Case Study

Jedna maszyna, wiele konfiguracji

Design Group z pierwszą w Polsce modułową maszyną Colorado M

  • Nazwa firmy

    DESIGN GROUP

  • Branża

    Agencja reklamy

  • Rok założenia

    1998 /PRO-KOMP/
    2023 /Design Group/

  • Współpraca z Canon

    2013

Sam o sobie mówi, że jest pasjonatem nowoczesnych technologii druku. Gdy w 2018 r. na rynku pojawiła się pierwsza generacja superszybkich, rolowych maszyn Canon Colorado, po dwóch miesiącach miał już ją u siebie – jako pierwszy klient w Polsce i jeden z pierwszych w Europie. Od tego czasu przestrzeń produkcyjna firmy powiększyła się już 5-krotnie, a w parku maszynowym stoją aż cztery wielkoformatowe plotery Canon.

Michał Sokołowski – właściciel agencji reklamowo-produkcyjnej Design Group – w kwietniu 2023 r. uzupełnił swój park maszynowy o najnowszy model Canon Colorado M5W. Modułową, rolową drukarkę UVgel do produkcji grafiki wielkoformatowej, która – już niemal tradycyjnie – jest pierwszą instalacją na polskim rynku i trzecim modelem Colorado w portfolio Design Group. Firmy, która w wymagającym środowisku branży reklamowej od zawsze chce konkurować innowacyjnością i kompleksowym podejściem do klienta. Firmy, która od lat inwestuje w nowoczesne technologie druku Canon.

Od sklepu komputerowego do agencji reklamy

Początki Design Group sięgają lat 90., kiedy to Michał Sokołowski założył firmę PRO-KOMP, zajmującą się sprzedażą komponentów komputerowych i świadczeniem usług informatycznych. I choć pod tym szyldem firma działa już blisko 25 lat, profil jej działalności dość szybko ewoluował w stronę branży reklamy ekspozycyjnej.

„Na początku lat 2000. zauważyliśmy rosnące zapotrzebowanie na produkcję i sprzedaż banerów reklamowych. To czasy, w których popyt na materiały promocyjne dla firm rósł w rekordowym tempie. Zaczęliśmy więc budować zaplecze produkcyjne i realizować usługi właśnie pod te potrzeby rynku. Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę, a budowane przez lata portfolio klientów utwierdziło nas w przekonaniu, że była to słuszna decyzja – wspomina Michał Sokołowski. – „Ukoronowaniem naszej drogi był rebranding marki i zmiana nazwy w 2023 r. Powód był prosty – chcieliśmy, aby brand „Design Group” możliwie najpełniej oddawał obecny charakter naszej działalności w branży reklamowej.” – dodaje Michał Sokołowski.

Produkcja szyta na miarę

Jak przyznaje Michał Sokołowski, możliwości produkcyjne DG w zakresie reklamy ekspozycyjnej są niemal nieograniczone, a portfolio oferowanych formatów stale się rozszerza. Dzięki wykwalifikowanej kadrze i nowoczesnemu parkowi maszynowemu DG może realizować najbardziej złożone i wielokanałowe kampanie promocyjne. W siedzibie firmy, na powierzchni ponad 2000 m kw. odbywa się cały proces kreacji i produkcji – od ulotek i materiałów POS, poprzez folie okleinowe na samochody po customowe meble, standy i elementy wyposażenia do przestrzeni targowych czy sklepów.

„Posiadamy kompetencje, doświadczenie i możliwości technologiczne do tworzenia naprawdę unikatowych kampanii. Podchodzimy do projektów kompleksowo, począwszy od pomysłu i projektu graficznego, na produkcji i montażu kończąc. Pracujemy na wszystkich popularnych materiałach, takich jak drewno, pleksi, sklejka, metal, szkło czy cała gama papierów i folii do zadruku, a dzięki nowoczesnym technologiom druku jesteśmy w stanie każdemu z tych materiałów nadać indywidualny charakter, zgodny z linią marki lub aktualnym charakterem kampanii.” – podkreśla Michał Sokołowski.

Design Group realizuje projekty dla największych sieciowych marek w Polsce i za granicą. To marki, dla których pozytywne doświadczenia klienta w przestrzeniach handlowych odgrywają kluczową rolę, a z perspektywy produkcyjno-marketingowej – wysoka jakość i powtarzalność kolorystyczna materiałów musi być na najwyższym poziomie.

Inwestycja w relacje

Skupienie pod jednym dachem działu kreatywnego, produkcji i logistyki to ogromna wartość dla klientów Design Group. Szczególnie tych realizujących złożone projekty event-marketingowe. Posiadanie takich kompetencji w ramach wewnętrznych zespołów sprawia, że projekty mogą być konsultowane sprawniej i niemal „od ręki”, a ewentualne korekty nanoszone na bieżąco.

„Największą wartością są dla nas budowane przez lata relacje z klientami. Szczególnie, gdy po udanej realizacji wracają do nas z nowymi projektami, a my możemy zaproponować im coś nowego, niestandardowego” – przyznaje Michał Sokołowski. – „Wysoka jakość materiałów, powtarzalność kolorystyczna czy krótkie terminy realizacji są dla nas niejako standardem. My staramy się oferować naszym klientom coś więcej, coś ekstra – coś co pozwoli przykuć uwagę ich odbiorców, a nam – jako producentowi reklam – wyróżnić się na rynku” – dodaje Michał Sokołowski.

I to właśnie chęć wyróżnienia się na rynku była jednym z powodów, dla których Design Group zdecydował się na zakup najnowszego Colorado M5W. Plotera która obok najwyższej wydajności w swojej klasie oferuje unikalny system utwardzania UVgel i nowatorskie technologie w postaci aż pięciu rodzajów wykończenia FLEXfinish+ (mat/błysk/mieszany) oraz możliwość zadruku białym atramentem (CMYKW) bez dodatkowego lakieru. To funkcjonalności, których nie oferuje żadna inna maszyna na rynku.

Przełamać ograniczenia

Nowa seria M Colorado wyróżnia się nie tylko superszybkim drukiem wysokiej jakości dzięki technologii UVgel (do 159m2/h), ale teraz oferuje te same możliwości druku także w kolorze białym. Wysokowydajny biały tusz UVgel działa dokładnie tak samo, jak pozostałe kolory CMYK. Oznacza to, że jego aplikacja jest nawet do 3 razy szybsza niż w analogicznych rozwiązaniach (także w trybie wielowarstwowym). Warstwa białego tuszu jest odpowiednio elastyczna i trwała jednocześnie, przez co bez problemu nadaje się do nakładania kolejnych warstw (nawet do pięciu), do cięcia, rozciągania czy wykończenia niemal natychmiast po wyjęciu z drukarki. Co więcej, druk białym atramentem za pomocą Colorado M zużywa znacznie mniej tuszu i generuje mniej odpadów, ponieważ nie wymaga żadnych dodatkowych konfiguracji czy działań konserwacyjnych. A to oznacza możliwość oferowania nowych, wysokomarżowych aplikacji klientom niemal od ręki.

„Obecność białego tuszu w najnowszym Colorado znacząco rozszerza nam wachlarz możliwości realizacji kampanii dla naszych klientów.” – podsumowuje Leszek Gromuł, starszy drukarz w Design Group.

To co najbardziej cenimy w najnowszym Colorado M5W, to nowinki techniczne, powtarzalność kolorystyki, prędkość wydruku i intuicyjność obsługi. To cechy, dzięki którym możemy zaoferować klientom wyjątkowo krótkie czasy realizacji zamówień, przy stale rozwijającym się portfolio produktów.” – podsumowuje Michał Sokołowski.

FLXfinish+

Kolejną nowatorską technologią w Colorado M5W jest FLXfinish+, czyli możliwość druku z wykończeniem matowym, błyszczącym lub mieszanym w jednym przebiegu. Funkcja uruchamiana dosłownie za pomocą jednego przycisku daje zupełnie nowe możliwości druku na szerokiej gamie mediów z aksamitnym, matowym wykończeniem – np. przy materiałach do wystroju wnętrz takich jak tapety czy okleiny ścienne – lub błyszczącym – np. do grafik ekspozycyjnych czy zadruku opakowań.

Dostępność nowych form wykończenia oznacza, że klienci Design Group mogą od teraz wykorzystać w pełni możliwości mediów, takich jak folia samoprzylepna, płótno, tkaniny banery zewnętrzne, grafiki okienne, ale także bardziej ekonomicznych, niepowlekanych papierów wrażliwych na wysoką temperaturę.

W nowym Colorado serii M mamy także możliwość mieszania wykończenia na jednym wydruku (także z wykorzystaniem białego atramentu), co w połączeniu z różnego rodzaju nośnikami daje ogromne możliwości uzyskania unikalnej faktury, w zależności od zastosowania i wizji klienta.

„Niewątpliwą zaletą nowego Colorado jest mnogość podłoży, na których ta maszyna może drukować. Do tej pory na maszynach rolowych nie mieliśmy możliwości drukowania na podłożach przeźroczystych, czarnych i szklistych.” – mówi Michał Sokołowski.

Ekologiczny z natury

Jak wszystkie nowe rozwiązania druku Canon, także seria Colorado M spełnia rosnące zapotrzebowanie na zrównoważony i przyjazny środowisku proces produkcji.

Już sam tusz Canon UVgel odgrywa tu ważną rolę, ponieważ w porównaniu do alternatywnych technologii lateksowych i solwentowych Colorado M potrzebuje nawet 40% mniej atramentu do uzyskania obrazu tej samej jakości i gęstości. Colorado M posiada także certyfikację GREENGUARD Gold, która kwalifikuje wydruki UVgel do bezpiecznego wykorzystania w pomieszczeniach zamkniętych, szczególnie narażonych na działanie substancji lotnych, takich jak szpitale czy przedszkola. Niskotemperaturowy proces utwardzania pozwala łatwiej pracować z materiałami przyjaznymi dla środowiska, takimi jak media bez PVC czy media oparte na papierach niepowlekanych. Ale w nowym ploterze także zużycie energii w całym cyklu pracy jest niższe – wszystko dzięki wydajnemu systemowi utwardzania UV LED, który działa niemal od razu po uruchomieniu maszyny i obok oszczędności energetycznej przekłada się także na utrzymanie wysokiej produktywności w codziennej pracy.

Jedna maszyna, wiele konfiguracji

Projektując najnowszą serię urządzeń, inżynierowie Canon poszli jednak o krok dalej i już na poziomie konstrukcyjnym stworzyli produkt, który można rozbudowywać o dodatkowe funkcjonalności za pomocą software’u, bez konieczności wymiany całego urządzenia. Modułowa konstrukcja Colorado M umożliwia w dowolnym momencie – podczas wizyty serwisowej – aktywowanie funkcji białego atramentu, technologii FLXfinish+ czy możliwości druku dwustronnego (nawet tymczasowo). Możliwe jest nawet podniesienia prędkości druku na okres próbny (30 dni), na przykład na czas spiętrzenia projektów przed zbliżającym się okresem świątecznym. Ta elastyczność i możliwość rozbudowy Colorado M bazuje na bieżących, realnych potrzebach produkcyjnych klientów, którzy na podstawie własnych zleceń mogą założyć szacunkowy wolumen nakładów i sami zdecydować, w jakiej konfiguracji maszyny będą oni w stanie zrealizować podjęte zlecenia.

„To co najbardziej cenimy w najnowszym Colorado M5W, to nowinki techniczne, powtarzalność kolorystyki, prędkość wydruku i intuicyjność obsługi. To cechy, dzięki którym możemy zaoferować klientom wyjątkowo krótkie czasy realizacji zamówień, przy stale rozwijającym się portfolio produktów. Na tych filarach od lat budujemy naszą pozycję rynkową i chcemy dalej iść tą drogą – drogą rozwoju i innowacji.” – podsumowuje Michał Sokołowski.

Korzystaj z naszych rozwiązań i zwiększ potencjał swojej firmy

Zobacz również