Poradnik: obiektywy

Przegląd obiektywów

Jedną z wielu zalet systemu EOS jest możliwość korzystania z ponad 70 wymiennych obiektywów. Można wybrać i podłączyć obiektyw dobrany do obiektu i sytuacji.

Aby pomóc w dobieraniu obiektywów, w tym poradniku opisano różnice pomiędzy nimi i istotne rozwiązania technologiczne, a ponadto podano przykłady właściwych obiektywów do fotografowania popularnych obiektów.

• Ogniskowa
• Perspektywa
• Przysłona obiektywu
• Głębia ostrości
• Rozszyfrowywanie nazw obiektywów
• Mocowania obiektywów (EF, EF-S, EF-M)
• Mechanizmy obiektywów (USM, STM)
• Stabilizator obrazu
• Obiektywy serii L
• Wybór odpowiedniego obiektywu
• Sport/dzika przyroda
• Portrety
• Krajobrazy
• Makro

Zdjęcie_Poradnik_s1

Ogniskowa
Jeżeli kiedykolwiek zdarzyło Ci się używać szkła powiększającego do ogniskowania promieni słońca na kawałku papieru, odległość między szkłem a papierem była właśnie ogniskową. W przypadku obiektywów złożonych z wielu elementów jest to nieco bardziej skomplikowane, ale zasada ogólna jest taka sama.

W fotografii ogniskowa decyduje o głębi ostrości obiektywu. Obiektyw o krótkiej ogniskowej ma szerokie pole widzenia i pozwala zobaczyć dużą część kadru. Obiektyw o długiej ogniskowej ma wąskie pole widzenia i pozwala zobaczyć tylko mały wycinek kadru. Obiektywy o krótkiej ogniskowej to obiektywy „szerokokątne”. Obiektywy o długiej ogniskowej zazwyczaj są nazywane „teleobiektywami” — działają jak teleskop, który powiększa mały obszar obiektu.

1   2  3  4  5  6

spacer
					image
Inne poradniki
Autumn Skies Photography
Still Life Photography
Travel Photography
Sports Photography
Architecture Photography
Macro Photography
What makes a great photo