Niezależnie od tego, czy jest to błyszcząca broszura dla sprzedawców detalicznych, ulotki dla restauracji czy plakat informacyjny od dostawcy usług medycznych, druk stanowi ogromną część strategii komunikacyjnych w wielu branżach. Ostatnie badania wskazują, że firmy z sektora produkcyjnego i publicznego, sprzedaży detalicznej oraz służby zdrowia przeznaczają 50% budżetu marketingowego na druk1, a pozostałe branże nie pozostają daleko w tyle.
Jednak tworzenie atrakcyjnych drukowanych materiałów marketingowych może być kosztowne, zwłaszcza że 95% firm zleca druk tego typu materiałów specjalistycznym dostawcom usług. Zwykle dzieje się tak dlatego, że zależy im na profesjonalnej jakości, a nie mają wewnętrznych zasobów do realizacji tych zadań.
Nie chodzi tylko o same wydruki. Nie mając wykwalifikowanych zespołów projektowych, firmy często zlecają cały proces, od projektowania po produkcję, usługodawcom. Choć outsourcing może zapewnić określone korzyści, kierownictwo i pracownicy firm, którym zależy na szybkim generowaniu zasobów ad hoc, mogą doświadczyć frustracji w kontekście czasu i kosztów produkcji.
Ponieważ budżety marketingowe są bardziej napięte niż kiedykolwiek, firmy są zmuszone do cięcia kosztów. Jednak dzięki nowym rozwiązaniom na rynku, takim jak PosterArtist, nie muszą tego robić w odniesieniu do jakości druku. Organizacje, które korzystają z urządzeń Canon, będą teraz miały lepsze narzędzia do projektowania i produkcji materiałów marketingowych we własnym zakresie, gdy outsourcing okaże się nieopłacalny.
Zapomnij o outsourcingu – twórz plakaty, banery i ulotki dla swojej firmy w 4 prostych krokach
Co to jest PosterArtist?
PosterArtist to internetowe narzędzie firmy Canon do projektowania i drukowania, które umożliwia łatwe projektowanie materiałów marketingowych w zaledwie kilka minut. Dzięki niemu użytkownicy – bez względu na posiadane umiejętności – będą mogli produkować materiały szybko, łatwo i w wysokiej jakości.
Profesjonaliści, którym brakuje czasu, mogą tworzyć materiały od podstaw, a jednocześnie mają dostęp do zasobów pozwalających oszczędzać czas i wcielać w życie własne pomysły. Bezpłatny dostęp do wielu bibliotek zdjęć, w tym Pixabay, Unsplash i Pexels, umożliwia znalezienie obrazów do skutecznej promocji firmy. Można dostosowywać czcionki, kolory i tekstury, aby oddać charakter marki i przyciągnąć uwagę klientów.
Nie każdy postrzega siebie jako urodzonego projektanta lub ma w głowie odpowiednią wizję. Program PosterArtist udostępnia setki szablonów, które można przeglądać według branży, aby łatwo znaleźć odpowiedni materiał wyjściowy. Szablony można z łatwością dostosować do potrzeb.
Jak utworzyć plakat
Krok 1: wybierz szablon lub stwórz materiały od podstaw
PosterArtist to oprogramowanie internetowe, które nie wymaga instalacji. Wystarczy przejść do strony internetowej i uruchomić oprogramowanie. Po utworzeniu chronionego hasłem konta można rozpocząć pracę.Na ekranie głównym są wyświetlane ikony odpowiadające różnym materiałom (plakat, baner, menu, kalendarz, ulotka itp.). Wybierz element, który chcesz utworzyć. Następnie można określić obszar biznesowy, np. handel detaliczny, żywność i napoje, szkoły i edukacja, a także motyw, taki jak wydarzenia. Na trzecim poziomie znajdują się miniatury dostępnych szablonów do wyboru.
Wybierz jeden z szablonów lub przejdź do ekranu głównego, aby wybrać opcję „Create new” (Utwórz nowy).
Krok 2: dostosuj tło, czcionki i kolory
Po wybraniu szablonu będzie można edytować poszczególne elementy projektu. Zacznij od wybrania tła. Szablony mają domyślne tło, ale można zmienić jego kolor lub usunąć je całkowicie. Dostępne jest też narzędzie do tworzenia kształtów. Wielkość kształtów można zmieniać. Poszczególne elementy można kolorować i rozmieszczać na szablonie lub pustym arkuszu.
Następnie wstawiamy tekst. Zmodyfikuj tekst szablonu zgodnie z potrzebami. Jeśli pracujesz od podstaw, wprowadź kluczowe frazy i informacje. Następnie określ czcionkę i jej wielkość, a także pozycję i kolor tekstu.
Chcesz dodać efekt nadający materiałowi luksusowy charakter? Wybierz funkcję pozłacanej/posrebrzanej tekstury, aby sama tekstura, pola tekstowe lub logo miały metaliczne wykończenie.
Jeśli chcesz uzyskać pomoc w doborze tekstu i obrazów, możesz skorzystać z inteligentnej funkcji automatycznego projektowania. Wystarczy wybrać kategorię plakatu i obrazy oraz dodać tytuły, a oprogramowanie przedstawi przydatne pomysły na udoskonalenie projektu.
Program PosterArtist obsługuje wszystkie drukarki Canon. Dzięki temu można korzystać z konkretnych funkcji urządzenia, na przykład dodawania fluorescencyjnych różowych odcieni w przypadku drukarek serii imagePROGRAF GP.
Krok 3: wybierz obrazy
Szablon zawiera obrazy, ale można je łatwo zamienić. Obrazy można importować bezpośrednio, co umożliwia przesyłanie własnych zdjęć. Zapisane przez użytkownika obrazy i logo są dostępne w obszarze plików i można użyć ich w swoim projekcie.
Mamy też dostęp do bibliotek zawierających tysiące obrazów i fotografii, które mogą przydać się w tworzonym projekcie. Wszystkie obrazy podlegają edycji: można zmieniać ich rozmiar i położenie, a także skalować je i dodawać efekty, takie jak cienie lub ramki.
Krok 4: wydrukuj
Oprogramowanie PosterArtist obsługuje drukarki z całej serii Canon, dzięki czemu niezależnie od tego, czy używamy modelu PIXMA w domu, modelu imageRUNNER ADVANCE lub i-SENSYS w biurze czy modelu imagePRESS lub imagePROGRAF w profesjonalnej drukarni, wydruk będzie zgodny z tym, co widać na ekranie komputera. Wystarczy kliknąć przycisk Proceed to Print (Przejdź do drukowania) i obserwować, jak projekt ożywa.
Chcesz uzyskać dodatkową pomoc w zakresie korzystania z programu PosterArtist? Obejrzyj film prezentujący kolejne etapy pracy tutaj.
Zadaj pytanie
- Raport Canon „Tworzenie wartości dla klienta” na rok 2020