Niezależnie od tego, czy odwiedzasz nowe miejsce czy fotografujesz znane sobie otoczenie, zawsze warto szukać nowych sposobów fotografowania, aby tworzyć bardziej interesujące i charakterystyczne zdjęcia.

Pełna kontrola

Aparaty PowerShot i IXUS są wyposażone w wiele rozwiązań technicznych umożliwiających automatyczne wykonywanie zdjęć. Jednak tworzenie wspaniałych ujęć wymaga przejęcia części kontroli nad automatycznymi systemami i wykorzystania ich do komponowania ujęć zgodnie z własnym zamysłem artystycznym.

Poradnik dotyczący aparatów kompaktowych – Canon
Leo Hidalgo – „Through the window” (Spojrzenie przez okno)
Informacje o prawach autorskich: https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/

Przesunięcie punktu ostrości

Dobrym punktem wyjścia jest przesunięcie punktu ostrości ze środka kadru. Najpierw przełącz aparat w tryb ręczny. Następnie umieść obiekt w środku kadru i naciśnij spust migawki do połowy. Trzymając spust migawki naciśnięty do połowy, możesz zmienić kompozycję kadru, przesuwając obiektyw aż do uzyskania najlepszego ujęcia. Następnie naciśnij spust migawki do końca, by zrobić zdjęcie.

Myślenie perspektywiczne

Tryb krajobrazu, automatycznie wybierany z poziomu funkcji Smart Auto, umożliwia fotografowanie scen z wyraźnymi szczegółami od pierwszego planu do tła, czyli z tzw. dużą głębią ostrości. Dzięki temu możesz ukazać więcej szczegółów otoczenia – w mieście lub poza nim.

Sugestia: w przypadku fotografowania krajobrazu umieść coś na pierwszym planie, by zrównoważyć scenę. Pamiętaj, że zdjęcia krajobrazów można robić aparatem odwróconym na bok, w układzie pionowym.

Poszukiwanie światła i cienia

Oświetlenie jest sednem każdego rodzaju fotografowania. Wyrobienie w sobie nawyku poszukiwania gry światła i cienia, które tworzą własne kształty i struktury w kadrze, jest dużym krokiem na drodze doskonalenia umiejętności fotograficznych.

Poradnik dotyczący aparatów kompaktowych – Canon
Hiroyuki Takeda – „Blue Shadow” (Niebieski cień).
Informacje o prawach autorskich: https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/

Kiedy słońce jest nisko, zazwyczaj wczesnym rankiem lub późnym popołudniem, cienie wydłużają się i mogą nadać dodatkowy wymiar Twoim zdjęciom. Niczym niewyróżniające się za dnia otoczenie zmienia się dzięki wydłużonym cieniom, gdy oświetlenie pada pod mniejszym kątem. Możesz użyć funkcji GPS przez urządzenie mobilne, w którą jest wyposażonych wiele kompaktowych aparatów z łącznością Wi-Fi, aby zapamiętać lokalizację ze wspaniałymi cieniami i odwiedzić to miejsce później.

Nasycanie kolorów

W przypadku fotografowania krajobrazu nasycenie głównych kolorów może pomóc w wykonaniu wyjątkowego zdjęcia. Aby zwiększyć nasycenie kolorów, można użyć funkcji Moje kolory. Na przykład w zdjęciach wykonywanych w naturalnym otoczeniu można zwiększyć nasycenie błękitu nieba i wody oraz zieleni, aby wydawały się żywsze i atrakcyjniejsze.

Przesłanie zdjęcia do Galerii You Connect

Jeśli zainspirowała Cię możliwość wykonywania zdjęć z innej perspektywy, prześlij zdjęcia do Galerii You Connect. To miejsce, w którym prezentujemy i udostępniamy nasze ulubione zdjęcia nadesłane przez społeczność firmy Canon. Prześlij zdjęcia.