ARTYKUŁ

Siła dotyku druku

Postaw na sensorykę

Man pinning print onto wall

Bądź w kontakcie ze swoimi klientami

Strategia marketingowa jest jednym z czynników decydujących o sukcesie marki. W ostatnich latach marki kładły duży nacisk na rozwój cyfrowych platform, platformy cyfrowe, takich jak poczty elektroniczne czy media społecznościowe.

Chociaż technologia cyfrowa dobrze sprawdza się w pozyskiwaniu klientów i docierania do nich ,,na czas’’, marki nie zwracają odpowiedniej uwagi na jej skuteczność. W rzeczywistości średnio tylko 21,33% e-maili marketingowych jest otwieranych [1].Reszta jest przenoszona prosto do wirtualnego kosza. Sama cyfryzacja nie ma siły przebicia – klienci są zwyczajnie przytłoczeni cyfrowym ,,szumem’’.

W celu poprawy skuteczności akcji marketingowych marki powinny rozważyć wykorzystanie tradycyjnych, fizycznych sposobów komunikacji, takich jak druk. W przeciwieństwie do e-maili, gdy klient otrzyma personalizowaną, wysokojakościową komunikację drogą pocztową to bezrefleksyjne wyrzucenie jej jest praktycznie niemożliwe. Kiedy ostatnio zdarzyło Ci się wyrzucić taką reklamę bez chociażby zerknięcia na nią?

Olaf Harmann presenting at Future Promotion Forum

Druk pobudza zmysły

Druk ma wyjątkową zdolność wzbudzania emocji poprzez zmysły. Podczas Future Promotion Forum organizowanego przez firmę Canon, Olaf Hartmann, dyrektor zarządzający Multisense Institute for Sensory Marketing, uwydatnił to, jak ważne jest dobre zrozumienie emocji klientów w celu zwiększenia zaangażowania. Mówiąc o ludzkiej zmysłowości, podkreślił, w jaki sposób druk, jako nośnik fizyczny, może stymulować mózg poprzez ,,siłę dotyku”. Nasze emocje są nierozerwalnie związane z naszymi fizycznymi zmysłami.

Przykładem jest Aktion Deutschland, organizacja charytatywna dla bezdomnych w Niemczech. Wykorzystała ona siłę dotyku, wysyłając fragment reklamy pocztowej wydrukowany na szorstkim papierze. W ten sposób ludzie kojarzyli dotyk papieru z trudnymi warunkami życia, co skutkowało wzrostem darowizn o ponad 20 %.

Multisense Institute for Sensory Marketing definiuje pięć wymiarów wpływu optymalizacji sensorycznej w modelu ,,ARIVA”, które można zastosować w celu zmaksymalizowania wpływu kampanii reklamy pocztowej.

Woman looking into postbox in shared mail area

Wymiary modelu ARIVA optymalizacji sensorycznej

  • Wydrukowany element reklamy pocztowej musi przyciągać uwagę klientów poprzez ekskluzywny wygląd, uzyskany dzięki kolorowi, grubości nośnika, formatowi lub dzięki unikalnemu asortymentowi.
  • Musi też być niezapomniany. Niezależnie od tego, czy jest to wyjątkowe doświadczenia otwarcia, czy dołączenie kuponu rabatowego, taka interakcja zwiększy prawdopodobieństwo przypomnienia sobie o tym.
  • Element reklamy pocztowej może zwiększyć integralność marki, ponieważ komunikaty są bardziej wiarygodne w druku, a nasz zmysł dotyku łączy się z poczuciem prawdy.
  • Namacalny charakter przesyłek drukowanych może zwiększyć postrzeganie wartości produktów i usług. Podobnie jak treść fragmentu reklamy pocztowej – zapoznaj się z korzyściami i zrozum, co motywuje klientów do angażowania się i podejmowania działań. Niezależnie od tego, czy chodzi o zakup, czy o dostęp do dalszych treści online. Jest to doskonała okazja do wykorzystania komunikacji międzykanałowej w celu poprawy ogólnego doświadczenia marki.

Nadszedł czas, aby zaangażować klientów i zbudować trwałe relacje dzięki emocjonalnej sile dotyku druku.



[1] Źródło: MailChimp - 2019 - https://mailchimp.com/resources/email-marketing-benchmarks/

Powiązane rozwiązania

Zobacz również

Dowiedz się więcej o korzyściach, jak możesz wykorzystać potencjał druku w swoich działaniach.

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI