Przewodnik krok po kroku: Fotografia akcji

Praktyka czyni mistrza

Kluczem do osiągnięcia dobrego ruchu panoramicznego są ćwiczenia, eksperymentowanie z ustawieniami i doskonalenie techniki.

Zdjęcie_Poradnik_s2
Wyścigi samochodów seryjnych, © Catherine Doyle 2012, Canon EOS 400D

Istnieje duże prawdopodobieństwo, że pierwsze wyniki będą różne. Warto więc ćwiczyć na niezbyt istotnych obiektach przed podjęciem próby podczas ważnego wydarzenia. Nawet najlepsi fotografowie sportowi wykonują wiele prób, zanim uzyskają oczekiwany efekt. Wykonuj dużo zdjęć, analizuj je i rób kolejne.

Ruch panoramiczny nie służy tylko do wykonywania typowych zdjęć dynamicznych wydarzeń. Po opanowaniu go można wykorzystywać go także do fotografowania całej gamy obiektów. Umożliwia także wprowadzenie nowej dynamiki do zdjęć z podróży.

Zdjęcie_Poradnik_s2_02
Czas naświetlania: 1/15 s, © Miles Willis

Po zdjęciach
Obróbka zdjęć wykonanych z wykorzystaniem ruchu panoramicznego ma kluczowe znaczenie. Nie należy zniechęcać się liczbą zdjęć, które nie spełniają oczekiwań. Zdarzają się one także profesjonalnym fotografom sportowym. Po dokonaniu ostatecznego wyboru należy skadrować zdjęcia i dostosować ich wygląd do oczekiwań za pomocą oprogramowania dostarczonego z aparatem.

Czasami krótszy czas naświetlania pozwala uzyskać lepsze zdjęcie dynamicznych wydarzeń niż zamrożenie obiektu. W filmie na następnej stronie pokazano, jak to zrobić.

1  2  3