PODCAST ROZMOWY O DRUKU

Podróż przez cyfrowe biuro. Analizujemy wyniki badania polskich firm.

Przez ostatnie trzy lata biura musiały dostosować się do nowej, dynamicznej rzeczywistości. Zmieniło się niemal wszystko – od uwarunkowań zewnętrznych, poprzez przyzwyczajenia pracowników, aż po wykorzystywane technologie. Aby zrozumieć, jak dziś pracują polskie firmy, przeprowadziliśmy szerokie badanie rynku. W kolejnym odcinku podcastu „Rozmowy o druku”, komentują je eksperci. Zastanawiając się przy okazji nad przyszłością pracy zdalnej, zaufaniem do nowoczesnych technologii oraz koniecznością szerszej edukacji cyfrowej.

To już siódmy odcinek podcastu „Rozmów o druku” w którym przyjrzeliśmy się badaniom rynku B2B, jakie jesienią 2022 roku na zlecenie Canon przeprowadziła agencja Insight Lab wśród 200 średnich i dużych przedsiębiorców działających w naszym kraju.

Za mikrofonem zasiedli:

Posłuchaj

Jak w ostatnich latach zmienił się nasz styl pracy?

Jak w ostatnich latach zmienił się nasz styl pracy? Czy chcemy jeszcze pracować z biur? część I

- Przeprowadzone badanie pozwala nam lepiej zrozumieć oczekiwania naszych klientów. Dzięki wynikom możemy ulepszać procesy komunikacji oraz dostosowywać naszą ofertę do potrzeb rynku – mówił Dariusz Szwed.

Oczywiście, że badania nie spowodują drastycznej zmiany oferty z dnia na dzień, ale w dłuższej perspektywie mają wpływ na produkty i usługi Canon. Pozwalają nam też kłaść nacisk na konkretne obszary w zakresie edukacji – przekonywał.

Przemysław Huk z agencji Insight Lab opowiedział o zastosowanej metodologii badań, a Michał Kanownik nakreślił ogólny krajobraz po cyfrowej rewolucji, jaka w ciągu ostatnich lat zmieniła nasz styl pracy.

Czy polskie biura są gotowe na cyfryzację?

Czy polskie biura są gotowe na cyfryzację? część II

62 proc. badanych firm, planuje przeprowadzenie cyfryzacji oraz implementację nowoczesnych usług opartych m.in. o architekturę chmurową. – To dużo, czy mało? – tym pytaniem Jakub Wątor rozpoczął drugą część podcastu, co ropoczęło dyskusję dotyczącą konserwatyzmu technologicznego. – Jesteśmy dość konserwatywni. W badaniach widać tendencję do trzymania się kurczowo tego, co fizyczne – oceniał badacz Przemysław Huk.

– To nie kwestia konserwatyzmu społeczeństwa, tylko niewystarczającego poziomu świadomości w zakresie cyfryzacji – kontrował Michał Kanownik. -
– Poza tym w niektórych polskich firmach panuje specyficzny dualizm: niby mamy już cyfrowe biuro, ale na wszelki wypadek lepiej zostawmy dotychczasowe rozwiązania jako opcję zapasową – dowodził prezes Cyfrowej Polski.

W tej części podcastu eksperci przyjrzeli się także kwestiom prawodawstwa (polskiego oraz unijnego), cyfryzacji administracji oraz tak zwanego długu technologicznego.

O dobrych praktykach firm słów kilka, czyli co możemy jeszcze zrobić

O dobrych praktykach firm słów kilka, czyli co możemy jeszcze zrobić część III

W trzeciej części audycji zaproszeni eksperci przyjrzeli się podobnym badaniom przeprowadzonym na zlecenie Canon w Czechach i na Węgrzech.

Starając się znaleźć odpowiedź na pytanie „jak należy przeprowadzać cyfryzację w polskich firmach” dzielili się swoimi opiniami i doświadczeniami. Przemysław Huk zwracał szczególną uwagę na edukację w zakresie bezpieczeństwa, natomiast Dariusz Szwed sugerował obniżenie progu wejścia w inwestycje chmurowe: – Cyfryzacja musi się firmom opłacać – mówił przedstawiciel Canon

plansza_glowna.jpg

Podróż przez cyfrowe biuro. Analizujemy wyniki badania polskich firm.

Posłuchaj nagrania w całości

Zobacz również

Korzystaj z cyfrowych rozwiązań i zwiększ potencjał swojej firmy