Uchwyć emocje na każdym zdjęciu

W tym miesiącu przedstawiamy nowe sposoby uwieczniania prawdziwych emocji. Naszym celem jest pomaganie w uzyskiwaniu lepszych zdjęć i nawiązywaniu trwalszych więzi z oglądającymi zdjęcia.

Naukę warto rozpocząć od ustawiania ostrości na oczy fotografowanej osoby. To właśnie one najlepiej wyrażają emocje. Spojrzenie z boku, uniesiona brew czy łzy szczęścia mogą pomóc w zrobieniu doskonałego zdjęcia. Emocje można wyrażać również na inne sposoby, na przykład poprzez napinanie mięśni, trzymanie się za ręce czy machanie rękoma podczas koncertu. Ustawianie ostrości na drobnych szczegółach pozwoli uchwycić autentyczne ludzkie emocje. A jeśli naszym celem jest oddanie atmosfery pomieszczenia, miasta czy plaży, warto wówczas robić zdjęcia szerokokątne. 


[MASTER]Tutorial_Index_1

Andrés Nieto Porras – Nuevas aficiones
Licencja – https://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.0/


Fotografowanie ludzkich emocji

Ludzkie emocje nie podlegają żadnym określonym zasadom. Są spontaniczne, a ich źródłem są bieżące sytuacje, dlatego zawsze warto mieć aparat w zasięgu ręki. To jedna z najważniejszych zasad fotografowania emocji.

Niezaplanowane ujęcia mogą przynieść świetne rezultaty. Rób spontanicznie zdjęcia z zaskoczenia. Spust migawki naciśnij w momencie, gdy fotografowanej osobie wydaje się, że zdjęcie zostało już zrobione. Dzięki temu będzie ona wyglądała bardziej naturalnie i swobodnie.

Zawsze miej aparat w zasięgu ręki. Dzięki temu uwiecznisz znajomych podczas nagłego ataku śmiechu, oglądania nerwowego meczu lub szykowania się do wyjścia na imprezę. Są to najpiękniejsze, najszczersze i najbardziej emocjonujące chwile w życiu.


[MASTER]Tutorial_Index_2

Porsche Brosseau – Rozmyty uśmiech
Licencja – https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/


Fotografowanie emocji związanych z miejscem lub scenerią

Emocje mogą wywoływać nie tylko ludzie, lecz także miejsca. Wietrzna plaża, miejskie ulice nocą lub mglisty poranek mogą wzbudzać silne emocje. Jeśli robisz zdjęcie w miejscu, do którego często wracasz, fotografuj je o różnych porach dnia, aby uchwycić ich zróżnicowaną atmosferę. Pokój, ulica czy krajobraz będą wyglądać zupełnie inaczej w zależności od pogody, oświetlenia i Twojego nastroju. Pusta stacja kolejowa może wywoływać uczucie oczekiwania, plaża po sztormie wyraża ulgę, a puste ulice miejskie mogą oddawać uczucie samotności lub obawy.

Niezależnie od tego, czy chcesz dzielić się swoimi zdjęciami z otoczeniem czy zachować je wyłącznie dla siebie, nasze poradniki podpowiedzą, jak lepiej uchwycić emocje i nastroje fotografowanych osób.