Sea-Kite-Surfer

Fotografowanie sportów wodnych

Wskazówki dotyczące aparatów kompaktowych

Surfing, kajakowanie i inne sporty wodne to wdzięczne tematy dla fotografów. Emocje, rozpryski wody, skoki, obroty i prędkość sprawiają, że uzyskanie doskonałych efektów wymaga wysiłku i cierpliwości. Przygotowaliśmy kilka wskazówek, które sprawią, że nasze zdjęcia będa jeszcze lepsze

• Korzystanie z wodoszczelnej obudowy
• Połączenie zdjęć i krótkich nagrań filmowych
• Korzystanie z mechanizmu Servo do regulacji ostrości
• Uchwycenie reakcji publiczności

Sea-Kite-Surfer Agilité entre ciel et mer, Yannick Rosaz
Licencja: https://creativecommons.org/licenses/by-nd/2.0/

Korzystanie z wodoszczelnej obudowy

Aby zabezpieczyć aparat nad wodą i na plaży, użyj specjalnej wodoszczelnej obudowy firmy Canon. Pozwala ona na fotografowanie pod wodą do głębokości 40 metrów, tak więc piasek i rozpryski nie będą stanowiły problemu. Uszczelnione przyciski w obudowie zapewniają dostęp do wszystkich funkcji aparatu.

Warto mieć całkowicie naładowany akumulator aparatu i kartę pamięci z dużą ilością wolnego miejsca, tak abyś nie musiał otwierać obudowy podczas fotografowania. Kilka małych torebek żelu krzemionkowego w obudowie obniży poziom wilgotności.

Połączenie zdjęć i krótkich nagrań filmowych

Aparaty IXUS i PowerShot rejestrują zarówno zdjęcia, jak i filmy. To idealne rozwiązanie, gdy chemy uchwycić dynamikę sportowych wydarzeń.

Nawet jeśli interesują Cię głównie zdjęcia, kilka krótkich nagrań filmowych pomoże w stworzeniu efektownej historii. Wiele aparatów ma specjalny przycisk do nagrywania filmów, który ułatwia rozpoczęcie filmowania podczas fotografowania. Gotowy materiał możesz udostępnić w ulubionych serwisach społecznościowych.

Użyj mechanizmu Servo do regulacji ostrości, aby zablokować ją na obiekcie.

Czasami ustawienie ostrości na szybko poruszającym się obiekcie jest trudne. Aparaty kompaktowe często ustawiają ostrość na obiekcie i blokują ostrość. Ponadto ruch obiektu utrudnia szybkie zablokowanie ostrości. Niektóre modele aparatów PowerShot dysponują funkcją ustawienie ostrości Servo AF, która umożliwia ciągłe śledzenie obiektu. Ustawienie Servo AF jest idealne do fotografowania sportu, jak i innych dynamicznych wydarzeń. Jeśli aparat ma tryb Sport, umożliwi on skonfigurowanie ustawień właśnie pod kątem fotografowania dynamicznych wydarzeń.

Uchwycenie reakcji publiczności

Im większy zoom, tym większe możliwości powiększenia odległych obiektów na zdjęciach. Dlatego warto przyjąć inne podejście i fotografować szersze kadry przedstawiające całe otoczenie wydarzenia i publiczność. Jeśli przejrzysz gazetę, tylko kilka zdjęć będzie przedstawiać szczegółowe zbliżenia wydarzeń sportowych. Sporo zdjęć będzie obejmować szerszy kadr, prezentujący lokalizację i kibiców danej dyscypliny sportu. Wykonywanie takich zdjęć jest ważne, a aparat PowerShot / IXUS jest idealny do tego rodzaju zdjęć.