Uchwyć lato w swojej okolicy

neighbourhood

© Andrea Schaffer. Wykonane aparatem Canon EOS 450D; f/5,0, 1/100 s i ISO 200

neighbourhood

© Cristian Bortes. Wykonane aparatem Canon EOS 550D; f/5,0, 1/800 s i ISO 100

neighbourhood

© Christian Bortes. Wykonane aparatem Canon EOS 500D; f/5,0, 1/250 s i ISO 100

neighbourhood

© mjk23. Wykonane aparatem Canon EOS 1000D; f/8,0, 1/125 s i ISO 100

neighbourhood

© Dan. Wykonane aparatem Canon EOS 60D; f/10,0, 1/250 s i ISO 200

Moja okolica latem

Co tak naprawdę definiuje Twoją okolicę latem? Zebraliśmy kilka najlepszych wskazówek, które pomogą w zrobieniu najlepszych zdjęć Twojej okolicy tego lata.

Poczekaj na właściwe oświetlenie

Niewielkie chmury zasłaniające światło sprzyjają fotografii ulicznej — zapewniają równe rozproszenie światła i pomagają uniknąć ostrych cieni. Jednak, jeśli nie zależy nam na tym efekcie, latem najlepszym aspektem światła jest to, że może się ono bardzo szybko zmieniać. Poczekaj kilka minut i najprawdopodobniej uzyskasz oczekiwane zdjęcie.

„Magiczna godzina” to także doskonały czas na fotografowanie. To czas tuż po wschodzie lub tuż przed zachodem słońca. Niski kąt padania promieni słonecznych nie tylko tworzy dłuższe i ciekawsze cienie, ale także rozprasza dużo niebieskiego światła ze spektrum kolorów i zdjęcia wydają się znacznie cieplejsze.

Obserwuj obserwatorów

Gdy znajdujemy się w miejscach zabudowanych lub takich, gdzie dużo się dzieje, częstym źródłem frustracji jest niemożliwość uzyskania czystego zdjęcia wydarzeń z powodu tłumów zasłaniających ludzi. Dlaczego zatem nie uczynić ich częścią zdjęcia? Sprawdź, jak umieszczenie ich na zdjęciu pomaga uchwycić atmosferę wydarzenia.

Miej otwarty umysł

Zawsze dobrze jest mieć pomysł na zdjęcie przed wyjściem, jednak niektórych najlepszych zdjęć nie dałoby się zaplanować. Pamiętaj o tym, aby mieć zawsze aparat przy sobie i nie przegapić ciekawych wydarzeń.

Zmień punkt widzenia

Jeśli chciałbyś, aby Twoje zdjęcia zostały zauważone przez innych, pokaż obraz, którego normalnie by nie dostrzegli. Wejdź wyżej — nawet jeśli staniesz na niskim murku, Twoje zdjęcia zyskają inny wymiar. Możesz także przykucnąć. Zdjęcie z poziomu kostek ukaże Twoją okolicę z innej perspektywy.

Baw się dobrze i pamiętaj, aby podzielić się z nami swoimi zdjęciami w Galerii lub na naszej stronie na Facebooku.