Tworzenie wysokiej jakości fotografii i filmów

[MASTER] Picture_9

Drukowane fotografie przyrody powinny być pełne życia, wyraźnych szczegółów i barw — tak jak świat przyrody w rzeczywistości.

Użycie drukarki PIXMA i nośnika o wysokim połysku z kategorii papierów fotograficznych pozwoli Ci uzyskać wyraźne i wyjątkowe wydruki, które najlepiej zaprezentują Twoją twórczość.

Wybór właściwego papieru

Wybór właściwego papieru to warunek uzyskania najbardziej szczegółowych wydruków. W celu uzyskania najlepszych rezultatów warto użyć papieru Photo Paper Pro Platinum i Plus Glossy II.

My Image Garden: praca staje się łatwiejsza

Skorzystaj z aplikacji My Image Garden, która ułatwia przygotowywanie wysokiej jakości wydruków. Oprogramowanie umożliwia drukowanie pojedynczych obrazów z filmów zarejestrowanych aparatem firmy Canon.

Ciekawe projekty wycinanek z papieru

Oprogramowanie My Image Garden Premium zawiera wiele modeli wycinanek z papieru, dzięki którym można tworzyć własne przyrodnicze kartki okolicznościowe. Możesz pobrać kolekcję zwierząt, wydrukować je na drukarce PIXMA, a następnie stworzyć trójwymiarowe, papierowe modele dla znajomych i rodziny.

Stwórz własny dokument przyrodniczy

Większość z nas uwielbia oglądać filmy przyrodnicze, a dziś stworzenie i udostępnienie własnego dokumentu przyrodniczego stało się naprawdę bardzo łatwe. Może warto zabrać aparat na następny spacer po lesie?

Posiadanie wiedzy o fotografowanym obiekcie i chęć opowiedzenia historii sprawi, że film będzie bardziej interesujący. Może warto opowiedzieć o lisie, który codziennie pojawia się w ogrodzie, albo o napotkanej pewnego dnia rudej wiewiórce.

Kamery wideo, na przykład modele z serii LEGRIA, zwykle mają duży zakres powiększenia, dzięki czemu są odpowiednie do filmowania przyrody. Niezależnie od rodzaju sprzętu używanego do filmowania istotne jest to, aby uchwycić szerszy widok otoczenia przyrody, a także samą przyrodę, umieszczając obiekt w kontekście.

[MASTER] Picture_10
© „Senne spojrzenie”, zdjęcie wykonane aparatem Canon EOS 7D, autor: Kalicos

Stosuj krótkie ujęcia

Podczas nagrywania filmów przyrodniczych należy stosować krótkie ujęcia i regularnie zmieniać perspektywę, aby podtrzymać zainteresowanie widzów. Zwierzęta potrafią być szybkie i nieprzewidywalne. Prawdopodobnie będziesz musiał szybko przemieszczać się, aby nie starcić ich z kadru. Nagrywanie krótkich ujęć pomoże Ci uniknąć nierównych ruchów kamery podczas śledzenia akcji.

Szeroki plan, średni plan, zbliżenie, powtórzenie

Wykonaj kilka ujęć szerokokątnych, przedstawiających środowisko lub habitat, a następnie serię krótkich nagrań z głównym obiektem niezależnie od rozmiaru filmowanego zwierzęcia. Spróbuj zmieniać ogniskową, aby powiększyć obiekt w kadrze. Podczas filmowania z maksymalnym powiększeniem należy pamiętać o ustabilizowaniu kamery. W celu uzyskania najlepszych rezultatów możesz położyć kamerę na stabilnej powierzchni lub użyć statywu.

[MASTER] Picture_11
© „Leśna żaba”, zdjęcie wykonane aparatem Canon EOS Digital Rebel Xti, autor: Michael Malz

Rejestracja dźwięku

Jeśli nagrywasz kamerą LEGRIA, użyj funkcji automatycznego wyboru sceny audio z ustawieniem Forests & Birds (Las i ptaki), aby lepiej rejestrować odgłosy odległych obiektów. Możesz także eksperymentować z dodawaniem głosu do filmu w celu zwiększenia dramaturgii.

[MASTER] Picture_12
© „Wąż”, zdjęcie wykonane aparatem Canon EOS 600D, autor: Leo Hidalgo