najlepszefoto.pl case study

Opis wdrożenia Canon imagePROGRAF iPF8400 w Maptu.pl

Cel
Uniezależnienie produkcji personalizowanych map od zewnętrznych dostawców. Optymalizacja procesów produkcji i sprzedaż plakatów w modelu webtoprint.

Wyzwania
• Niezależność produkcyjna
• Utrzymanie powtarzalności kolorystycznej na wydrukach
• Kontrola nad całym procesem produkcyjnym
• Ograniczenie kosztów druku

Efekty
Skrócenie procesu produkcji i całkowitej realizacji zlecenia. Obniżenie kosztów związanych ze zlecaniem wydruków na zewnątrz. Pełna kontrola nad całym procesem.

Korzyści
• Zwiększenie nakładów produkcyjnych
• Brak przestojów
• Powtarzalność kolorystyczna
• Całkowity nadzór nad procesem i brak konieczności współpracy z zewnętrznymi dostawcami

Początki i wyzwania

Maptu.pl to studio projektowe zajmujące się wielkoformatowym drukiem map. Założone w 2015 r. przez Urszulę Jurkowską małe studio projektowo-produkcyjne, okazało się znakomitym pomysłem na biznes.

„Pomysł na realizację przyszedł całkiem przypadkiem - podczas rozmowy z przyjaciółką, która przyznała mi się, że od dawna marzy o wielkoformatowej grafice z mapą Tokio nad łóżkiem” – wspomina założycielka Maptu.pl. „To był czas, kiedy zawzięcie budowałam swoje portfolio graficzne. Postanowiłam więc, że zrobię jej taką mapę”.

Pierwszy projekt powstawał prawie dwa miesiące i – jak przyznaje Jurkowska – okazało się to karkołomnym wyzwaniem. Głównym problemem, poza wypracowaniem oryginalnego stylu, było zachowanie wysokiej jakości druku cienkich linii na monochromatycznej grafice. Taka precyzja wymaga zaawansowanej technologii druku. Szczególnie, jeśli produkt miałby być sprzedawany szerokiemu gronu klientów. Efekt pierwszego projektu okazał się na tyle zaskakujący, że Jurkowska postanowiła przygotować kolejne projekty w podobnej stylistyce. A ten minimalistyczny styl okazał się znakiem rozpoznawczym Jurkowskiej - cienkie, precyzyjnie nadrukowane białe linie symbolizujące drogi i rzeki na czarnym lub białym tle.

Tak zrodziła się fascynacja mapami, którą właścicielka Maptu.pl postanowiła przekuć w biznes. „Okazało się, że to może być doskonały pomysł na biznes. Zaczęłam planować cały proces projektowo-produkcyjny, kalkulować koszty i możliwości zwrotu z inwestycji. Analizowałam możliwości technologiczne i logistyczne zewnętrznych drukarni, ale też po cichu rozważałam inwestycję we własny ploter graficzny, który pozwoliłby mi zamknąć całą produkcję pod własnym dachem. Sama idea oparcia biznesu o usługi druku personalizowanych map wydała mi się na tyle niezagospodarowanym obszarem, że postanowiłam zaryzykować” – przyznaje Jurkowska.

Wyzwanie technologiczne

Maptu.pl działa w modelu web-toprint. Na stronie nie ma klasycznej oferty z produktami i cennikiem. Dostępne jest natomiast okno z mapą całego świata, w którym użytkownicy mogą stworzyć swój własny projekt i w kilku prostych krokach zamówić gotowy, personalizowany wydruk z przesyłką do domu. „Zamówień jest bardzo dużo, ale najwięcej zleceń mamy w gorących okresach, np. świątecznym” – przyznaje Jurkowska. Przez pierwszy rok korzystała z usług podwykonawców – drukarni, którym przesyłała gotowe projekty. Jednak już wtedy, jak sama przyznaje, rodziło to wiele problemów i wydłużało realizację zamówień. Zdecydowała się na inwestycję w profesjonalny ploter graficzny, który pozwolił jej zamknąć cały proces produkcyjny pod własnych dachem.

„Jakość druku w drukarniach była bardzo zróżnicowana, podobnie zresztą jak ceny. Bardzo długo myślałam, że inwestycja we własny ploter pochłonie ogromne pieniądze. Przekalkulowałam sobie wszystkie koszty i własny czas. W konsekwencji okazało się, że zakup maszyny w dłuższej perspektywie będzie tańszy”.

Jurkowska zdecydowała się na ploter Canon imagePROGRAF iPF 8400 – 12-kolorową, intuicyjną w obsłudze i wydajną drukarkę do profesjonalnych zastosowań graficznych.

"Od Canon dostałam konkretne wyliczenia dot. wydruków i zużycia materiałów eksploatacyjnych, co pozwoliło mi oszacować opłacalność całej inwestycji. Zobaczyłam też wydruki próbne i odebrałam kilka wskazówek dot. oprogramowania, dzięki czemu przekonałam się jak łatwa jest obsługa samego urządzenia"

Przepis na udany biznes

Czy jest uniwersalny przepis na sukces i założenie własnej firmy? Na to pytanie Jurkowska nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Według założycielki maptu.pl jest kilka czynników, które – z perspektywy kilku lat prowadzenia działalności – pomagają w realizacji własnych pasji młodym, przedsiębiorczym osobom, poważnie myślącym o przejściu na swoje. 

„Wydaje mi się, że najważniejszy jest oryginalny pomysł i wiara w swoje możliwości. Jestem osobą zadaniową więc obieram sobie cel i do niego dążę. Ważne, żeby się nie bać, bo ten lęk najczęściej wynika z niewiedzy i strachu przed czymś nowym. Nie możemy unikać nowych wyzwań, dlatego moją złotą zasadą jest uczyć się, rozwijać, szukać i dążyć do celu”.

najlepszefoto.pl case study

Case study - Maptu.pl - Canon Polska.

Obejrzyj film

Skontaktuj się z nami, aby uzyskać dodatkowe informacje.

Kontakt

-->