Techniki fotografii przyrody przedstawia Brian Worley, instruktor w programie Canon

Fotografowanie natury aparatem IXUS lub PowerShot

[MASTER] Picture_7
© „Quando a chuva para” (Gdy przestaje padać), zdjęcie wykonane aparatem Canon PowerShot A400, autor: Israel Freire

Fotografowanie małej natury w trybie makro

Modele IXUS i PowerShot mają poręczną funkcję regulacji ostrości w trybie makro, która znakomicie sprawdza się przy wykonywaniu z bliska zdjęć roślin, biedronek czy unoszących się w powietrzu motyli. Funkcja ta umożliwia zbliżenie obiektywu aparatu do obiektu i tworzenie zdjęć, w których rozmiary na ekranie lub fotografii są większe niż w rzeczywistości.

[MASTER] Picture_8
© „Folhas pos-chuva” (Liście po deszczu), zdjęcie wykonane aparatem Canon PowerShot A400, autor: Israel Freire

Stabilność podczas robienia zdjęć z bliska

Podczas wykonywania z bliska zdjęcia delikatnego kwiatu lub śpiącego gekona trzeba pozostać w bezruchu. Należy pamiętać, że lampa błyskowa będzie mniej skuteczna, ponieważ pomiędzy nią a fotografowanym obiektem będzie się znajdować obiektyw. Lampa może też wystraszyć obiekt, więc warto zachować ostrożność.

Korzystanie z powiększenia

Aparaty IXUS / PowerShot z obiektywem o dużym powiększeniu umożliwiają wykonywanie doskonałych zdjęć z większych odległości. To bardzo przydatne podczas fotografowania zwierząt w miejscach, gdzie nie można się do nich zbliżyć, na przykład podczas fotografowania fok na skalistym wybrzeżu lub utrwalania ulotnego uroku łabędzia.

Ostre zdjęcia

Wiele obiektywów IXUS i PowerShot ma wbudowany stabilizator obrazu, który zapewnia ostrość zdjęć. Należy jednak zawsze pamiętać, aby pewnie trzymać aparat podczas fotografowania przyrody z maksymalnym powiększeniem. Nikogo nie zachwycą rozmazane zdjęcia ropuchy paskówki, mimo iż to naprawdę rzadki gatunek! Trzymanie aparatu oburącz lub ustawienie go na czymś stabilnym pomoże Ci uzyskać ostre zdjęcia bez użycia statywu.