Często zadawane pytania (FAQ)

Canon Professional Services (CPS)

Informacje o Canon Professional Services (CPS)

Co to jest CPS?

Canon Professional Services (CPS) jest wyspecjalizowaną usługą dla profesjonalnych i półprofesjonalnych fotografów i filmowców, którzy używają produktów firmy Canon. Szybka obsługa i naprawy zestawu, inspirujące wydarzenia i imprezy oraz wyjątkowe oferty specjalne to niektóre z wielu korzyści oferowanych przez CPS w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce (EMEA).


Kryteria rejestracji, punkty i poziomy członkostwa

Czy każdy może zarejestrować się w usłudze CPS?

Usługa CPS jest przeznaczona dla profesjonalnych i półprofesjonalnych fotografów i filmowców. Rejestracja jest bezpłatna.

Co to są punkty Canon i jak działają?

Za zakup większości produktów firmy Canon związanych z fotografią lub filmowaniem przyznawane są punkty. Wybierz produkt podczas rejestracji, aby dowiedzieć się, ile punktów otrzymasz za jego zakup. Po wprowadzeniu wszystkich informacji dotyczących produktu punkty zostaną dodane do Twojego konta. Suma punktów za zarejestrowane produkty decyduje o poziomie członkostwa. W miarę upływu czasu liczba punktów za dany produkt może się zmniejszyć i nie będzie można ich wykorzystać ani wymienić.

Moje punkty są wyszarzone i jest wyświetlana niebieska kropa. Co to oznacza?

Niebieska kropka wskazuje, że wymagana jest interwencja użytkownika. Kliknij kropkę i sprawdź, co trzeba zrobić. Punkty są wyszarzone, gdy brakuje szczegółowych informacji, a produkt nie jest w pełni zarejestrowany. Podaj wszystkie dane rejestracyjne produktu (numer seryjny, kraj i datę zakupu oraz nazwę sklepu). Punkty zostaną następnie zatwierdzone i wpłyną na poziom członkostwa w programie.

Czy mogę zarejestrować się w usłudze CPS, jeśli mam niewielki zestaw lub nie mam go w ogóle?

Do usługi CPS możesz dołączyć bez żadnych produktów jako członek na poziomie czerwonym (Red). Punkty zaczniesz zbierać podczas rejestracji produktów. Umożliwi to przejście na kolejny poziom członkostwa — srebrny (Silver) — na którym czekają na Ciebie większe korzyści.

Ile punktów otrzymam za swój zestaw?

Zarejestruj się i rozpocznij dodawanie produktów, aby dowiedzieć się, ile punktów można uzyskać. Nie musisz dokończyć rejestracji, aby dowiedzieć się, ile punktów otrzymasz za swój sprzęt — możesz ponowić ten proces później i odebrać punkty.

Dlaczego liczba moich punktów została zmniejszona?

Zmniejszenie całkowitej liczby punktów zostało spowodowane usunięciem jednego z produktów w zestawie, zastąpieniem go lub wykluczeniem go przez nas z obsługi. Liczba punktów przyznawanych za starsze produkty może spaść, ale zawsze będą one w pewnym stopniu wpływać na ogólną ich liczbę.

Dlaczego mój nowy poziom członkostwa nie jest taki sam jak w przypadku starego konta CPS?

Dokonaliśmy wielu nowych i ekscytujących ulepszeń w nowej strukturze członkostwa CPS. Aby warunki uczestnictwa w programie były sprawiedliwsze dla wszystkich naszych profesjonalnych klientów, wprowadziliśmy punkty i rozszerzyliśmy listę kwalifikujących się zestawów. Oznacza to, że możemy teraz nagradzać lojalnych klientów, przyznając im punkty za starsze modele, i wspierać naszych członków, którzy nie mają standardowego zestawu. Rejestruj wszystkie produkty firmy Canon i aktualizuj zawartość swojego zestawu w celu zwiększenia liczby punktów i korzyści płynących z członkostwa.

Co się stało z moim statusem CPS w kontekście sprzętu wideo?

Wiemy, że większość zawodowców nie ogranicza się dziś tylko do fotografowania lub filmowania. Postanowiliśmy usunąć oddzielne poziomy członkostwa. Nowe członkostwo w programie CPS obejmuje punkty za sprzęt wideo i sprzęt fotograficzny w ramach jednego konta, co ułatwia przechodzenie na wyższy poziom członkostwa.


Sposób rejestracji

Jakie informacje są wymagane podczas rejestracji?

Rejestracja w usłudze CPS jest szybka i prosta. Członkostwo jest przyznawane od razu – wystarczy zarejestrować się za pomocą danych kontaktowych. Aby rozpocząć zbieranie punktów określających poziom członkostwa, musisz zarejestrować swoje produkty. Nie martw się – procedura jest bardzo prosta. Informacje można wprowadzić w dowolnym momencie. Trzeba podać numer seryjny, nazwę sprzedawcy oraz kraj i datę zakupu. Po zatwierdzeniu tych informacji punkty zostaną dodane do konta. Sprawdź, czy dane produktu są poprawne i czy masz dowody zakupu produktów, ponieważ mogą okazać się one niezbędne do uzyskania korzyści lub zgłoszenia roszczenia gwarancyjnego.

Które produkty firmy Canon można zarejestrować?

Ponad 3000 produktów firmy Canon kwalifikuje się do rejestracji — w tym większość naszych aparatów, obiektywów, drukarek, a nawet akcesoriów. Dodaj zarówno stary, jak i nowy sprzęt. Nawet produkty firmy Canon zakupione podczas podróży zagranicznych mogą zapewnić Ci punkty. 120 produktów Pro firmy Canon kwalifikuje się do programu Fast Track. Oznacza to, że mogą zostać naprawione w ciągu zaledwie 2 dni, w zależności od poziomu członkostwa.

Gdzie mogę znaleźć numer seryjny produktu?

Numer seryjny lustrzanki cyfrowej znajduje się na spodzie korpusu aparatu, jest on wybity na etykiecie na płycie podstawy. Numery seryjne obiektywów są umieszczane w kilku miejscach, w zależności od modelu. Dowiedz się więcej o odszukiwaniu numerów seryjnych produktów firmy Canon.

Dowiedz się więcej

Czy mogę zarejestrować używany sprzęt?

Tak, oczywiście. Używany sprzęt można zarejestrować tak samo jak inne produkty. Jeśli masz problemy, skontaktuj się z nami, podając model i numer seryjny swojego urządzenia, a także opisując problem.

Czy mogę zarejestrować produkt zakupiony poza Europą, Bliskim Wschodem i Afryką?

Tak, możesz. Jesteśmy świadomi tego, że fotografowie i filmowcy często podróżują i dokonują zakupu produktów poza swoim regionem zamieszkania. W związku z tym umożliwiamy rejestrowanie takich produktów na koncie CPS w standardowym trybie i czerpanie korzyści z programu CPS. Niektóre produkty zakupione u nieautoryzowanego sprzedawcy firmy Canon mogą pochodzić z importu i być sprzedawane w niższej cenie. Należy pamiętać o ograniczeniach dotyczących zakupu takich produktów. W przypadku napraw w ramach gwarancji wymagany jest dowód zakupu, a produkt nie będzie uprawniony do lokalnej obsługi gwarancyjnej firmy Canon.


Członkostwo

Czy usługa CPS jest bezpłatna?

Tak, rejestracja jest bezpłatna. Twój poziom członkostwa zależy od zakresu zarejestrowanego sprzętu firmy Canon.

Kiedy otrzymam kartę członkowską?

Pakiet powitalny CPS, zawierający kartę członkowską, jest dostępny dla członków poziomu srebrnego (Silver), złotego (Gold) i platynowego (Platinum). Gdy osiągniesz ten poziom, na Twoim pulpicie pojawi się powiadomienie w obszarze „Oferty”. Kliknij powiadomienie i wprowadź adres, na który ma zostać wysłany pakiet. Skontaktuj się z nami, jeśli nie otrzymasz nowej karty w ciągu 4 tygodni od przesłania zgłoszenia. 

Członkom przysługuje prawo tylko do jednego pakietu i jednej karty, nawet jeśli nastąpi zmiana poziomu członkostwa. W przypadku zgubienia karty i chęci uzyskania nowego egzemplarza należy się z nami skontaktować.

Co zawiera pakiet powitalny programu CPS (region EMEA)?

Pakiet powitalny programu Canon Professional Services (region EMEA) zawiera list powitalny, kartę członkowską programu CPS, naklejki CPS Priority (gwarantujące szybką obsługę produktów dostarczonych do naprawy lub serwisowania) oraz drobny upominek (np. ściereczkę do czyszczenia obiektywu). Zawartość pakietu powitalnego może zostać zmieniona bez wcześniejszego powiadomienia.


Serwisowanie produktu

Co to jest program Fast Track? Czy obowiązuje gwarancja?

120 produktów firmy Canon podlega szybkiemu serwisowaniu w oficjalnych punktach serwisowych firmy Canon. Dowiedz się, czy Twoje produkty kwalifikują się do programu Fast Track – sprawdź swój zestaw i wybierz jego poszczególne elementy. Spowoduje to również wyświetlenie czasu naprawy, który zależy od poziomu członkostwa i poziomu usługi CPS w danym kraju.
Program Fast Track dotyczy napraw we wszystkich centrach serwisowych firmy Canon oraz u autoryzowanych partnerów serwisowych programu CPS. W odniesieniu do prac konserwacyjnych i modernizacyjnych program Fast Track dotyczy tylko centrów serwisowych firmy Canon. Program Fast Track jest dostępny tylko w przypadku produktów, które zostały zarejestrowane z podaniem wszystkich danych (numeru seryjnego, kraju i daty zakupu oraz nazwy sklep). Ponadto punkty za produkty muszą zostać zatwierdzone.
W przypadku podanego czasu realizacji obowiązuje ograniczenie liczby serwisowanych produktów. Naraz mogą być serwisowane maksymalnie 3 urządzenia członka programu. Czas dostawy nie jest uwzględniany. Dla porównania standardowy, nieobjęty gwarancją programu CPS czas to około 10 dni.
Nie można zagwarantować czasu realizacji. Może on nie zostać dotrzymany ze względu na takie czynniki jak dostępność części zamiennych. Jednak zarówno firma Canon, jak i zakłady naprawcze upoważnione do świadczenia usług CPS, będą starać się dotrzymać podanych czasów realizacji. Jeśli z jakiegoś powodu czas realizacji ulegnie wydłużeniu, użytkownik będzie uprawniony do skorzystania z usługi wypożyczenia produktów zastępczych (członkowie poziomów Gold i Platinum).
Więcej informacji na ten temat, w tym na temat sposobu obliczania czasów realizacji, można znaleźć w Warunkach korzystania.

Dlaczego czas realizacji naprawy mojej kamery w ramach programu Fast Track wynosi 5 dni?

Najkrótszy czas realizacji naprawy wszystkich urządzeń wideo (seria Cinema EOS i X) wynosi 5 dni. Wynika to ze złożoności napraw oraz dostępności części i niezbędnych narzędzi. Jeśli przysługuje Ci dwudniowy (poziom Platinum) lub trzydniowy (poziom Gold) czas realizacji, postaramy się dokonać naprawy sprzętu wideo w możliwie jak najkrótszym czasie (wynoszącym 5 dni). Jeśli naprawa potrwa dłużej niż 5 dni, członkowie programu o statusie Gold i Platinum w razie potrzeby będą mogli otrzymać sprzęt zastępczy.

Czy rabat na konserwację i bezpłatna wysyłka zwrotna w ramach programu CPS są dostępne we wszystkich centrach serwisowych firmy Canon?

W przypadku napraw pozagwarancyjnych rabaty na konserwację produktów i bezpłatna wysyłka zwrotna w ramach programu CPS są dostępne tylko w centrach serwisowych i naprawczych firmy Canon.
Obecnie autoryzowani partnerzy serwisowi CPS nie zapewniają takich korzyści. Mają jednak inne oferty, więc warto skontaktować się z wybranym autoryzowanym partnerem serwisowym CPS, aby dowiedzieć się więcej.
Wszystkie centra serwisowe firmy Canon zajmujące się serwisowaniem sprzętu CPS można znaleźć za pomocą wyszukiwarki na tej stronie – po wybraniu filtru „Canon Professional Services”.

Jaka jest różnica między centrami serwisowymi i naprawczymi firmy Canon a autoryzowanymi partnerami serwisowymi CPS?

Centra serwisowe i naprawcze firmy Canon to duże regionalne warsztaty należące do firmy Canon. Gwarantują one doskonałą jakość serwisowania i napraw różnorodnych urządzeń tej firmy.
W regionie EMEA znajduje się sześć takich centrów:
Włochy
Francja
Niemcy
Wielka Brytania
Szwecja
Rosja
Autoryzowani partnerzy serwisowi CPS to niezależne warsztaty, które są uprawnione przez firmę Canon do wykonywania usług serwisowania i naprawy niektórych produktów dla klientów uczestniczących w programie CPS. Usługi są realizowane zgodnie z czasem określonym w ramach trybu Fast Track. Partnerzy mają narzędzia i umiejętności niezbędne do wykonywania tych usług i zapewniania wysokiej jakości, której oczekuje firma Canon.
Centra serwisowe i naprawcze firmy Canon oraz autoryzowani partnerzy serwisowi CPS funkcjonują pod wspólną nazwą: centra serwisowe firmy Canon.
Wszystkie centra serwisowe firmy Canon zajmujące się serwisowaniem sprzętu CPS można znaleźć za pomocą wyszukiwarki na tej stronie – po wybraniu filtru „Canon Professional Services”.


Wsparcie międzynarodowe

Czy mogę używać CPS tylko w kraju zamieszkania?

Twoje członkostwo CPS uprawnia Cię do otrzymania wsparcia i korzyści we wszystkich krajach uczestniczących w programie w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Zakres korzyści zależy od kraju. Więcej informacji można uzyskać po zapoznaniu się z zestawieniem krajów uczestniczących w programie.

Czy mogę dołączyć do CPS EMEA, jeśli mieszkam poza Europą, Bliskim Wschodem i Afryką?

Usługa CPS jest świadczona oddzielnie dla różnych regionów na świecie. Jednak klienci CPS spoza Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki są uprawnieni do korzystania z niektórych usług w placówkach i na wydarzeniach firmy Canon w regionie EMEA, jeśli mają ważną kartę członkowską CPS. Pamiętaj, że zakres korzyści zależy od kraju zamieszkania. Jeśli zależy Ci na pełnym pakiecie korzyści w ramach usługi CPS EMEA, musisz zarejestrować się ponownie, korzystając z adresu w jednym z krajów uczestniczących w programie.

Czy mogę otrzymać korzyści w innych regionach świata, jeśli jestem członkiem CPS EMEA?

Jeśli masz ważną kartę członkowską CPS, możesz skorzystać z priorytetowych usług firmy Canon poza Europą, Bliskim Wschodem i Afryką. Jednak zakres oferowanych korzyści może różnić się od zakresu obowiązującego w regionie macierzystym.