Podróż przez cyfrowe biuro. Analizujemy wyniki badania polskich firm.

Przez ostatnie trzy lata biura musiały dostosować się do nowej, dynamicznej rzeczywistości. Zmieniło się niemal wszystko – od uwarunkowań zewnętrznych, poprzez przyzwyczajenia pracowników, aż po wykorzystywane technologie. Aby zrozumieć, jak dziś pracują polskie firmy, przeprowadziliśmy szerokie badanie rynku. W kolejnym odcinku podcastu „Rozmowy o druku”, komentują je eksperci. Zastanawiając się przy okazji nad przyszłością pracy zdalnej, zaufaniem do nowoczesnych technologii oraz koniecznością szerszej edukacji cyfrowej.

To już siódmy odcinek podcastu „Rozmów o druku” w którym przyjrzeliśmy się badaniom rynku B2B, jakie jesienią 2022 roku na zlecenie Canon przeprowadziła agencja Insight Lab wśród 200 średnich i dużych przedsiębiorców działających w naszym kraju.

Za mikrofonem zasiedli:

Przemysław Huk

Research Manager w agencji Insight Lab

Michał Kanownik

Prezes Związku Cyfrowa Polska

Dariusz Szwed

Ekspert Canon od tematu cyfryzacji biur oraz cyberbezpieczeństwa

Jakub Wątor

W roli prowadzącego podcast Dziennikarz portalu SpidersWeb

Posłuchaj

Jak w ostatnich latach zmienił się nasz styl pracy? Czy chcemy jeszcze pracować z biur? część I

- Przeprowadzone badanie pozwala nam lepiej zrozumieć oczekiwania naszych klientów. Dzięki wynikom możemy ulepszać procesy komunikacji oraz dostosowywać naszą ofertę do potrzeb rynku – mówił Dariusz Szwed.

Oczywiście, że badania nie spowodują drastycznej zmiany oferty z dnia na dzień, ale w dłuższej perspektywie mają wpływ na produkty i usługi Canon. Pozwalają nam też kłaść nacisk na konkretne obszary w zakresie edukacji – przekonywał.

Przemysław Huk z agencji Insight Lab opowiedział o zastosowanej metodologii badań, a Michał Kanownik nakreślił ogólny krajobraz po cyfrowej rewolucji, jaka w ciągu ostatnich lat zmieniła nasz styl pracy.

Czy polskie biura są gotowe na cyfryzację? część II

62 proc. badanych firm, planuje przeprowadzenie cyfryzacji oraz implementację nowoczesnych usług opartych m.in. o architekturę chmurową. – To dużo, czy mało? – tym pytaniem Jakub Wątor rozpoczął drugą część podcastu, co ropoczęło dyskusję dotyczącą konserwatyzmu technologicznego. – Jesteśmy dość konserwatywni. W badaniach widać tendencję do trzymania się kurczowo tego, co fizyczne – oceniał badacz Przemysław Huk.

– To nie kwestia konserwatyzmu społeczeństwa, tylko niewystarczającego poziomu świadomości w zakresie cyfryzacji – kontrował Michał Kanownik. -
– Poza tym w niektórych polskich firmach panuje specyficzny dualizm: niby mamy już cyfrowe biuro, ale na wszelki wypadek lepiej zostawmy dotychczasowe rozwiązania jako opcję zapasową – dowodził prezes Cyfrowej Polski.

W tej części podcastu eksperci przyjrzeli się także kwestiom prawodawstwa (polskiego oraz unijnego), cyfryzacji administracji oraz tak zwanego długu technologicznego.

O dobrych praktykach firm słów kilka, czyli co możemy jeszcze zrobić część III

W trzeciej części audycji zaproszeni eksperci przyjrzeli się podobnym badaniom przeprowadzonym na zlecenie Canon w Czechach i na Węgrzech.

Starając się znaleźć odpowiedź na pytanie „jak należy przeprowadzać cyfryzację w polskich firmach” dzielili się swoimi opiniami i doświadczeniami. Przemysław Huk zwracał szczególną uwagę na edukację w zakresie bezpieczeństwa, natomiast Dariusz Szwed sugerował obniżenie progu wejścia w inwestycje chmurowe: – Cyfryzacja musi się firmom opłacać – mówił przedstawiciel Canon

Podróż przez cyfrowe biuro. Analizujemy wyniki badania polskich firm.

Posłuchaj nagrania w całości

Zobacz również

Czy polskie biura są gotowe na cyfryzację?

Wyniki przeprowadzonych 200 wywiadów z przedstawicielami średnich i dużych firm w Polsce jesienią 2022r.

Rozmawiamy o cyberbezpieczeństwie

Jak zapewnić firmie odpowiednie bezpieczeństwo? Czy spowodowana przez pandemię zmiana trybu pracy może być zagrożeniem?

Rozmowy o druku

Rozmowa 3 osób od lat związanych z branżą druku, które reprezentują rożne punkty widzenia

Korzystaj z cyfrowych rozwiązań i zwiększ potencjał swojej firmy