Druk na trudnych podłożach
Materiały marketingowe na papierach fakturowanych i powlekanych
W jaki sposób wybrane treści napędzają popyt
Rozwój treści cyfrowych zmusił wydawców do myślenia ,,poza schematem tradycyjnej książki”. Dobrą wiadomością jest to, że książki wciąż mają do odegrania istotną rolę w poszerzeniu doświadczeń klientów i mają ogromny potencjał, aby stać się wyjątkowym i wartościowym produktem. Jednak wydawcy mogą odkryć te nowe możliwości rozwoju poprzez aktywne budowanie i pielęgnowanie społeczności czytelników.
Podczas naszego wydarzenia Future Book Forum, Lucas Dietrich, założyciel Volume, znakomitej platformy wydawniczej, mówił o tym, jak doskonałym tego przykładem jest rockowy zespół Radiohead. Rozmawiając o tym, jak opłacalnie publikować małe wydania książek poprzez finansowanie społecznościowe, Lucas wytłumaczył, w jaki sposób Radiohead stworzyło kolekcjonerskie wydanie dla swoich fanów. Wszystkie 500 kopii zostało sprzedanych w ciągu sześciu godzin, dzięki wysłaniu tylko jednego tweeta przez członka zespołu. I to wystarczyło do promocji.
Za całym sukcesem stoi współpraca. Branże mają ogromną szansę na zjednoczenie się w celu tworzenia innowacyjnych i dostosowanych treści, aby poprawić doświadczenia klientów. Wydawcy muszą pomyśleć, w jaki sposób wykorzystać platformy i technologie cyfrowe, aby książki, które tworzą, stały się bardziej pożądane. Wymagane jest zrozumienie zachowań klientów i ich społeczności.
Przykład Radiohead pokazuje , w jaki sposób wytwórnia współpracowała z wydawcą przy tworzeniu limitowanej edycji. Wybrani fani otrzymali dodatkową zawartość, co stało się , głównym motorem wzrostu popytu na książkę.
Jeśli wydawcy mogą przysłużyć się ludziom o szczególnych zainteresowaniach za pomocą niepublikowanych lub ulepszonych treści długofalowo przyniesie to same korzyści. Kluczem do tego jest dostarczanie treści, które sprawią, że fani i obserwujący poczują się wyjątkowo. Ograniczony asortyment wraz z atrakcyjnością danego produktu przekładają się na popyt i wartość.
Powielanie książki i dystrybuowanie jej w księgarniach coraz słabiej odpowiada obecnym potrzebom konsumenckim, kiedy to klienci oczekują produktu na „teraz”, z dostawą pod drzwi. Dodatkowo, wielu konsumentów nie chce już ,,standardowego” produktu. Czytelnicy domagają się teraz indywidualnego podejścia, a nawet są gotowi zapłacić więcej, jeśli zawartość będzie spersonalizowana.
Dobre wieści są takie, że modele seryjne sprawiają, że krótkie serie i pojedyncze wydania są opłacalne ekonomicznie, otwierając nowe interesujące źródła przychodów dzięki sprzedaży o wysokiej marży. Od limitowanych edycji i ofert specjalnych, po bardziej dostosowane treści, takie jak edycje specjalne lub spersonalizowane, oraz treści przygotowane wyłącznie dla wybranych społeczności.
Wydawcy muszą wykorzystywać wiedzę konsumencką, aby wprowadzić na rynek produkty ukierunkowane na pogłębienie doświadczeń czytelników, jeśli chcą odnieść sukces w przyszłości. Istnieje znaczna, niewykorzystana możliwość oferowania dodatkowych, dedykowanych treści do zainteresowanych społeczności. Czas personalizacji w książkach dopiero się rozpoczyna.
Materiały marketingowe na papierach fakturowanych i powlekanych
Atrament wypiera toner. Rośnie wartość rynku druku atramentowego
Raport przygotowany na podstawie rozmów z odbiorcami usług drukarskich
Przekonaj się, w jaki sposób dane i druk cyfrowy mogą stanowić wartość dodaną dla siebie
Dowiedz się, jak możemy wesprzeć Twoje działanie w zakresie cyfrowego druku książek.