Jak eksperci kulinarni w Miele stali się twórcami dzięki firmie Canon

Od pracy przed kamerą po sterowanie procesem nagrywania – dowiedz się, jak gigant w branży rozwiązań kuchennych, firma Miele, przekształca szefów kuchni w twórców, oszczędzając przy tym na kosztach – wszystko dzięki rozwiązaniom Canon stworzonym specjalnie dla ich studia.

Znajdowanie kulinarnego raju

Pomyśl o wymarzonej kuchni. Prawdopodobnie są w niej produkty Miele. Firma Miele, znana z nagradzanych urządzeń wysokiej klasy, jest głównym międzynarodowym producentem od 1899 roku. Dla tej 100-letniej firmy, która ma wyjątkową reputację, wizerunek jest niezwykle ważny w każdym punkcie kontaktu z klientem, w tym w internetowym programie redakcyjnym.

Aby przejść na wyższy poziom tworzenia cyfrowych treści, zespół ds. kulinarnych w Szwajcarii chciał wprowadzić serię transmisji na żywo, w ramach których klienci mogli dowiedzieć się, jak najlepiej wykorzystać swoje produkty. Miało to obejmować prezentacje i poradniki kulinarne podobne do tego, co można zobaczyć w telewizji. W swoim profesjonalnym studiu – w małym pomieszczeniu z miejscami dla niewielkiej widowni – potrzebowali stałego rozwiązania z wieloma kamerami, obsługiwanego przez osoby bez specjalnej wiedzy technicznej – wszystko dlatego, że chcieli przenieść całą produkcję do firmy.

Wcześniej, gdy chcieli tworzyć materiały, np. prezentacje dotyczące gotowania i produktów, polegali na zleceniobiorcach, co wiązało się z wysokimi kosztami, skomplikowanymi konfiguracjami studyjnymi i długim czasem realizacji.

„Dzięki Canon znaleźliśmy idealne narzędzie, które spełnia nasze potrzeby zarówno w zakresie filmowania, jak i fotografowania” – mówi Barbara Märkli, szefowa ds. doświadczeń kulinarnych w Miele AG. „Oszczędzamy na kosztach zleceń. Mowa o 5-cyfrowej kwocie z górnego zakresu. Oczekujemy, że studio zwróci się w ciągu najbliższych trzech lat”.

Klient: Miele AG
Lokalizacja: Spreitenbach, Szwajcaria

„Do szefów Miele przemówiła jakość kolorów i wydajna praca sprzętu Canon.. Firma działa w branży spożywczej i ma duże wymagania co do jakości obrazu”.

Wyzwanie

Firma Miele Switzerland chciała we własnym zakresie produkować treści multimedialne, więc skontaktowała się z integratorem systemów Ganz Supravision, aby znaleźć wydajniejsze rozwiązanie AV. Ze względu na charakter treści kulinarnych głównymi kryteriami były wiernie odwzorowane kolory i profesjonalna jakość obrazu. Ponieważ firma Miele tworzy wiele filmów miesięcznie, jej szefom zależało na twórczej kontroli oraz wykorzystaniu własnych ekspertów ds. produktów i kwestii kulinarnych. Dlatego technologia musiała być łatwa do przyswojenia. Przed skorzystaniem z rozwiązań Canon firma zlecała produkcję innym firmom, które potrzebowały co najmniej jednego dnia na instalację i kolejne pół dnia na demontaż.

Rozwiązanie

Dzięki pomocy firmy Ganz Supravision kierowanej przez Christiana Mossnera firma Miele zdecydowała się na pakiet obejmujący pełną gamę kamer filmowych (C70), hybrydowych (R5C) i PTZ (CR-N300 i CR-N500) marki Canon, a także kontroler na RC-IP100. Dzięki wykorzystaniu protokołu NDI i efektywnego okablowania sterowanie kamerami jest scentralizowane i objęte wsparciem firmy Canon. Ze względu na zamiłowanie do wysokiej jakości obrazu i wiernego odwzorowywania kolorów firma Canon była idealnym partnerem dla Miele.

„Oszczędzamy na kosztach zleceń. Mowa o 5-cyfrowej kwocie z górnego zakresu”.

Od cięcia składników do cięcia ujęć

„Wcześniej stałem przed kamerą jako kucharz. Trochę obawiałem się pracy z profesjonalną kamerą” – mówi Benoît Croset. „Teraz, po szkoleniu Christiana, radzę sobie z kamerą PTZ. Jest bardzo prosta w obsłudze.

Benoît jest jednym ze specjalistów i kucharzy w Miele. Obecnie reżyseruje i produkuje firmowe pokazy kulinarne, stojąc za kamerą razem z innym kucharzem, Marco.

Znając tajniki gotowania demonstracyjnych dań, wiedzą, co dzieje się w głowach prezenterów i jak elastyczna musi być produkcja, aby wszystko przebiegało bez problemów i aby cały czas można było akcentować rolę urządzeń firmy w procesie gotowania.

Gotowanie na żywo jest nieprzewidywalne. Zespół musi mieć sprzęt umożliwiający instynktowne reagowanie na zdarzenia nieuwzględnione w scenariuszu. Na przykład, gdy coś nie wychodzi z piekarnika zgodnie z planem, trzeba użyć zwinnej kamery PTZ i pokazać coś innego na planie. Nikt nie chce zobaczyć spalonej pizzy na zbliżeniu.

„Polecam najnowocześniejszą technologię, wygodną obsługę i niezawodną pracę rozwiązań Canon”.

Konsumujemy oczami

Dla Christiana Mossnera, współdyrektora generalnego Ganz Supravision AG, autentyczność marki jest bardziej przekonująca, gdy wszystkim zajmują się pracownicy firmy, którzy znają temat, technologię i cały proces. Christian wyjaśnia: .„Do szefów Miele przemówiła jakość kolorów i wydajna praca sprzętu Canon. Firma działa w branży spożywczej i ma duże wymagania co do jakości obrazu”.

Jaki był tego efekt? Autorskie programy kulinarne, które przypominają materiały znane z telewizji – całość produkowana we własnym zakresie przez kucharzy, którzy stali się twórcami. Niezależnie od tego, czy mowa o pracy przed czy za kamerą, zespół Miele udowadnia, że samodzielna produkcja materiałów wideo stała się rzeczywistością. Christian uważa, że „w ślady firmy Miele pójdzie wiele innych firm”.

Dla Barbary wisienką na torcie jest „najnowocześniejsza technologia, wygodna obsługa i niezawodna praca rozwiązań Canon”.