Porady i techniki przydatne w pracy z aparatem kompaktowym

Zima odeszła już w zapomnienie, a wiosna napełnia nas nadzieją. Wraz z wiosną zaczyna się nowe życie. Dni stają się coraz dłuższe, na drzewach pojawiają się pąki, kwiaty zaczynają rozkwitać, a zwierzęta rozpoczynają okres godowy. Świat jest wypełniony optymizmem i naturalną energią.

  • Wiosenne słońce
  • Wyłączenie lampy błyskowej
  • Niepozowane zdjęcia
  • Relaksująca atmosfera

Wiosenne słońce

Wiosną dni często są jasne i słoneczne. Światło jest zazwyczaj najbardziej korzystne wczesnym porankiem. Warto wówczas poeksperymentować z jego wykorzystaniem. Przyjrzyj się reakcjom ludzi, kiedy poranne promienie słoneczne odbijają się na ich twarzach. Zobacz, jak światło zmienia nastrój ludzi. Zaobserwuj, jak światło słoneczne może zmienić zwykłe ujęcie w coś naprawdę niezwykłego.

Wyłączenie lampy błyskowej

Aparaty PowerShot i IXUS często automatycznie włączają lampę błyskową, gdy wykryją, że główny obiekt jest oświetlony z tyłu. Określenie „oświetlony z tyłu” oznacza, że tło znajdujące się za fotografowanym obiektem jest dużo jaśniejsze niż sam obiekt. Dzieje się tak na przykład wtedy, gdy fotografujemy kogoś, za kim znajduje się słońce. Jeśli wyłączysz wbudowaną lampę błyskową, aparat skupi się na bliższym obiekcie, a tło będzie jaśniejsze.

wiosna – Canon
Luci Correia, Witaj, słońce!

Niepozowane zdjęcie

Zaawansowane aparaty PowerShot często są wyposażone w odchylany wyświetlacz LCD. Możesz go użyć, aby skomponować niepozowane ujęcia rodziny i znajomych cieszących się z nadejścia wiosny. Wiele modeli zostało wyposażonych w funkcję łączności Wi-Fi, dzięki czemu, korzystając ze smartfonu, możesz zdalnie sterować aparatem za pomocą aplikacji Canon Camera Connect i robić zdjęcia w dogodnym momencie.

Relaksująca atmosfera

Aby ujęcia na zdjęciach wyglądały jak najbardziej naturalnie zadbaj o to, aby fotografowane osoby były maksymalnie zrelaksowane. Mówi się, że ludzie na zdjęciach odzwierciedlają nastrój fotografa. Zatem bądź sobą i postaraj się, aby fotografowane osoby nie czuły się skrępowane. Okazuj im wsparcie i nie wymagaj zbyt wiele. Fotograf powinien był gotowy do robienia zdjęć, a nie chować się za aparatem.

Porada: jeśli fotografujesz dzieci, użyj aparatu jako rekwizytu, który wzbudzi ich ciekawość i zachęci do współpracy. Powiedz im, że aparat rejestruje tylko radosne chwile i zaproponuj zabawę polegającą na tym, że każde z nich zostanie sfotografowane z uśmiechem na ustach.

Prześlij zdjęcia do Galerii Canon

Jeśli zainspirowaliśmy Cię możliwościami wypróbowania innych opcji fotografowania, prześlij zdjęcia do naszej Galerii. To miejsce, w którym prezentujemy i udostępniamy nasze ulubione zdjęcia nadesłane przez społeczność firmy Canon. Przyślij nam swoje zdjęcia.