Doskonałe miejsce, by przetestować aparat Canon EOS 6D

Tak niezwykły aparat jak EOS 6D, najmniejsza i najlżejsza pełnoklatkowa lustrzanka cyfrowa firmy Canon, zasłużyła na sprawdzenie możliwości w ramach specjalnej sesji fotograficznej.

Ambasadorzy Canon Richard Walch i Thorsten Milse weszli w skład specjalnego zespołu fotografów, którego zadaniem było wykonanie zapierających dech w piersiach zdjęć i filmów. Zespół udał się na Islandię, której wyjątkowe krajobrazy sprawiają, że jest to wymarzone miejsce dla fotografa.

Oprócz nagranego przez Richarda filmu pokazującego historię pary korzystającej z modelu EOS 6D podczas fotograficznego urlopu możemy zobaczyć także film o pracy za kulisami. Film pokazuje historię zdjęć, dzień po dniu, z komentarzem Richarda i Thorstena.

Jak zwykle podczas zdjęć dni były długie i zaczynały się o 5:30. Po zakończeniu zdjęć w danym dniu zespół wracał do hotelu, by sprawdzić, czy filmy i zdjęcia odpowiadały ich oczekiwaniom, a następnie przygotowywał się na następny dzień. Praca nigdy nie kończyła się przed północą.

Ze zdjęciami zawsze wiążą się problemy, choć często nie są one zgodne z przewidywaniami zespołu. „Zawsze unikaliśmy fotografowania w miejscach, w których pogoda jest nieprzewidywalna, i trochę obawialiśmy się tego, czym zaskoczy nas Islandia. Na szczęście ten tydzień był doskonałym połączeniem burzliwego nieba, słonecznych dni i mglistych poranków” — wyjaśnia członek zespołu Canon Europe.

Nie mogliśmy jednak przewidzieć trudności związanych ze zdejmowaniem drzwi w samolocie Cessna z 1970 roku, który wynajęliśmy do wykonywania zdjęć lotniczych. „Pilot nie miał nic przeciwko temu, byśmy zdjęli drzwi i umożliwili Thorstenowi fotografowanie bez przeszkód, ale samolot był stary, a jego drzwi nigdy nie były zdejmowane, więc zdemontowanie ich zajęło nam trzy godziny”.

Kolejny element improwizacji dotyczył półciężarówki z napędem na cztery koła, którą zespół podróżował do odległych miejsc. Aby dotrzeć na jedną z plaż, trzeba było pokonać wydmy czarnego piachu, ale w połowie drogi zepsuł się wał napędowy. „Próbowaliśmy wykopać się z piasku, ale po godzinie dotarło do nas, że nigdzie nie pojedziemy. Ostatecznie wezwaliśmy z pobliskiej farmy ciągnik, który nas wyciągnął. Na szczęście udało nam się pożyczyć do końca dnia terenówkę farmera na czas naprawy naszego pojazdu”.

W ciągu tygodniowego pobytu zespół zakochał się w Islandii, co widać na filmie o pracy za kulisami. Głównymi atrakcjami podróży były odwiedziny w wyjątkowych miejscach, takich jak słynny wodospad Gullfoss, gejzer Strokkur wyrzucający wodę na wysokość 20 m i pełen lodowców zalew Jökulsárlón. Najczęściej używane sformułowanie tygodnia brzmiało: „To niesamowite!”.

Obejrzyj niewiarygodny film o modelu EOS 6D, a także film o pracy za kulisami na stronie produktu EOS 6D.