W objęciach ciemności

Proste metody

Gdy już wiesz, co chcesz fotografować, kilka szybkich porad pomoże Ci optymalnie uchwycić wybrane obiekty.

HTTN_Page2_01
Przejażdżka w wesołym miasteczku, © Andreas Karnholz, Canon EOS 5D Mark III

Z lampą błyskową czy bez?
Brak światła nie zawsze oznacza konieczność użycia lampy błyskowej. Jest to doskonałe rozwiązanie w przypadku fotografowania ludzi lub bliskich obiektów. Jednak w przypadku dalszych obiektów należy wyłączyć lampę błyskową, która nie oświetli krajobrazu, a dodatkowo zepsuje nastrój panujący w otoczeniu.

Zmień perspektywę
Zwykłe rzeczy nabierają nocą nowego wymiaru, warto więc pomyśleć o perspektywie, z której je obserwujemy. Warto je sfotografować z dołu lub z góry. Zmiana układu zdjęcia na poziomy lub pionowy może przynieść zaskakujące efekty.

HTTN_Page2_02
Jasny błysk, © Hannah Loftus, Canon EOS 450D

Czerń i biel
Kontrast między jasnymi i ciemnymi elementami nocą sprawia, że warto zmienić tryb fotografowania na czarno-biały. Jeśli masz aparat PowerShot lub IXUS, znajdź ustawienie trybu monochromatycznego lub czarno-białego w pozycji „Moje kolory”. W przypadku aparatów EOS warto zacząć od trybu monochromatycznego w pozycji „Styl obrazów”. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o „Stylu obrazów”, przeczytaj ten poradnik.

Noc w Galerii
Bez względu na to, co chcesz fotografować nocą, te porady ułatwią rozpoczęcie pracy, która zapewni dobrą zabawę i doskonałe rezultaty. Najważniejsze jest to, aby w ogóle spróbować. Naładuj akumulator aparatu, weź latarkę, ubierz się ciepło i ruszaj w plener. Baw się dobrze podczas krótszych dni i dłuższych nocy i prześlij swoje najlepsze zdjęcia do Galerii.

1  2