Nadejście wiosny na dynamicznych, pełnych wyrazu zdjęciach

Zima odeszła już w zapomnienie, a wiosna napełnia nas nadzieją. Wraz z wiosną zaczyna się nowe życie. Dni stają się coraz dłuższe, na drzewach pojawiają się pąki, kwiaty zaczynają rozkwitać, a zwierzęta rozpoczynają okres godowy. Świat jest wypełniony optymizmem i naturalną energią.

Urok wiosny nie ogranicza się jednak do pięknej pogody. To również czas wzajemnych spotkań i ważnych świąt, takich jak Wielkanoc czy Dzień Matki. To ostatnie święto obchodzone jest w poszczególnych krajach w różnych terminach. Wszechobecna radość i nadzieja skłaniają do zastanowienia się, jak najlepiej uchwycić urok i magię fotografowanych obiektów. Przedstawiamy kilka sposobów jak wyrazić różne cechy osobowości na zdjęciach.<1/

Naturalne pozowanie

Nie wszystkie pozowane zdjęcia muszą wyglądać sztucznie. Fotografowana osoba może trzymać ulubiony przedmiot i zacząć o nim opowiadać. Możemy też wręczyć jej coś co lubi, aby wzbudzić jej zainteresowanie. Dzięki temu ożywi się i zacznie zachowywać się bardziej naturalnie, a fotograf będzie mógł uchwycić na zdjęciu najlepsze aspekty jej osobowości.

wiosna – Canon
Hedvigs, Wielkanoc

Uchwyć idealny moment

Jeśli pasjonujesz się fotografią, to prawdopodobnie w ogóle nie rozstajesz się z aparatem. Dzięki temu w każdej chwili możesz uwiecznić wyjątkowy moment. Korzystając z krótkiego czasu naświetlania, zdążysz sfotografować wybuch śmiechu dziecka lub uśmiechy na twarzach znajomych, którzy właśnie dzielą się wspomnieniami. Bądź w pobliżu ze swoim aparatem, a emocje same się pojawią.

wiosna – Canon
Michael Bentley, Śmiech Alexa

wiosna – Canon
Anton Nazarov

Magia świata zwierząt

Wiosną zwierzęta mają mnóstwo energii. Warto podkreślić ich słodką, choć czasem zawadiacką naturę. Dzięki temu fotografie nie będą zwykłymi zdjęciami zwierząt, a pełnymi wyrazu dziełami. Jeśli jesteś w plenerze, staraj się fotografować owieczki, wiewiórki lub kaczuszki. W domu spróbuj uchwycić urok kudłatego przyjaciela, a Twoje zdjęcia zachwycą niejedną osobę.

wiosna – Canon
Derek Thomas, Nowo narodzona owieczka

wiosna – Canon
Audrey, Przepraszam, ale twój ogon zasłania mi twarz

wiosna – Canon
Nicola Romagna, Zanzibar w wiadrze

Coś więcej niż obiekt

Niezależnie od tego, czy chcesz uchwycić żywiołowość dzieci czy mądrość osób starszych, dobre zdjęcie powinno oddawać osobowość fotografowanej osoby, a jednocześnie pokazywać ją w określonym kontekście. Wykorzystaj kompozycję ujęcia, aby w odpowiedni sposób wykadrować fotografowany obiekt. Uwzględnienie w kadrze otaczających przedmiotów pozwoli zrozumieć, co sprawia, że fotografowane osoby są tak podekscytowane lub zamyślone, a to z pewnością zwiększy głębię przekazu. Wszystko to pomoże w tworzeniu efektownych, pełnych wyrazu zdjęć.

Fani produktów firmy Canon wykonują wiele niezwykłych fotografii. W tym miesiącu tematem przewodnim jest Dzień Matki, skupiamy się więc na zdjęciach wyjątkowych kobiet. Pamiętaj również o zapoznaniu się z naszymi poradnikami. Niezależnie od poziomu zaawansowania znajdziesz w nich mnóstwo pomysłów i porad, dzięki którym udoskonalisz swoje umiejętności.