Przewodnik jak to zrobić: kolor

Inne sposoby wzbogacenia koloru i wyglądu zdjęć

Styl obrazów to jeden z wielu sposobów regulacji kolorów obrazu. Oto kilka innych sugestii do wypróbowania.

Filtry kreatywne
Wiele aparatów EOS umożliwia stosowanie wbudowanych filtrów kreatywnych. Obejmują one filtr czarno-biały ziarnisty, artystyczny uwydatniony, akwarelę i aparat-zabawkę i mogą być stosowane z powodzeniem do wykonywanych zdjęć.

Basic +
W przypadku najnowszych aparatów EOS można wybrać otoczenie i kolor zdjęć nawet wtedy, gdy pokrętło wyboru trybów jest ustawione w strefie podstawowej. Dostępne są następujące opcje: Vivid (Żywy), Soft (Miękki), Warm (Ciepły), Cool (Zimny) i Monochrome (Monochromatyczny). Po wyborze otoczenia można wyregulować intensywność efektu. Szczegółowe informacje znajdują się w instrukcji obsługi aparatu.

Picture_Tutorial_p2_02

Pora dnia
Na kolor zdjęć wpływa nie tylko aparat, ale także pora dnia. Kolory są bardziej żywe w dni słoneczne niż w pochmurne, godzina tuż po wschodzie słońca i godzina tuż przed zachodem słońca (tzw. złote godziny) są zazwyczaj uważane za najbardziej korzystne dla fotografii.

Picture_Tutorial_p2_03
Poranne słońce zapewnia intensywne i ciepłe kolory.

Filtr polaryzacyjny
Kołowy filtr polaryzacyjny zamontowany na obiektywie może stanowić wspaniałe narzędzie do redukcji odblasków i pogłębiania kolorów, zwłaszcza barwy błękitnego nieba.

Filtr polaryzacyjny wzbogaca kolory i pogłębia błękit nieba

Wejdź do Galerii
Teraz, gdy już znasz sposoby uwydatnienia koloru na swoich zdjęciach, wykonaj następny krok i wypróbuj niektóre z nich. Następnie wyślij swoje pełne koloru zdjęcia do Galerii. 30 najbardziej interesujących prac pokażemy w przyszłym miesiącu.

Odkryj system EOS
Nowy obiektyw pozwala spojrzeć na wszystko zupełnie inaczej i zapewnia nowe możliwości fotografowania. Ten obiektyw może być pomocny.

EF 50mm f/1,4 USM*
Ten obiektyw zapewnia wyjątkową jakość zdjęć i olbrzymią wartość maksymalną przysłony wynoszącą f/1.4, co umożliwia przejęcie pełnej kontroli twórczej we wszystkich warunkach oświetleniowych i uzyskanie pięknego rozmycia tła.

Idealny do zastosowań ogólnych, portretów i zdjęć produktów.

Picture_Tutorial_p2_05

* Wymaga adaptera mocowania EF-EOS M dla aparatu EOS M

1  2