Zimowa magia

Gdy tylko pojawi się śnieg i lód, zrób niezapomniane zdjęcia rodziny na tle odmienionego krajobrazu.

W aparatach PowerShot i IXUS ustawienie „Śnieg” uwzględnia jasne, białe światło otoczenia i nadaje osobom i przedmiotom naturalny odcień. Jeśli masz aparat EOS lub chcesz poeksperymentować z aparatem IXUS lub PowerShot, przejdź tutaj, aby uzyskać więcej informacji.

HTTW_Page1_01
Drzewa, © Antonio Sanginisi, Canon PowerShot G9

Fotografowanie urzekających krajobrazów z różnej perspektywy
Właśnie spadł śnieg lub widzisz przed sobą zmrożony krajobraz. Poszukaj ciekawych kształtów i kolorów, np. drzew, budynków, zwierząt czy ludzi w ubraniach o żywych kolorach. Obiekty te mogą stanowić główny element zdjęcia. Kontrast z białym tłem nadaje zdjęciu bardziej wyrazisty charakter.

Zima przynosi ze sobą nowe elementy krajobrazu — szron na masce samochodu, pajęczynę czy śnieg na opadłych liściach. Możesz zyskać nową, atrakcyjną perspektywę umieszczając aparat blisko ziemi i skierować jego obiektyw w stronę drzew. Obiektyw EF-S 10–22 mm f/3,5–4,5 USM stanowi doskonałe uzupełnienie aparatu EOS w przypadku tego typu zdjęć.

Posiadacze aparatów EOS, którzy chcą zająć się tworzeniem portretów, powinni rozważyć wykorzystywanie obiektywów EF 50 mm f/1,4 USM i EF 50 mm f/1,8 II. Nadają one twarzom naturalną perspektywę, a większy otwór przysłony umożliwia rozmycie zbędnych szczegółów tła.

Zdjęcia z małej odległości zapewniają spektakularne efekty
Bliskość przynosi owoce nie tylko w przypadku fotografowania ludzi. Zmrożone drzewo lub płot też mogą stanowić dobry obiekt.

HTTW_Page1_02
Szron, © Alf-Kaare Berg, Canon EOS 40D

Użyj ustawienia „Makro” w aparacie i wypełnij kadr kilkoma gałązkami lub liśćmi. Zobaczysz kryształki, które zmienią zwykły obiekt w coś zupełnie wyjątkowego. O ile to możliwe, fotografuj pod słońce, tak aby kryształki były oświetlone z tyłu i błyszczały w świetle.

Czas na zabawę
Narty, snowboard i jazda na sankach to wspaniała okazja do fotografowania dynamicznych wydarzeń. Jeśli aparat ma tryb sportowy, użyj go, aby zatrzymać w kadrze ruch i zrobić serię zdjęć. Przejrzyj zdjęcia na komputerze i wybierz te, na których ruch został uwieczniony najatrakcyjniej.

Wiesz już, jakie zdjęcia możesz robić. Na następnej stronie zapoznasz się z bardziej zaawansowanymi technikami.

1  2