Tutorial: Post Production

Digital Photo Professional

Digital Photo Professional (DPP) to oprogramowanie firmy Canon do konwersji plików RAW i edycji zdjęć. Zdjęcia w formacie RAW można wykonywać za pomocą aparatów EOS i niektórych modeli aparatów kompaktowych, w tym z serii PowerShot S i G. Plik RAW zawiera dane zarejestrowane przez cyfrową matrycę aparatu i podlega jedynie minimalnemu przetworzeniu w aparacie. Pliku RAW nie można wyświetlić. Program DPP otwiera kopię takiego pliku w formacie, który można wyświetlić na ekranie komputera. Pierwotny plik pozostaje niezmieniony.

Picture_Tutorial_04_img1_EOS

Zaletą pliku RAW jest to, że nie trzeba przejmować się wieloma ustawieniami aparatu. Trzeba wprawdzie ustawić prawidłową ekspozycję (przysłona, czas naświetlania i czułość ISO), ale takie parametry jak balans bieli, styl obrazów i Auto Lighting Optimiser (Automatyczny optymalizator obrazu) można określić w programie DPP. Dzięki temu można poeksperymentować, aby przekonać się, które ustawienia zapewnią najlepszy efekt. Można regulować jasność, kontrast, nasycenie kolorów i barwę. Program DPP umożliwia także stosowanie korekt ostrości, redukcji szumów i zniekształceń obiektywu.

Picture_Tutorial_04_img2_EOS

Po wprowadzeniu wszystkich modyfikacji zdjęcie można zapisać jako plik JPEG lub TIFF. Pierwotny plik RAW pozostaje niezmieniony i można go użyć do utworzenia innego zdjęcia. Programu DPP można użyć także do edycji plików JPEG, choć zakres możliwych korekt jest ograniczony.

Jeśli chcesz poznać więcej zalet fotografowania w trybie RAW, ten samouczek prezentuje szczegółowe informacje o możliwościach tego formatu.

1  2  3  4  5

spacer
					image
Other Tutorials
Alternative Seasonal Photography
Seasonal weather
Perfect portraits
Discover Your Camera
Summer Light Photography
Photographic Composition