Poradnik: ostrość

Ręczna regulacja ostrości

Choć automatyczna regulacja ostrości jest bardzo efektywna, są sytuacje, w których warto eksperymentować z punktem ostrości.

Na przykład podczas fotografowania krajobrazów ustawienie ostrości mniej więcej na jedną trzecią odległości w głąb sceny może zapewnić maksymalną głębię ostrości (wyostrzony obszar za i przed punktem ostrości).

Można to zrobić, wybierając środowy punkt AF i ustawiając go na właściwym obszarze obiektu. Wciśnięcie przycisku migawki do połowy zablokuje ostrość przed ponownym skomponowaniem ujęcia. Jednak ostrość należy regulować przed każdym kolejnym zdjęciem.

Jeśli użytkownik zamierza wykonać kilka zdjęć krajobrazów, być może z różnymi ustawieniami ekspozycji, ręczna regulacja ostrości to właściwe rozwiązanie. Z boku obiektywu znajduje się mały przełącznik, który można przesunąć z pozycji „AF” do pozycji „MF”.

Picture_Tutorial_p5_01

Czy wiesz, że możesz dostosować wizjer do swojego wzroku?

W przypadku lustrzanek EOS kluczowe jest to, aby obraz wyświetlany przez wizjer optyczny był ostry dla oczu. Okulary mogą być pomocne, ale często lepiej jest korzystać z wbudowanej soczewki do korekcji dioptrii. Można ją regulować za pomocą małego pokrętła w prawej górnej części okularu wizjera. Spójrz w wizjer i obracaj pokrętło najpierw w jednym, a potem w drugim kierunku, aż czarne prostokąty wskazujące położenie punktu ostrości staną się jak najostrzejsze.

Picture_Tutorial_p5_02

Więcej informacji
Ten poradnik to dobra podstawa, by zrozumieć funkcje automatycznej regulacji ostrości modelu EOS. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, szczegółowe omówienie jest dostępne w witrynie Canon Professional Network (CPN). Przeczytaj wszystko o funkcji AF tutaj.

1  2  3  4  5