Grey goods

Nie narażaj się na problemowe korzystanie z urządzeń Canon

Poznaj ukryte koszty towarów z szarej strefy >

Nie akceptuj gorszych produktów

Korzystaj z wszystkich możliwości urządzeń Canon, kupując modele przeznaczone do użytku w Twoim regionie świata

Czasami do danego regionu są importowane produkty Canon, które w zamyśle firmy nie miały być tam sprzedawane. Określa się je mianem „towarów z szarej strefy”. Są one często sprzedawane w niższej cenie, jednak w dłuższej perspektywie mogą kosztować dużo więcej.

Ukryte koszty produktów Canon nieprzeznaczonych na dany rynek

Firma Canon dokłada dużych starań, aby jej produkty były dostosowane do rynku, na którym mają być sprzedawane i używane. Dokładna analiza ze strony firmy Canon sprawia, że na dany rynek trafiają odpowiednie urządzenia, oprogramowanie, podręczniki we właściwym języku, akcesoria (wtyczki i torby) i gwarancje.


Na pierwszy rzut oka towary z szarej strefy stanowią atrakcyjną ofertę, jednak sprzedawcy „na siłę” lokalizują je poprzez dodawanie, zmienianie lub usuwanie akcesoriów, podręczników i gwarancji, co może skutkować pogorszeniem komfortu użytkowania produktów Canon. Niektórzy sprzedawcy internetowi mogą twierdzić, że ich siedziba znajduje się w danym regionie, choć w rzeczywistości tak nie jest. Warto zachować czujność.


Oto zestawienie zagrożeń, problemów i dodatkowych kosztów, które mogą wiązać się z zakupem towarów z szarej strefy.


  1. Dodatkowe opłaty importowe lub celne – mogą one zostać doliczone do podanej ceny zakupu produktów z szarej strefy.
  2. Problemy ze zwrotem towaru/pieniędzy lub brak takiej możliwości – sprzedawcy spoza danego regionu mogą nie być objęci lokalnymi prawami konsumenckimi w zakresie zwrotu produktów.
  3. Potencjalny brak gwarancji – towary z szarej strefy nie będą objęte lokalnym serwisem gwarancyjnym firmy Canon. Serwis gwarancyjny towarów z szarej strefy leży w gestii sprzedawcy. Jeśli siedziba sprzedawcy znajduje się poza danym regionem, uzyskanie spodziewanej pomocy ze strony sprzedawcy może okazać się niemożliwe, ponieważ nie podlega on lokalnym przepisom dotyczącym gwarancji. Nawet jeśli sprzedawca zapewnia gwarancyjne usługi serwisowe, mogą być one realizowane przez niezależne punkty serwisowe, które nie oferują usług zgodnych ze standardami firmy Canon.
  4. Niebezpieczne lub kiepsko wykonane adaptery i przewody zasilające niepochodzące z firmy Canon – zestaw może zawierać niebezpieczne produkty innych producentów, które nie zostały zatwierdzone przez firmę Canon i nie spełniają wymogów lokalnego prawa.
  5. Niewłaściwe płyty z oprogramowaniem – oprogramowanie może nie działać w danym regionie.
  6. Kiepskiej jakości podręczniki – sprzedawcy towarów z szarej strefy często zapewniają nieczytelne kopie podręczników lub wersje w innych językach.
  7. Brak możliwości zwrotu pieniędzy – potencjalny brak możliwości korzystania z ofert zwrotu pieniędzy (jeśli są dostępne) lub innych lokalnych promocji firmy Canon.

Zalety zakupu produktów Canon przeznaczonych do użytku w danym regionie

Wymienionym problemom można zapobiec poprzez zakup produktów Canon przeznaczonych do użytku w danym regionie – u szanowanych sprzedawców obsługujących dany obszar. Produkty takie są skonfigurowane specjalnie pod kątem danego regionu i objęte pełną obsługą serwisową. Zestawy zawierają zatwierdzone akcesoria i gwarancje, których może udzielić tylko firma Canon. Dzięki temu użytkownicy mogą wykorzystać wszystkie możliwości kupionych produktów. Ponadto można korzystać z ofert Canon obejmujących zwrot pieniędzy i innych promocji (o ile są dostępne) w celu uzyskania sporych oszczędności.

Znajdź szanowanego sprzedawcę produktów Canon w swoim regionie

Aby upewnić się, że produkt Canon jest przeznaczony do użytku w danym regionie, warto odwiedzić stronę „Gdzie kupić”.



Gdzie kupić >



Jeśli jest konieczna dostawa produktu Canon z innego kraju – na przykład z Azji lub USA – lub sprzedawca ma siedzibę poza danym regionem, istnieje ryzyko otrzymania towaru z szarej strefy.

Jak ustalić, czy produkty Canon pochodzą z szarej strefy

Poniższe znaki identyfikacyjne i oznaczenia językowe mogą pomóc w ustaleniu, czy produkt pochodzi z szarej strefy:



Kompaktowe aparaty cyfrowe – IXUS i PowerShot

Jeśli brakuje którejkolwiek z poniższych cech, produkt może pochodzić z szarej strefy:

  1. opakowanie powinno zawierać opis w języku angielskim, francuskim, włoskim, niemieckim, hiszpańskim i rosyjskim;

    Languages-IXUS_PowerShot.png

  2. w opakowaniu powinna znajdować się gwarancja firmy Canon przeznaczona na dany rynek;
  3. produkt powinien być oznaczony nazwą IXUS lub PowerShot. Produkty Canon mogą mieć różne nazwy na poszczególnych rynkach. Aparaty oznaczone nazwami IXY Digital ELPH nie są, według zamysłu firmy Canon, przeznaczone do użytku w Twoim regionie.


Produkty wideo

Jeśli brakuje którejkolwiek z poniższych cech, produkt może pochodzić z szarej strefy:

  1. opakowanie powinno zawierać opis w języku angielskim, francuskim, włoskim, niemieckim, hiszpańskim i rosyjskim;
  2. na opakowaniu powinno się znajdować logo PAL; PAL oznacza format wideo stosowany w Europie; z kolei format NTSC jest używany głównie na rynku amerykańskim;

    PAL.JPG

  3. produkt powinien być oznaczony nazwą Legria; produkty mogą mieć różne nazwy w poszczególnych regionach; na przykład kamery wideo oznaczone nazwą VIXIA nie są przeznaczone do użytku w Twoim regionie;
  4. na opakowaniu i produkcie przeznaczonym na Twój rynek powinny się znajdować oznaczenia EAC i CE.

    EAC-CE.JPG



Lustrzanki cyfrowe

Jeśli brakuje którejkolwiek z poniższych cech, produkt może pochodzić z szarej strefy:

  1. opakowanie powinno zawierać opis w języku angielskim, francuskim, włoskim, niemieckim, hiszpańskim i rosyjskim;

    Languages.jpg

  2. produkt powinien być oznaczony nazwą EOS; lustrzanki cyfrowe oznaczone nazwą Kiss i Rebel nie są przeznaczone na Twój rynek;
  3. opakowanie powinno zawierać logo IRISTA.

Sprawdzanie numeru seryjnego

W przypadku wątpliwości co do tego, czy produkt Canon jest przeznaczony na dany rynek, wystarczy wysłać nazwę modelu i numer seryjny na adres ipr.info@canon-europe.com. Sprawdzenie danych i udzielenie odpowiedzi pocztą e-mail może potrwać kilka dni. Należy również pamiętać, że takie zapytania można wysyłać tylko w przypadku kompaktowych aparatów cyfrowych, lustrzanek cyfrowych, obiektywów EF i kamer wideo.


Jeśli kupiony produkt nie spełnia oczekiwań, lokalne przepisy ochrony konsumentów mogą umożliwiać zwrot uszkodzonych lub nieużywanych produktów (na podstawie paragonu) do sprzedawcy w ciągu określonego czasu od daty zakupu.


Informacje wg regionu i typu produktu >