Wskazówki dotyczące kamer LEGRIA

W tym miesiącu odkrywamy nowe sposoby uwieczniania prawdziwych emocji. Naszym celem jest pomaganie w uzyskiwaniu lepszych zdjęć i nawiązywaniu trwalszych więzi z oglądającymi zdjęcia.

Ludzkie emocje nie podlegają żadnym określonym zasadom. Są spontaniczne, a ich źródłem są bieżące sytuacje, dlatego zawsze warto mieć aparat pod ręką. To jedna z najważniejszych zasad fotografowania emocji. Niezaplanowane ujęcia mogą przynieść świetne rezultaty. Rób zdjęcia z zaskoczenia. Spust migawki naciśnij w momencie, gdy fotografowanej osobie wydaje się, że zdjęcie zostało już zrobione. Dzięki temu będzie ona wyglądała bardziej naturalnie i swobodnie.

Niezależnie od tego, czy chcesz dzielić się swoimi zdjęciami z otoczeniem czy zachować je wyłącznie dla siebie, nasze poradniki podpowiedzą, jak lepiej uchwycić emocje i nastroje fotografowanych osób.

Uwiecznianie chwil pełnych emocji kamerą LEGRIA

Oto kilka przydatnych technik nagrywania filmów pełnych emocji kamerą LEGRIA.


Wskazówki dotyczące kamery LEGRIA – Canon

Evan Wilson
Licencja – https://creativecommons.org/licenses/by-nd/2.0/


Wykorzystaj obiekty znajdujące się blisko kamery, aby stworzyć wrażenie przestrzeni w nagrywanym filmie. Zbliżaj się do obiektów, aby zmniejszyć głębię ostrości i uzyskać kinowy efekt.

Jeśli przesuwasz kamerę i śledzisz poruszający się obiekt, możesz wykorzystać elementy scenerii będące blisko kamery, aby stworzyć punkty edycji, które ułatwią zmianę perspektywy w trakcie edytowania filmu. 


Korzystanie z blokady ostrości

Przećwicz korzystanie z funkcji blokady ostrości (jeśli jest dostępna w urządzeniu), a następnie przesuwaj kamerę wraz z nagrywanym obiektem w taki sposób, by obiekt znajdujący się najbliżej obiektywu zajmował coraz więcej miejsca w kadrze i zaczął zasłaniać główną postać filmu. Profesjonalni filmowcy nazwali tę technikę „motivational transition”.

Możesz teraz zmienić położenie kamery, aby sfilmować osobę mijającą obiekt. W efekcie jest to świetny punkt umożliwiający edytowanie filmu i pozwala na pokazanie filmowanej postaci z innej perspektywy.

Używaj ustawień ostrości, aby skupiać się na statycznych elementach, takich jak krzesło czy ławka. Powiedz filmowanej osobie, by weszła w kadr i zatrzymała się przy ławce. Gdy zacznie się ona oddalać, podążaj za nią. Umiejętne przesuwanie kamery jest niezwykle istotne w tworzeniu interesujących filmów. Profesjonalni filmowcy nazwali tę technikę „motivational panning”.


Udostępnianie filmów przez sieć Wi-Fi

Filmy nagrane kamerą LEGRIA możesz udostępnić rodzinie lub znajomym za pośrednictwem komunikacji bezprzewodowej.

Kamery LEGRIA umożliwiają komunikację bezprzewodową na wiele sposobów. Można nimi sterować za pomocą przeglądarki internetowej, a nagrane filmy można odtwarzać przez sieć Wi-Fi na ekranie tabletu lub smartfonu z aplikacją CameraAccess.