ARTYKUŁ

Pięć sposobów jak druk może wzmocnić przekaz kampanii marketingowych

Może to właśnie druk jest brakującym składnikiem w Twoich działaniach?

Man looking at a printed document

Odczuwasz cyfrowe zmęczenie?

Masz dość kolejnych e-maili marketingowych przesyłanych przez firmy, różne marki ? Znudziło Cię otrzymywanie tych samych ofert, które nie przynoszą żadnych korzyści? A może otrzymujesz je wiele miesięcy po tym, jak byłeś zainteresowany jakimś produktem? Wydawałoby się, że marki powinny Cię znać. Kiedyś kupiłeś ich produkty lub usługi i tym samym przekazałeś im swoje dane osobowe.

Jako konsumenci, oczekujemy, by marki spełniały swoje obietnice. Ale stosowane cyfrowe podejście przestaje być skuteczne. Wiele e-maili w naszej skrzynce odbiorczej oraz tak zwane ,,spersonalizowane’’ oferty są ignorowane – lub, co gorsza lądują w ,,koszu’’. Musimy wrócić do marketingu 101, stawiając konsumentów w centrum naszych kampanii. A jako konsumenci, chcemy mieć wybór. Chcemy wchodzić w interakcje z markami na czas oraz dopasować się do pewnego formatu. W ten sposób jesteśmy bardziej skłonni podejmować działania.

Dlatego też nadszedł czas, aby marketerzy uwzględnili druk w swoich działaniach. Drukowanie spersonalizowanych ofert na żądanie, terminowość marketingu cyfrowego oraz namacalne zalety druku, pozwalają markom przebić się przez medialny szum, wywrzeć rzeczywisty wpływ na odbiorców. Druk cyfrowy może także wnieść wymierną wartość do wielokanałowych kampanii marketingowych.

Dzięki drukowaniu na żądanie, marki mogą wyprodukować dokładnie takie informacje jakie w tym momencie chcą promować, tyle kopii, ile chcą, oraz kiedy chcą.

Man and woman looking at post as they arrive home

Pięć sposobów, dzięki którym marketing druku dodaje wartości

  1. Przyciąga uwagę konsumentów: Konsumenci ,,wyłączają się’’ z technologii cyfrowej za pomocą programów blokujących reklamy, filtrów antyspamowych lub opcji rezygnacji. Natomiast druk ma siłę przebicia. Ostatnie dane pokazują, że 70% osób uważa, że otrzymywanie bezpośredniej przesyłki, sprawia, że czują się bardziej doceniani. Dodatkowo 71% osób ma większe zaufanie do przesyłki reklamowej1

  2. Wywiera długotrwałe wrażenie: Druku używa się w więcej niż jednym celu. Jednoczesne trzymanie druku w dłoniach oraz patrzenie na niego, pozostawia głębszy ślad w mózgu. Według Royal Mail oraz United States Postal Service: ‘’Prawdziwe’’ wrażenia zapewniane przez nośniki fizyczne, lepiej zapadają nam w pamięci..2

  3. Uzupełnia kanały cyfrowe: Druk może być używany całkowicie cyfrowo podczas podróży konsumenta. Przesyłka reklamowa może zapoczątkować konwersacje lub pomóc w ponownym zaangażowaniu klientów. Reklama pocztowa z kodami QR lub śledzonymi linkami, może przekierowywać konsumentów do określonych miejsc docelowych online.

Personalised BonPrix direct mailers

  1. Dodaje osobisty akcent: Wykorzystanie zmiennych danych do stworzenia bardziej spersonalizowanej komunikacji może prowadzić do bardziej efektywnych kampanii oraz zwiększyć zwrot z inwestycji. Jedna z największych firm modowych w Niemczech, Bonprix drukuje spersonalizowane okładki do swoich katalogów modowych. Tworząc ukierunkowane, indywidualne oferty za pomocą druku cyfrowego, zaobserwowali znaczny wzrost wskaźnika zwrotu.

  2. Ożywia kampanie: Druk oferuje szeroki zakres kreatywności i wszechstronności. Dzięki unikalnym formatom i niecodziennemu wykończeniu dokumentu, kampanie mają możliwość wyróżnienia się na tle konkurencji. Możesz teraz tworzyć niestandardowe ulotki lub reklamy pocztowe, broszury, katalogi, bogate w treści magazyny, czasopisma dla klientów, książki firmowe, biuletyny dla konsumentów i wiele więcej!

Dzięki ”programistycznemu drukowaniu”’ możesz dostosowywać dane komunikaty do docelowych odbiorców w odpowiednim czasie. Korzystanie z danych oraz możliwość śledzenia zachowań konsumenckich może zapewnić bardziej wartościową personalizację. Efekt? Bardziej skuteczne kampanie.

Marki, takie jak Bonprix, stosując to dynamiczne oraz wysoce spersonalizowane podejście do marketingu druku, już osiągają wymierne zyski. Wszystko to skutkuje zwiększoną sprzedażą, dając znacznie bardziej wartościowy wynik – długoterminową lojalność wobec marki

Powiązane rozwiązania

Dowiedz się jak poprzez druk możesz usprawnić swoje kampanie marketingowe

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

[1] The value of mail in uncertain times, Royal Mail MarketReach study, https://www.royalmail.com/business/system/files/Mail-in-uncertain-times-august-2017.pdf, 2017
[2] Using Neuroscience to understand the role of direct mail, Millward Brown, http://www.millwardbrown.com/docs/default-source/insight-documents/case-studies/MillwardBrown_CaseStudy_Neuroscience.pdf, 2009