Porady i techniki przydatne w pracy z aparatem kompaktowym

Rozpoczynający się rok będzie pełen nowych doświadczeń, możliwości i wyzwań. To również okazja, aby przyjrzeć się własnym postępom fotograficznym, zastanowić się nad zdjęciami i filmami, które napawają Cię dumą, jak również nad obszarami, które jeszcze wymagają poprawy. Wykorzystaj nowy rok, aby zmierzyć się z kolejnymi wyzwaniami i rozwijać swoje umiejętności.

Nowy rok – Canon
Georgie Pauwels – Kolorowo

  • Planowanie zadań na nadchodzący rok
  • Przechowywanie zdjęć w Internecie
  • Nauka na podstawie wcześniej wykonanych zdjęć
  • Podjęcie próby fotografowania w formacie RAW
  • Nauka korzystania z trybu ręcznego

Planowanie zadań na nadchodzący rok

Warto poświęcić czas na wyszukanie wydarzeń w nadchodzącym roku, w trakcie których będzie można zrobić fantastyczne zdjęcia. Planowanie z dużym wyprzedzeniem zmotywuje Cię również do zapoznania się z możliwościami aparatu w celu ich maksymalnego wykorzystania w przyszłości.

Zacznij uczyć się, jak ustawić swój aparat, aby wykonywać fantastyczne panoramy miast. Stanie się to naturalnym odruchem, gdy tylko znajdziesz się w nowym miejscu. Pomoże Ci to wykonywać coraz lepsze zdjęcia.

Przechowywanie zdjęć w Internecie

Zdjęcia są cenne. Karty pamięci Twojego aparatu są prawdopodobnie pełne zdjęć, które chcesz uporządkować i bezpiecznie przechowywać. Dobrym pomysłem jest przesłanie zdjęć do platformy internetowej do przechowywania zdjęć i dzielenia się nimi, takiej jak irista. Dzięki temu będą one bezpieczne, a Ty będziesz mógł łatwo wybierać te ulubione i udostępniać je znajomym, rodzinie lub całemu światu.

Nauka na podstawie wcześniej wykonanych zdjęć

Po zrobieniu wielu zdjęć własnym aparatem zawsze warto ponownie je obejrzeć i sprawdzić, co można poprawić w tych, które będziesz robił w nadchodzącym roku. Wielu fotografów używa głównie ustawień automatycznych, a w niektórych przypadkach dostosowanie i kontrola niektórych z nich pomogłoby wykonać lepsze zdjęcia.

Porada: czasami najwięcej możesz nauczyć się na podstawie zdjęć, które nie do końca się udały.

Podjęcie próby fotografowania w formacie RAW

Fotografowanie w formacie RAW zapewnia najlepszą jakość. Zdjęcia w formacie RAW można wykonywać przy użyciu niektórych aparatów PowerShot, szczególnie z serii G. Zapoznaj się z instrukcją obsługi, aby sprawdzić, jakie możliwości zapewnia aparat. Do przetwarzania zdjęć w formacie RAW wymagane jest odpowiednie oprogramowanie zainstalowane na komputerze. Możesz pobrać program Digital Photo Professional firmy Canon z jej witryny internetowej, a następnie przetwarzać zdjęcia z aparatu PowerShot w formacie RAW.

Nowy rok – Canon
Stig Nygaard – Karuzela

Nauka korzystania z trybu ręcznego

Tryb ręczny zapewnia większą kontrolę nad sposobem fotografowania. Pozwala kontrolować przysłonę i czas naświetlania, a nawet czułość ISO. Dzięki temu możesz wykonywać zdjęcia w sposób naprawdę kreatywny. Większość aparatów PowerShot z serii SX i G została wyposażona w tryby ręcznej pracy.

Najpierw rozpocznij pracę z opcją automatycznej czułości ISO, a następnie wybierz czas naświetlania, aby określić sposób przechwytywania ruchu. Przy słabym oświetleniu dłuższe czasy naświetlania umożliwią artystyczne uchwycenie ruchu, co znacznie poprawi jakość zdjęć.

Użycie przysłony umożliwia kontrolowanie głębi ostrości. Wystarczy wybrać najmniejszą wartość liczby f i ustawić się jak najbliżej obiektu, aby ograniczyć głębię ostrości i uzyskiwać w ten sposób atrakcyjniejsze zdjęcia obiektu oddzielonego do tła.

Nowy rok – Canon
Disco-Dan – Samotny kosz

Przesyłaj zdjęcia do naszej Galerii

Jeśli zainspirowaliśmy Cię możliwościami wypróbowania innych opcji fotografowania, prześlij zdjęcia do naszej Galerii. To miejsce, w którym prezentujemy i udostępniamy nasze ulubione zdjęcia nadesłane przez społeczność firmy Canon. Przyślij nam swoje zdjęcia.