Przewodnik jak to zrobić: kolor

Popraw kolor na swoich zdjęciach.

Już od dnia narodzin fotografii kolorowej fotografowie używają jej do wywierania wrażenia na osobach oglądających efekt końcowy. Wiedza na temat modyfikowania i używania koloru może decydować o różnicy między zdjęciami dobrymi a doskonałymi.

Picture_Tutorial_p1
Targ w Peterborough, © Simon Firth 2012, Canon EOS 350D

Styl obrazuPicture_Tutorial_p1_02
Jednym ze sposobów kontrolowania koloru i wyglądu zdjęć z użyciem aparatów EOS jest używanie różnych stylów obrazu (Picture Style). Oferują one zoptymalizowane ustawienia ostrości, kontrastu, nasycenia i tonalności. Dobra wiadomość jest taka, że aparaty EOS są wyposażone w gamę wstępnych ustawień nadających się do wielu okazji.

Picture_Tutorial_p1_03Przestaw pokrętło wyboru trybów znajdujące się w prawej górnej części aparatu EOS w jeden z trybów strefy artystycznej: <P>, <Tv> lub <Av>. Następnie naciśnij przycisk oznaczony symbolem wyróżnionym czerwonym kółkiem na ilustracji po prawej stronie i wybierz żądany styl obrazu spośród wymienionych poniżej.

Picture_Tutorial_p1_04Auto (Automatycznie):
Aparat stosuje styl, który uzna za najbardziej odpowiedni dla danej sceny.

Picture_Tutorial_p1_05&lt;Standard&gt; (Standardowy):
Jest to ustawienie domyślne. Ta opcja zapewnia ostry obraz, dobry kontrast i dynamiczne kolory.

Picture_Tutorial_p1_06Portrait (Portrety):
Nieco zmniejsza wyostrzenie i zapewnia właściwy odcień skóry.

Picture_Tutorial_p1_07Landscape (Krajobrazy):
Podkreśla kolory zielony i niebieski oraz zwiększa nasycenie.

Picture_Tutorial_p1_08Neutral (Neutralny):
Kolory są naturalne, ale przytłumione.

Picture_Tutorial_p1_09Faithful (Dokładny):
Oddaje kolory z maksymalną dokładnością względem oka postrzegającego je w świetle dziennym.

Picture_Tutorial_p1_10Monochrome (Monochromatyczny):
Tworzy zdjęcia czarno-białe. Można także stosować cztery różne filtry (żółty, pomarańczowy, czerwony i zielony) oraz cztery różne efekty tonalne (sepia, niebieski, purpurowy i zielony).

Aparaty EOS, a także PowerShot z serii G i S umożliwiają wykonywanie zdjęć w formacie RAW. Korzystając z oprogramowania DPP dostarczanego z tymi aparatami, można później zmienić styl obrazu. Aby dowiedzieć się więcej, przeczytaj poradnik dotyczący formatu RAW.

1  2