W świecie opanowanym przez fake news, druk buduje większe zaufanie
Z danych branżowych jasno wynika, że druk w marketingu ma się dobrze, nawet teraz, gdy komunikacja z odbiorcami zdominowana jest przez media cyfrowe. Dlaczego konsumenci mają większe zaufanie do druku i w jaki sposób dostawcy usług druku (PSPs) mogą to wykorzystać, aby rozszerzyć swoją ofertę?
– To, co charakteryzuje materiały drukowane to swoista trwałość i wiarygodność, co nie zawsze można odnieść do treści cyfrowych – mówi Ashley Norris, konsultant ds. treści w Content Marketing Association. – Reklamodawcom nadal zależy, aby odbiorcy kojarzyli ich z materiałami wysokiej jakości – dodaje Ashley.
Według danych firmy DMA 56% osób uważa, że najbardziej wiarygodną formą komunikacji marketingowej jest druk. – Tradycyjne materiały drukowane zapewniają konsumentom bardziej spersonalizowane doświadczenie. Stanowią coś namacalnego, z czym można wejść w interakcję, zabierać ze sobą, i do czego można powrócić w dowolnym momencie – mówi Rachel Aldighieri, dyrektor zarządzająca DMA.
– Potwierdzają to wyniki badań zawarte w raporcie rocznym organizacji JICMAIL, które pokazują stopień zaufania, jakim konsumenci wciąż darzą materiały drukowane. Osobiste doświadczenia, jakie wówczas powstają są czymś, czego specjaliści ds. marketingu nie powinni lekceważyć – dodaje Rachel.
Jest to coś, czego cyfrowe nośniki nie są w stanie zaoferować. Dostawcy usług druku (PSP) mogą dostarczać klientom biznesowym doskonałe materiały realizujące cele komunikacyjne.ich marki. Możliwości kreatywnego wykorzystania druku sprawiają, że to, co dotąd szybko lądowało w koszu, może stać się skutecznym narzędziem w rękach marketingu, przyciągającym nowych klientów.