Odkrywaj świat z różnych perspektyw

W tym miesiącu koncentrujemy się na świeżym spojrzeniu na otaczający świat. Poznaj historię dwóch rosyjskich poszukiwaczy przygód, Wadima i Witalija, którzy odkrywają najbardziej fascynujące miasta świata z zapierających dech w piersiach perspektyw.

Nie musisz wspinać się po budynkach, aby uchwycić miejsca czy sceny z innej perspektywy. Wystarczy, że opowiesz historię widzianą w odmienny sposób i już wywołasz nowe emocje. Możesz to osiągnąć, tworząc nastrój, wyrażając idee lub opowiadając historię poprzez zdjęcia.

W idealnej sytuacji widz będzie pod silnym wrażeniem zdjęcia, które widzi po raz pierwszy.

Idee można wyrażać poprzez kompozycję. Możesz pokazać kontrasty w tętniącym życiem mieście, skupiając się na kimś, kto cicho medytuje na peronie metra. Możesz zejść nisko, aby uchwycić stopy tłumu osób w codziennej drodze do pracy i pokazać ją z innej perspektywy. Zapoznaj się z naszymi poradnikami i dowiedz się więcej.

Niepowtarzalną perspektywę można stworzyć także poprzez eksperymenty z kolorem. Czytaj dalej i sprawdź w jaki sposób kolor może kształtować sposób postrzegania obiektów i nadać fotografiom nowe odcienie magii.

Uchwyć niepowtarzalną perspektywę

Kolor to skuteczne narzędzie, które pozwala uchwycić inny punkt widzenia aparatem IXUS lub PowerShot. Pozwala stworzyć lub zmienić nastrój ujęcia i lepiej oddać opowiadaną historię.

Korzystanie z funkcji Moje kolory

Wiele aparatów PowerShot/IXUS ma funkcję Moje kolory lub Filtry twórcze. Umożliwiają one rejestrowanie obrazu w wybranej kolorystyce, widocznej na podglądzie aparatu, bez konieczności używania komputera lub oprogramowania.  Jest to skuteczne narzędzie do tworzenia nastroju lub zwracania uwagi na konkretne części obrazu i do zmiany perspektywy.

Korzystanie z funkcji Moje kolory – Canon
© Vince Alongi – Canon Digital IXUS 70 – Tryb zamiany koloru
Licencja Creative Commons

Ustawienie Vivid zwiększa nasycenie kolorów, tworząc jaśniejsze kolory i uwydatniając niekontrastowy obraz w pochmurne lub mgliste dni.  Ustawienie Neutral redukuje kontrast i ogólną szczegółowość, aby ułatwić drukowanie zdjęć wykonanych w jasne, słoneczne dni. Z kolei ustawienie Czarno-biały pozwala tworzyć obraz monochromatyczny w celu zwiększenia kontrastu i nadania zdjęciu określonej atmosfery. Warto eksperymentować, wykonując to same zdjęcie z różnymi ustawieniami koloru i porównując różne perspektywy ujęcia lub obiektu.