„Wielkie starcie influencerów” Kampania Canon z wyróżnieniem Golden Arrow 2020

Warszawa, 1 lipca 2020 r. – Kampania Canon „Wielkie starcie influencerów” została wyróżniona w konkursie marketingowym Golden Arrow 2020 w kategorii Digital marketing – social media. Celem kampanii było zaprezentowanie zalet pełnoklatkowego bezlusterkowca Canon EOS RP poprzez ciekawy i angażujący content, stworzony przez fotografów-influencerów. Za realizację i koordynację kampanii w całości odpowiadała agencja Unique One.

W kampanii wykorzystano zarówno kanały własne Canon Polska, jak i media influencerów (blog, YouTube, Facebook i Instagram). Do projektu zaproszono dwoje fotografów – Magdę Mizerę (@magdalenamizerafotografia) i Michała Kulę (@fotoblysk) – którzy odkrywali możliwości pełnoklatkowego bezlusterkowca Canon EOS RP poprzez realizację serii fotograficznych wyzwań. Sędziami w tym starciu byli internauci. W pierwszym etapie to oni zdecydowali, z jakimi wyzwaniami zmierzyli się fotografowie. Ostatecznie to także ich głosy wyłoniły mistrza tego pojedynku. Nagrodą dla najbardziej aktywnych fanów było spotkanie ze zwycięzcą pojedynku – Michałem Kulą – wymiana fotograficznych doświadczeń oraz wspólna praca na systemie EOS R. Wszyscy głosujący mogli także skorzystać z 10 proc. rabatu na zakupy w sklepie internetowym Canon.


Efekty kampanii


Łącznie na kanałach społecznościowych obojga influencerów pojawiły się 33 posty organiczne dot. akcji, które wygenerowały ponad 40 000 reakcji. Oznacza to, że przy ponad 167 000 wyświetleniach, interakcję z materiałem miała co 4 osoba. Dodatkowo w ramach kampanii digitalowej (Google Ads), akcja wygenerowała ponad 11 mln wyświetleń postów sponsorowanych. Z kolei komunikaty medialne dot. akcji wygenerowały ponad 16 publikacji w mediach technologicznych i fotograficznych. Główną platformą kampanii była dedykowana strona www.promocjecanon.pl, za pośrednictwem której odbywało się głosowanie internautów.


Sukces kampanii został zbudowany na dwóch filarach: bardzo dobrym określeniu celów i grupy docelowej przez Canon oraz idealnie dopasowanym narzędziom i stronie kreatywnej, zaproponowanym przez agencję Unique One. Dodatkowo ścisła i bardzo dobra komunikacja pomiędzy klientem a agencją dodała projektowi rozpędu i zapewniła wdrożenie na czas i bez komplikacji – podsumowuje Zuzanna Schön, Central Cluster Marketing Director, Canon Polska.


Ze strony Canon w projekt zaangażowani byli Piotr Murawski, Marianna Jasińska, Jarosław Furman, Katarzyna Sobczak i Zuzanna Schön. Za realizację po stronie agencji odpowiadał Maciej Olszanka.