrafa” – branżowym podcaście „Świata Poligrafii Professional”. Podczas rozmowy słuchacze mogą poznać najnowsze trendy technologiczne i dowiedzieć się, który segment rynku charakteryzuje się aż dwucyfrowym wzrostem rok do roku. Poruszono także temat… druku na betonie.
Jakie są dziś oczekiwania rynku wielkoformatowej poligrafii? Dostawcy usług druku szukają przede wszystkim technologii efektywnych kosztowo. Klienci – różnorodnej, zaskakującej oferty. Coraz większy nacisk kładzie się także na aspekt środowiskowy: – Odbiorcy oczekują rozwiązań, które będą mniejszym obciążeniem dla środowiska, ale też nie będą stanowić zagrożenia dla ich zdrowia. Druk wielkoformatowy powinien być bezpieczny, możliwy do wykorzystania w przestrzeni wewnętrznej, nadający się do kontaktu z dziećmi albo żywnością – wylicza w audycji Tomasz Miękus.
Prowadzący podcast Mirosław Pawliński pyta również o oprogramowanie do druku wielkoformatowego, o podłoża i specjalne aplikacje, a także o segment cechujący się największym wzrostem. Tu odpowiedź była prosta: – Najbardziej dynamicznie rozwija się rynek drukowanych dekoracji wnętrz, notujący dwucyfrowy wzrost rok do roku. Spodziewamy się utrzymania tego trendu. To segment z ogromną dynamiką i dużym potencjałem – mówi Tomasz Miękus.