Uchwyć całą historię

Mały i lekki aparat kompaktowy można schować do kieszeni i zabrać na zimowe przyjęcie lub imprezę, które odbywa się w budynku czy na świeżym powietrzu. Przykładowo, lustrzanka cyfrowa może być zbyt duża, by zabrać ją na łyżwy, ale aparat IXUS sprawdzi się doskonale. Mając aparat IXUS lub PowerShot pod ręką, nie przegapisz chwili wartej zapamiętania i zachowasz dużą kontrolę nad oświetleniem zdjęć, co pozwoli uzyskać zadowalające rezultaty i naprawdę uchwycić świąteczny nastrój.

Dla początkujących:

Używaj trybu słabego oświetlenia

Spróbuj użyć trybu słabego oświetlenia, dostępnego w wielu aparatach Canon IXUS i PowerShot. Umożliwia on wykonywanie zdjęć przy bardzo słabym oświetleniu, zwłaszcza z ręki. Tryb słabego oświetlenia jest naprawdę przydatny, gdy chcemy sfotografować koncert kolęd w plenerze, odświętną kolację przy świecach lub świąteczne lampki.

Użyj trybu słabego oświetlenia – Canon
© Nan Palmero – Canon PowerShot S90

Ostrzejsze zdjęcia z samowyzwalaczem

Możesz poprawić jakość zdjęć zimowych uroczystości (i być na zdjęciach grupowych!), używając samowyzwalacza aparatu. Jeśli nie masz statywu, możesz umieścić aparat na stole, półce lub innej płaskiej powierzchni i ustawić ujęcie tak, aby uzyskać ostry obraz.  Następnie ustaw się w kadrze i zaczekaj, aż samowyzwalacz dla twarzy uchwyci wszystkie twarze na wspaniałej fotografii.

Fotografowanie z lampą błyskową

Gdy aparat Canon IXUS lub PowerShot pracuje w trybie w pełni automatycznym, lampa błyskowa działa automatycznie w słabym oświetleniu. Lampa błyskowa jest najskuteczniejsza, gdy obiekt główny jest w odległości od 50 cm do 2 m od aparatu. Aby uzyskać lepsze efekty z lampą błyskową, spróbuj zbliżyć się do obiektu i wypełnić kadr. Uważaj jednak, aby nie podejść do obiektu zbyt blisko, ponieważ może pojawić się cień. Możesz także wyłączyć lampę błyskową i włączyć tryb słabego oświetlenia, a następnie porównać rezultaty i wybrać preferowaną konfigurację.

Fotografowanie z lampą błyskową – Canon
© Charley1965 – Canon Digital IXUS 500

Dla pasjonatów:

Udostępniaj zdjęcia przez Wi-Fi

Dzielenie się zdjęciami z Świąt Bożego Narodzenia lub zimowych uroczystości z rodziną i znajomymi to wspaniała sprawa – szczególnie jeśli nie mogą być razem z nami. Wiele nowszych aparatów IXUS lub PowerShot umożliwia udostępnianie zdjęć przez Wi-Fi. Dzięki temu można łatwo przesłać zdjęcia ze świątecznych uroczystości na smartfon lub tablet i szybko udostępnić je w serwisach społecznościowych. To doskonały sposób na to, aby krewni i znajomi zobaczyli najlepsze zdjęcia niemal od razu po wykonaniu i poczuli się, jakby wspólnie uczestniczyli w przyjęciu.

Tryb nocnych ujęć z ręki

Tryb nocnych ujęć z ręki pozwala wykonywać zdjęcia, które oddają ciepło i atmosferę wydarzenia. Aparat wykona cztery zdjęcia i automatycznie połączy je, aby uzyskać najostrzejszy obraz i zredukować poziom szumów. Ten tryb jest przydatny do wykonywania zdjęć statycznych, nocnych widoków na świeżym powietrzu – na przykład podczas wizyty na bożonarodzeniowym targu lub pokazu sztucznych ogni.

Tworzenie efektów w trybie fajerwerków

Wiele aparatów IXUS / PowerShot ma tryb fotografowania fajerwerków. Tryb ten optymalizuje ustawienia aparatu, ułatwiając fotografowanie sylwestrowego pokazu sztucznych ogni w Nowym Jorku. Pamiętaj, że podczas fotografowania sztucznych ogni aparat powinien być nieruchomy. Zdecydowanie zalecamy użycie statywu w celu uzyskania ostrych zdjęć. Jeśli jednak chcesz postawić na kreatywność, ustaw aparat w tryb fotografowania fajerwerków i spróbuj delikatnie przesuwać aparat podczas fotografowania pokazu. W ten sposób można uzyskać naprawdę zadziwiające efekty.

Tworzenie efektów w trybie fajerwerków – Canon
© Selena N. B. H. – Canon PowerShot A3300 IS