Miasta są różnorodne. Uczucia, jakie wywołują u mieszkańców i turystów, są tak złożone jak ich infrastruktura. W tym miesiącu, w naszych poradnikach omawiamy, jak uchwycić ludzkie emocje i przekazać ich punkt widzenia rzucający światło na prawdziwe życie w mieście. Pokazując ludzi na fotografiach, można opowiadać pełniejsze historie o życiu w mieście, zawierające coś więcej niż tylko budynki i atrakcje turystyczne.

• Portrety na tle miasta
• Korzystanie z zoomu podczas wykonywania zdjęć portretowych na tle miasta
• Rejestrowanie uśmiechu
• Zapoznanie z trybem preselekcji przysłony
• „Zamrażanie” ruchu na zdjęciach
• Używanie filtru PowerShot ND

Portrety na tle miasta

Aparaty IXUS są wyposażone w tryb Portrety, który dobiera optymalne ustawienia aparatu, umożliwiając tworzenie doskonałych portretów. Wystarczy wybrać ten tryb, a aparat dostosuje ustawienia. Następnie należy znaleźć ciekawe osoby, które ukazują charakter miasta i jego mieszkańców. Targi, środki transportu, ulice handlowe, kawiarnie i place to potencjalnie interesujące miejsca do fotografowania mieszkańców miasta zajętych codziennymi sprawami.

Korzystanie z zoomu podczas wykonywania zdjęć portretowych na tle miasta

Ustaw aparat na maksymalne przybliżenie. Spowoduje to zacieśnienie perspektywy ujęcia i wyróżni obiekt na tle miejskiego otoczenia. Jeżeli aparat ma duży zoom, być może trzeba będzie zrobić krok w tył.

Portrety na tle miasta – Canon
Farhad Sadykow
Informacje o prawach autorskich: https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/

Rejestrowanie uśmiechu

W niektórych modelach IXUS lub PowerShot istnieje możliwość aktywacji funkcji inteligentnej migawki, która pozwala na automatyczne wykonywanie zdjęć, gdy obiekt uśmiecha się. Aparat analizuje twarz obiektu i wykonuje zdjęcie automatycznie po wykryciu uśmiechu. Skorzystaj z okazji, aby porozmawiać z fotografowaną osobą, a zdjęcie zostanie wykonane automatycznie.

Zapoznanie z trybem preselekcji przysłony

Niektóre bardziej zaawansowane aparaty Canon PowerShot wyposażone są w tryb preselekcji przysłony (Av). Często jest to najlepszy wybór w przypadku wykonywania zdjęć portretowych. Przysłona kontroluje głębię ostrości. Niższe wartości zmniejszają głębię ostrości, co ułatwia wyodrębnić obiekt z otoczenia. Wyższe wartości przysłony, takie jak f/8, zapewniają większą głębię ostrości. Dzięki temu zarówno fotografowana osoba, jak i tło stają się wyostrzone.

„Zamrażanie” ruchu na zdjęciach

Uchwycenie szybkiego tempa życia mieszkańców miast może wymagać krótszego czasu naświetlania, który pozwoli „zamrozić” ruch. Użyj trybu preselekcji migawki (Tv) i wybierz krótki czas naświetlania, aby „zamrozić” ruch, i zastosuj automatyczne ustawienie czułości ISO, co pozwoli ją zwiększyć w razie potrzeby.

Portrety na tle miasta – Canon
Farhad Sadykow
Informacje o prawach autorskich: https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/

Używanie filtru PowerShot ND

Aparaty serii PowerShot G często mają filtr szary (ND), który można włączyć w menu aparatu. Jest to element optyczny, który redukuje jasność przechwytywanego światła. Umożliwia to maksymalne otwarcie przysłony w celu zmniejszenia głębi ostrości nawet w jasnym otoczeniu. Mniejsza głębia ostrości jest często stosowana w portretach.

Ponadto filtru ND można używać także nocą, jeśli potrzebny jest bardzo długi czas naświetlania. Ustaw w aparacie tryb preselekcji przysłony i użyj statywu lub innego podparcia, aby uzyskać efekt rozmycia ruchu. Włącz lampę błyskową, aby oświetlić główny obiekt. Fotografowana osoba będzie musiała pozostać nieruchomo przez sekundę lub dwie, ale efektem będzie zdjęcie, które połączy ruch w tle i nieruchomy obiekt na pierwszym planie.

Przesłanie zdjęcia do Galerii You Connect

Jeśli zainspirowała Cię możliwość wykonywania portretów na tle miasta, prześlij swoje zdjęcia do Galerii You Connect. To miejsce, w którym prezentujemy i udostępniamy wybrane zdjęcia spośród nadesłanych przez społeczność firmy Canon. Prześlij zdjęcia.