Znajdź abstrakcyjne motywy wokół siebie

Niezależnie od tego, czy odwiedzasz nowe miejsce czy fotografujesz swój dom, zawsze warto szukać sposobów fotografowania, które ułatwią tworzenie bardziej interesujących, charakterystycznych zdjęć. Nawet jeśli robisz proste zdjęcie na pamiątkę odwiedzonego miejsca, warto, aby zapadało ono w pamięć tak samo jak wspomnienia, które chcesz uwiecznić.

Dobrze jest zacząć od wybrania punktu widzenia, który uwydatni abstrakcyjne elementy fotografowanego obiektu – kształty, kolory i tekstury – sprawiające, że jest on interesujący. Nawet najzwyklejsze otoczenie można przekształcić w ten sposób – wystarczy znaleźć perspektywę, z której będzie wyglądało ono nieco inaczej.

Abstrakcja – Canon
Krystian Olszański – „Big Guns” (Wielkie działa)
Informacje o prawach autorskich: https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/


Cztery techniki

Oto cztery proste techniki, które możesz z łatwością wypróbować podczas następnego wypadu z aparatem:

  • Umieść aparat nisko i spójrz na obiekt od spodu, np. z podnóża wysokiego budynku lub pomnika, który będzie wznosił się na zdjęciu, przyprawiając o zawroty głowy.

  • Znajdź wysoki punkt obserwacyjny i spójrz na fotografowany obiekt z góry. Spojrzenie prosto w dół z mostu lub balkonu może sprawić, że najzwyklejsze miejsce będzie wyglądać dziwnie i odmiennie.

Abstrakcja – Canon
Antonio Thomás Koenigkam Oliveira – „Carousel” (Karuzela)
Informacje o prawach autorskich: https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/


  • Wypróbuj interesujące sposoby kadrowania obiektu, np. wykonując ujęcia poprzez mokrą szybę lub między barierkami. Pomyśl o kształtach tworzonych przez kadr i o tym, jak odnoszą się one do kształtów obiektu.

  • Wykorzystaj głębię ostrości. Na przykład spróbuj skupić się na mniej oczywistym elemencie z pierwszego planu, a charakterystyczny obiekt umieść w tle. W jaki sposób odnoszą się one do siebie na płaszczyźnie zdjęcia?

Czujesz inspirację?

Spróbuj wykonać kilka bardziej abstrakcyjnych i nieoczywistych ujęć podczas kolejnego wypadu z aparatem. Im więcej ich zrobisz, tym częściej będziesz zauważać bardziej interesujące tematy zdjęć wokół siebie.

A jeśli efekty są powodem do dumy, warto podzielić się zdjęciami ze społecznością Canon. Możesz z łatwością przesłać je do naszej galerii tutaj.