Ciekawe historie opowiedziane za pomocą zdjęć i filmów

Tworzenie wspaniałych zdjęć, które przekazują historię lub przesłanie oglądającym, wymaga połączenia umiejętności technicznych i artystycznych.

Aparaty firmy Canon wykorzystują technologie i posiadają funkcje, które pomogą w aspektach technicznych opowiadania historii. Jednak decyzja o tym, co umiescić w kadrze, a co pozostawić poza nim i jak rozmieścić kluczowe elementy obrazu, wymaga artystycznych przemyśleń i wyborów.

Niezależnie od używanego aparatu istnieją techniki, które pozwalają przekazać historię poprzez zdjęcia. Instruktor w programie Canon, Brian Worley, wyjaśnia, jak w pełni wykorzystać możliwości aparatu. Ponadto prezentujemy przydatne wskazówki użytkownikom kamer LEGRIA i omawiamy możliwość wzbogacenia sfotografowanych historii poprzez drukowanie zdjęć na drukarce Wi-Fi PIXMA.

Opowiadanie interesujących historii za pomocą aparatu IXUS lub PowerShot

Kompaktowe aparaty, takie jak IXUS lub PowerShot, mają rozległą głębię ostrości, dzięki której są doskonałe do rejestrowania obrazów opowiadających całą historię o obiekcie i jego otoczeniu. W tym miesiącu omówimy:

  • Maksymalizowanie głębi ostrości
  • Używanie smug światła do prowadzenia po obrazie 

Maksymalizowanie głębi ostrości

Gdy chcesz zarejestrować dużą część sceny, aby przekazać historię, tryb Smart Auto w aparacie IXUS automatycznie wykrywa ujęcie jako krajobraz i odpowiednio zmienia ustawienia. Niektóre aparaty PowerShot także są wyposażone w tryby Av. W tym przypadku wybierz małą liczbę f, aby zmaksymalizować głębię ostrości i wyostrzyć większą część zarejestrowanego ujęcia.

Opowiadanie ciekawych historii za pomocą zdjęć i filmów-Canon

Rex Chan, Light of the city (Światło miasta)
Licencja - https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/

Aparaty o niewielkich rozmiarach i wyposażone w odchylany wyświetlacz LCD można ustawić tak, aby rejestrowały każde ujęcie z zupełnie innej perspektywy. Dzięki temu można opowiedzieć większą część historii o miejskiej scenerii, krajobrazie lub zdjęciu ludzi w kontekście.

Wskazówka: Linie naprowadzające na chodniku pozwalają przyciągnąć uwagę osoby przeglądającej zdjęcie poprzez umieszczenie aparatu na poziomie gruntu podczas fotografowania miejskich krajobrazów.

Używanie smug światła do prowadzenia po obrazie

Większość aparatów posiada tryb długiej ekspozycji. Umożliwia on fotografowanie w nocy z wykorzystaniem ruchu do tworzenia linii prowadzących oglądającego przez kadr i przekazujących historię wydarzeń, na przykład ciężarówek wjeżdżających do portu lub pojedynczego samochodu przemierzającego cichą drogę.

Utrzymanie aparatu w bezruchu może być wyzwaniem. Warto wówczas, w celu uniknięcia niechcianych drgań aparatu, użyć statywu lub umieścić aparat na twardym podłożu, takim jak parapet okna lub mur.

Jeśli zainspirowaliśmy Cię do wykonania zdjęcia opowiadającego interesujące historię, warto podzielić się nim ze światem. Prześlij zdjęcie do Galerii.