Fotografowanie mijającej jesieni aparatem IXUS lub PowerShot

Czas, kiedy zima przegania resztki jesiennych liści, to wspaniały moment na wykonanie interesujących zdjęć. Listopad jest początkiem okolicznościowych świąt oraz spotkań znajomych i członków rodziny. Warto mieć przy sobie aparat, którym sfotografujemy nocne spotkania przy ognisku lub popołudniowe spacery przy zapadającym zmroku.

Na przełomie jesieni i zimy nie rozstawaj się z aparatem kompaktowym – możesz zrobić nim bardzo atrakcyjne zdjęcia. Aparat IXUS lub PowerShot daje dużo więcej możliwości na robienie twórczych zdjęć niż zwykły smartfon. Wykorzystaj piękno nastrojowego nieba, nasyconych kolorów i sztucznych ogni. 

Fotografowanie detali, aby oddać atmosferę otoczenia

W obliczu nadchodzącej zimy coraz więcej osób wyjmuje z szaf ciepłe ubrania, zakłada szaliki, rękawiczki, czapki i płaszcze. Atmosferę tej pory roku możesz oddać poprzez ukazanie faktur i cech, które świadczą o zmianie odzieży na cieplejszą. Użyj trybo makro i zbliż się do fotografowanego obiektu. Poszukaj detali na rękawiczkach, szalikach i swetrach. Możesz wykonać portret ukazujący rodzinę lub znajomych ubranych w zimową odzież.

pory roku – Canon
Jacquelyn Loadman – Zima

Korzystanie z programów tematycznych

Wiele aparatów IXUS i PowerShot jest wyposażonych w programy tematyczne przydatne podczas fotografowania pokazów sztucznych ogni i ujęć na śniegu. Tryb Śnieg pozwala fotografować śnieg z odpowiednią jasnością i intensywnością bieli, a nie w szarym odcieniu. Niektóre aparaty IXUS i PowerShot mają tryb sztucznych ogni, który ułatwia fotografowanie tego typu pokazów.

Wskazówka: warto użyć statywu lub innego stabilnego podparcia (np. stołu lub muru), aby skorzystać z długiego czasu naświetlania podczas fotografowania sztucznych ogni. 

Fotografowanie odbić

Fotografuj odbicia miejskich budynków i świateł w mokrych powierzchniach i kałużach. W miastach i na obszarach zabudowanych warto nasycić kolory korzystając z trybu żywych kolorów lub wybór opcji Vivid (Intensywne kolory) w menu Moje kolory w przypadku fotografowania w trybie P.

Wskazówka: jeśli aparat ma odchylany ekran LCD, wykorzystaj go. Umieść aparat nisko nad ziemią, blisko mokrej powierzchni lub kałuży. Dzięki temu odbicie świateł w lustrze wody będzie efektowniejsze.

Pochmurna pogoda

Gdy na północy Europy nadchodzi zima, chmury mają często szaro-ołowiowy kolor. Poproś znajomych lub członków rodziny, aby założyli jasne płaszcze lub kurtki. Najlepiej czerwone lub żółte. Ustaw ich na tle burzowych chmur. Wybierz moment, kiedy słońce przebije się i oświetli fotografowane obiekty, ale chmury w tle będą ciemniejsze i bardziej złowrogie. Dokładnie przeanalizuj kompozycję. Zmień ogniskową tak, aby obiekt zajmował mniejszą część kadru i był tylko kolorowym punktem na tle burzowych chmur. 

Przesłanie zdjęcia do Galerii

Jeśli zainspirowaliśmy Cię do sfotografowania przejścia jesieni w zimę, prześlij swoje zdjęcia do Galerii. To miejsce, w którym prezentujemy i udostępniamy nasze ulubione zdjęcia nadesłane przez społeczność firmy Canon.