Niezależnie od tego, czy jest to błyszcząca broszura dla sprzedawców detalicznych, ulotki dla restauracji czy plakat informacyjny od dostawcy usług medycznych, druk stanowi ogromną część strategii komunikacyjnych w wielu branżach. Ostatnie badania wskazują, że firmy z sektora produkcyjnego i publicznego, sprzedaży detalicznej oraz służby zdrowia przeznaczają 50% budżetu marketingowego na druk1, a pozostałe branże nie pozostają daleko w tyle.
Jednak tworzenie atrakcyjnych drukowanych materiałów marketingowych może być kosztowne, zwłaszcza że 95% firm zleca druk tego typu materiałów specjalistycznym dostawcom usług. Zwykle dzieje się tak dlatego, że zależy im na profesjonalnej jakości, a nie mają wewnętrznych zasobów do realizacji tych zadań.
Nie chodzi tylko o same wydruki. Nie mając wykwalifikowanych zespołów projektowych, firmy często zlecają cały proces, od projektowania po produkcję, usługodawcom. Choć outsourcing może zapewnić określone korzyści, kierownictwo i pracownicy firm, którym zależy na szybkim generowaniu zasobów ad hoc, mogą doświadczyć frustracji w kontekście czasu i kosztów produkcji.
Ponieważ budżety marketingowe są bardziej napięte niż kiedykolwiek, firmy są zmuszone do cięcia kosztów. Jednak dzięki nowym rozwiązaniom na rynku, takim jak PosterArtist, nie muszą tego robić w odniesieniu do jakości druku. Organizacje, które korzystają z urządzeń Canon, będą teraz miały lepsze narzędzia do projektowania i produkcji materiałów marketingowych we własnym zakresie, gdy outsourcing okaże się nieopłacalny.