Przewodnik krok po kroku: korzystanie z trybów

Odejście od trybu automatycznego

Zdjęcie_Poradnik_s3Tryb krajobrazu

Tryb krajobrazu jest odpowiedni do fotografowania rozległych, otwartych przestrzeni w celu uzyskania maksymalnej jasności i ostrości całego obrazu. Aparat wybierze czas naświetlania zgodnie z panującymi warunkami. Na zdjęciach wykonywanych w tym trybie kolor niebieski i zielony są bardziej wyraziste.

Działanie urządzenia EOS: aparat ustawia mały otwór przysłony, aby wyostrzyć cały obraz. Podczas fotografowania przy słabym oświetleniu długi czas naświetlania może powodować drgania aparatu. W takich sytuacjach wskaźniki czasu naświetlania będą migać. Statyw lub podparcie aparatu mogą posłużyć do uzyskania wyraźnych zdjęć. Styl obrazu Krajobraz wybieramy, jeśli chcemy uwydatnić kolory spotykane w przyrodzie - odcienie koloru niebieskiego i zielonego są nasycone i wyraziste.

Zdjęcie_Poradnik_s3_02
Góry Kaledońskie, © Tony Foster 2011, Canon EOS-1D Mark IV

Inne typy zdjęć do wypróbowania: tryb krajobrazu nie służy wyłącznie do rejestrowania piękna przyrody. Warto ustawić ten tryb podczas zwiedzania miasta, zwłaszcza w jasne, słoneczne dni. Aparat EOS może wykonywać wyraźne i żywe zdjęcia z podróży.

Wybór obiektywu:EF-S 10-22 mm f/3,5-4,5 USM*
Mały i lekki, ale bardzo szerokokątny obiektyw pozwala uchwycić krajobrazy w całej okazałości.

Kolejne kroki

Teraz weź aparat EOS i wypróbuj tryby podstawowe, które zostały tutaj opisane. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat używania różnych trybów dostępnych w aparacie EOS, które mogą zmieniać wygląd zdjęć, pomocny może być ten poradnik.

* Wymaga adaptera mocowania EF-EOS M dla aparatu EOS M lub korpusu lustrzanki cyfrowej Canon z mocowaniem EF-S, które jest oznaczone białym kwadratem na mocowaniu obiektywu.

1  2  3