Minimum logistyczne i z jakich produktów warto zrezygnować
Planując strategię sprzedaży warto ustalić jeszcze dwie rzeczy, czyli minimum logistyczne i z których produktów lepiej zrezygnować.
Minimum logistyczne, to minimalna wartość zamówienia, którą obsługujemy. Często zdarza się, że obsługujemy zamówienia, które są dla nas nierentowne i klientów, którzy zamawiają tylko drobnice bez możliwości rozwoju tych klientów. Bardzo dobrze jest wyliczyć minimalną wartość zamówienia, którą obsługujemy, a poniżej tej wartości zachęcać klientów do zakupu np. przez platformę B2B lub rezygnację z takich zleceń. Dodatkowo zalecam zastanowić się z których produktów lepiej zrezygnować, ponieważ wykonanie ich jest dla nas trudne, a sama marża na nich nie jest atrakcyjna. Np. przyjmowanie zamówień na 100 ulotek, może nie być dobrym pomysłem, ponieważ generuje czas i pracę, a praktycznie nie przynosi dochodu (chyba, że jest to dodatkowe zamówienie od klienta, który generuje nam marżę na innych produktach).
Jak zdążyli Państwo zauważyć strategia sprzedaży daje nam przewidywalność i skalowalność naszego biznesu. Warto ją zdefiniować, ponieważ w ten sposób możemy maksymalizować nasze zyski. Bardzo obszernie o tworzeniu strategii wraz z ćwiczeniami pisałem w mojej książce „Zaprojektuj swoją sprzedaż, żeby była łatwa skuteczna i powtarzalna” dostępnej tutaj www.zaprojektuj-sprzedaz.pl
Do zobaczenia w kolejnym artykule!
Patryk