Porady i techniki przydatne w pracy z aparatem kompaktowym

Luty bywa ponury. To wprawdzie najkrótszy miesiąc roku, ale pogoda jest nadal zimowa, a uroki mroźnych poranków i śnieg ustępują miejsca mżawce i deszczowi. Dni ciągną się, a lato wydaje się bardzo odległe.

To dobra okazja, by pocieszenie odnaleźć w świecie fotografii. Fotografowanie pięknych i pobudzających wyobraźnię obrazów może być doskonałym sposobem na rozjaśnienie szarych dni i uatrakcyjnienie codziennej rutyny. Wykorzystaj fotografię, aby każdy dzień stał się ważny i warty zapamiętania. Może warto postawić sobie wyzwanie polegające na wykonaniu większej liczby zdjęć także w tym miesiącu. Dzięki temu udoskonalisz swoje umiejętności.

  • Tylko jeden kolor
  • Droga do pracy
  • Jak fotografować żywność
  • Korekta ekspozycji

Filtry kreatywne

Jednym ze sposobów na znalezienie czegoś wyjątkowego w każdym dniu jest używanie filtrów. Są one dostępne w wielu nowych modelach IXUS i PowerShot. Tryb twórczego ujęcia umożliwia wykonanie pięciu kreatywnych obrazów pierwotnego obiektu na artystyczne i zaskakujące sposoby.

wyjątkowe – Canon
Vince Alongi – Tryb jednego koloru

Uważne obserwowanie świata

Być może przebywasz tę samą drogę do pracy każdego dnia. Jeśli jednak uważnie się przyjrzysz, być może zauważysz coś nowego. Mniejsze, kieszonkowe aparaty PowerShot i IXUS bez problemu możesz nosić ze sobą. Obserwuj miejsca, które mijasz pociągiem lub autobusem, budynki, na które nigdy nie patrzysz, lub ludzi, którzy czekają na przejściu dla pieszych.

Wskazówka: wyłącz automatyczną lampę błyskową, aby uniknąć przejaskrawionych zdjęć z oświetleniem bez wyrazu.

Fotografowanie żywności

Fotografowanie żywności to dobra okazja do uwiecznienia wielu ciekawych rzeczy. Podobnie jak w innych dziedzinach fotografii kluczem jest odpowiednie oświetlenie obiektów. Użycie dyfuzora jako tła między oknem oświetlonym światłem słonecznym a talerzem z jedzeniem umożliwi rejestrowanie wspaniałych zdjęć. Zyskamy w ten sposób łagodne światło, które podkreśli naturalne barwy jedzenia.

wyjątkowe – Canon
Michael Behrens

Korekta ekspozycji

Jeśli zdjęcia żywności są zbyt ciemne, należy zwiększyć ekspozycję o 1 stopień lub więcej za pomocą korekty ekspozycji. Ta opcja jest dostępna w menu funkcji aparatu, w karcie „Zmień ustawienia”. Zwiększenie ekspozycji jest potrzebne, ponieważ biały dyfuzor powoduje, że scena jest jaśniejsza od standardowej. Oznacza to, że w aparacie należy ustawić zwiększoną ekspozycję wykonywanych zdjęć. 

wyjątkowe – Canon
Michael Behrens – Żywność II

Wskazówka: odbicie światła w stronę obiektu zwykłym, białym arkuszem papieru usunie cienie tworzone przez rozproszone światło za żywnością.

Prześlij zdjęcia do Galerii

Jeśli zainspirowaliśmy Cię możliwościami wypróbowania innych opcji fotografowania, prześlij zdjęcia do naszej Galerii. To miejsce, w którym prezentujemy i udostępniamy nasze ulubione zdjęcia nadesłane przez społeczność firmy Canon. Przyślij nam swoje zdjęcia.